![]() |
[Theorie examen] pas op je 18e halen?
Mag je het Theorie examen voor je rijbewijs B nou al op je 17en half halen of moet je echt 18 zijn? Ik hoor van verschillende kanten andere verhalen en iedereen denkt dat hij/zij gelijk heeft:s. Dus nu weet ik nog niet hoe het zit, weet iemand van jullie het misschien? en heb je bronnen ervan op internet?
Bij voorbaat dank. |
21M - Lid
|
Mag pas als je 18 jaar bent. Bij mij werd tijdens het theorie-examen duidelijk gevraagd of er nog mensen van 17 jaar waren. Zij zouden de zaal moeten verlaten.
|
18 duh :rolleyes:
|
Vroeger was het wel zeventien, maar nu niet meer. En wat maakt jou het uit? En, verkeer en vervoer ?
|
Mij maakt het idd niet veel uit, maar moest het even uitzoeken voor iemand anders, wel vreemd je mag al lessen op oefenterreinen op je 17, maar nog geen theorie examens afleggen:s
|
In Belgie is het sowieso anders.
|
Citaat:
|
ik heb hem december 2003 gehaald, en toen al was het een tijdje zo dat je echt 18 moest zijn.
Dit werd ook vantevoren bij mijn 4pogingen gevraagd,vlak voordat het examen begon. (en ja, die 4e x haalde ik hem) |
pff, ik was 23... dan gaat alles opeens een stuk makkelijker :D
|
Vanaf je 18e.
kleine tip : haal het pas als je eenmaal aan het lessen bent. (Je hebt van die ******* die denken dat iedereen binnen 3 maanden een rijbewijs haalt of zo, dus die halen hun theorie veel te ver vantevoren en komen dan tot de ontdekking dat ze niet kunnen rijden. Lekker sneu.) |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb ook heel laat mijn theorie gehaald, en daar heb ik nu profijt van...
|
Citaat:
En er zijn er genoeg die het niet halen ind at jaar/ |
Citaat:
Dan baal je dus ook echt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
CBR wordt alleen maar gekker (n)
Het lijkt mij ook idd beter om eerst te lessen en dan theorie examen te doen... ik haalde het 2 maanden nadat ik was begonnen met lessen.. 2 maanden nadat ik slaagde daarvoor deed ik voor t eerst rij-examen en 2 maanden na mn 1e keer afrijden slaagde ik. Lekker gepland :o maar ik was dus blij dat ik t niet al te vroeg had gehaald |
Citaat:
|
Citaat:
|
Jah, als je nu mooi eventjes had gewacht dat je 18 was, had je dat weer 30 euro gescheeld, maja 30 euro is eigenlijk niks dus dat maakt niet zoveel uit.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Toen ik theorieexamen deed is dat halfverwege stopgezet omdat er een meisje van 17 in de zaal zat. Zij moest weg, terwijl de volgende dag haar verjaardag was. :D
|
Citaat:
Weet je wel dat dat een erg strakke schema is momenteel, en dat je er zeker niet lang over gedaan hebt ? serieus, aks je het binnen 6 maanden haalt heb je geen enkele reden tot klagen. |
18 moet je zijn.
Toen ik theorie deed werd er gezegd: Je moet vanaf vandaag (datum) 18 jaar zijn, anders mag je níet deelnemen aan dit theorie-examen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57. |