![]() |
Enquete
Willen jullie deze enquete invullen?
We zijn hiervoor opzoek naar (ex) HBO en / of WO studenten. Jullie kunnen de ingevulde enquete naar mij pb'en. Alvast bedankt! Enquête Deze enquête is bedoeld voor ons onderzoek dat wij moeten uitvoeren voor de opleiding Propedeuse Toegepaste Psychologie van de Saxion Hogeschool te Deventer. Wij vragen u om voor deze enquête als maat uw intiemste liefdesrelatie te nemen. Als u deze niet gehad heeft, hoeft u de enquête niet in te vullen. Ook moet uw leeftijd tussen de 17 en 25 jaar liggen. Belangrijk bij het invullen van deze enquête is dat u afgaat op uw eerste ingeving. Deze enquête is anoniem. Succes! Meinita Hamstra, Manon Hassink en Niki Laan Omcirkel het juiste antwoord Leeftijd:…. Geslacht: M/V 1. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij alleen laat ja/nee 2. Ik ben achterdochtig als het gaat om mijn vriend(in) ja/nee 3. Ik ben er zeker van dat mijn vriend(in) bij mij blijft ja/nee 4. Ik voel mij zeker in mijn relatie ja/nee 5. Ik stel mij pas open als ik er zeker van ben dat mijn partner bij mij blijft ja/nee 6. Naarmate we langer bij elkaar zijn, voel ik mij zekerder van mijn relatie ja/nee 7. Ik ben bang dat mijn vriend(in) iemand anders leuker gaat vinden ja/nee 8. Ik voel mij onafhankelijk in mijn relatie ja/nee 9. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij zal verlaten ja/nee 10. Ik begrijp niet wat mijn vriend(in) in mij ziet ja/nee 11. Ik klamp me vast aan mij vriend(in) ja/nee Zijn uw ouders gescheiden? ja/nee Zo ja, hoe oud was u toen ze gingen scheiden? ……. |
:nono: :p
|
Leeftijd: 19
Geslacht: Vrouw 1. Nee 2. Nee 3. Slechte vraag, je kunt immers nooit ergens 100% zeker van zijn. Maar voor mijn gevoel nu: Ja 4. Ja 5. Nee 6. Ja 7. Nee 8. Ja 9. Beetje dubbel, zelfde vraag als 1... Dus nogmaals: Nee 10. Eens/Oneens is beter, ontkenning in vragende zin is kut om met ja/nee te beantwoorden. Maar goed: Nee (onees dus) 11. Nee Gescheiden ouders: Nee Er zijn de laatste tijd wel veel van dit soort onderzoeken trouwens... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mja, ze plaatste deze en wist niet dat ik hem hier al had neergezet... Liever deze verwijderen dan die andere, want die loopt nu goed. |
1. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij alleen laat ja/nee
Nee 2. Ik ben achterdochtig als het gaat om mijn vriend(in) ja/nee Nee 3. Ik ben er zeker van dat mijn vriend(in) bij mij blijft ja/nee Nee (kun je niet zeggen denk ik..) 4. Ik voel mij zeker in mijn relatie ja/nee Ja 5. Ik stel mij pas open als ik er zeker van ben dat mijn partner bij mij blijft ja/nee Nee 6. Naarmate we langer bij elkaar zijn, voel ik mij zekerder van mijn relatie ja/nee Ja 7. Ik ben bang dat mijn vriend(in) iemand anders leuker gaat vinden ja/nee In het algemeen denk ik dat heel soms..maar nu? Nee! 8. Ik voel mij onafhankelijk in mijn relatie ja/nee Ja 9. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij zal verlaten ja/nee Nee (alleen even gehad na een dipje) 10. Ik begrijp niet wat mijn vriend(in) in mij ziet ja/nee Oneens 11. Ik klamp me vast aan mij vriend(in) ja/nee Nee Zijn uw ouders gescheiden? ja/nee Nee |
@Thee Muts
3. Slechte vraag, je kunt immers nooit ergens 100% zeker van zijn. Maar voor mijn gevoel nu: Ja Het gaat ook om je gevoel... Om wat je nu denkt. 9. Beetje dubbel, zelfde vraag als 1... Dus nogmaals: Nee Is bekend. 10. Eens/Oneens is beter, ontkenning in vragende zin is kut om met ja/nee te beantwoorden. Maar goed: Nee (onees dus) Niet zo moeilijk doen :nono: |
Citaat:
|
Citaat:
|
@ Chloe Siere: Ik suggereer wat jullie betreft helemaal niks. Valt me alleen op dat er veel van dit soort vragenlijsten voorbij komen de laatste tijd, en die zijn ook best terug te zoeken hier. Bovendien weet ik hoe het met die onderzoeken gaat, doe zelf ook een studie waarbij heel veel projecten gemaakt moeten worden. En ja, daar zitten dan best vaak dezelfde onderwerpen tussen, wat voor docenten niet erg leuk is.
Bovendien doe ik niet moeilijk over jullie vragen, maar geef mijn mening over hoe ik die vragen beter zou vinden. De beste resultaten krijg je namelijk door de juiste vragen te stellen, en vooral door de juiste manier van vragen stellen. Zie het dus als opbouwende kritiek en vind je het niks, dan doe je er toch ook niks mee? Ik verplicht je nergens toe. |
ik was ook even moeilijk aan het doen met die ja/nee vraag (vraag 10), dus ik snap wel dat Thee Muts zegt dat je beter eens/oneens kunt zeggen :)
|
ik had hem ergens anders al ingevuld... :confused:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Leeftijd: 17
Geslacht: V 1. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij alleen laat nee 2. Ik ben achterdochtig als het gaat om mijn vriend(in) nee 3. Ik ben er zeker van dat mijn vriend(in) bij mij blijft nee 4. Ik voel mij zeker in mijn relatie ja 5. Ik stel mij pas open als ik er zeker van ben dat mijn partner bij mij blijft nee 6. Naarmate we langer bij elkaar zijn, voel ik mij zekerder van mijn relatie ja 7. Ik ben bang dat mijn vriend(in) iemand anders leuker gaat vinden nee 8. Ik voel mij onafhankelijk in mijn relatie ja 9. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij zal verlaten nee 10. Ik begrijp niet wat mijn vriend(in) in mij ziet ja 11. Ik klamp me vast aan mij vriend(in) nee Zijn uw ouders gescheiden? nee Zo ja, hoe oud was u toen ze gingen scheiden? n.v.t. |
Citaat:
|
Geslacht: V 1. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij alleen laat nee 2. Ik ben achterdochtig als het gaat om mijn vriend(in) nee 3. Ik ben er zeker van dat mijn vriend(in) bij mij blijft ja 4. Ik voel mij zeker in mijn relatie ja 5. Ik stel mij pas open als ik er zeker van ben dat mijn partner bij mij blijft nee 6. Naarmate we langer bij elkaar zijn, voel ik mij zekerder van mijn relatie ja 7. Ik ben bang dat mijn vriend(in) iemand anders leuker gaat vinden nee 8. Ik voel mij onafhankelijk in mijn relatie ja 9. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij zal verlaten nee 10. Ik begrijp niet wat mijn vriend(in) in mij ziet nee 11. Ik klamp me vast aan mij vriend(in) nee Zijn uw ouders gescheiden? ja Zo ja, hoe oud was u toen ze gingen scheiden? 8 |
Ik ben dol op enquetes! :) (y)
Leeftijd: 20 Geslacht: V 1. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij alleen laat: nee 2. Ik ben achterdochtig als het gaat om mijn vriend(in): nee 3. Ik ben er zeker van dat mijn vriend(in) bij mij blijft: nee 4. Ik voel mij zeker in mijn relatie: nee 5. Ik stel mij pas open als ik er zeker van ben dat mijn partner bij mij blijft: nee 6. Naarmate we langer bij elkaar zijn, voel ik mij zekerder van mijn relatie: ja 7. Ik ben bang dat mijn vriend(in) iemand anders leuker gaat vinden : nee 8. Ik voel mij onafhankelijk in mijn relatie: ja 9. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij zal verlaten: nee 10. Ik begrijp niet wat mijn vriend(in) in mij ziet: nee 11. Ik klamp me vast aan mij vriend(in): nee Zijn uw ouders gescheiden? ja Zo ja, hoe oud was u toen ze gingen scheiden? 9 ;) ;) ;) |
1. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij alleen laat
nee 2. Ik ben achterdochtig als het gaat om mijn vriend(in) ja/nee nee 3. Ik ben er zeker van dat mijn vriend(in) bij mij blijft ja/nee nee dat weet je nooit zeker maar dat is niet erg 4. Ik voel mij zeker in mijn relatie ja/nee ja 5. Ik stel mij pas open als ik er zeker van ben dat mijn partner bij mij blijft ja/nee nee 6. Naarmate we langer bij elkaar zijn, voel ik mij zekerder van mijn relatie ja/nee ja 7. Ik ben bang dat mijn vriend(in) iemand anders leuker gaat vinden ja/nee nee 8. Ik voel mij onafhankelijk in mijn relatie ja/nee ja 9. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij zal verlaten ja/nee nee 10. Ik begrijp niet wat mijn vriend(in) in mij ziet ja/nee nee niet mee eens 11. Ik klamp me vast aan mij vriend(in) ja/nee nee Zijn uw ouders gescheiden? ja/nee nee |
Trouwens vraag 3 en 9 zijn wel wezelijk anders.
Ik ben bijvoorbeeld nooit zeker dat mijn vriend bij me blijft. Maar dat betekent niet dat ik bang ben dat hij me verlaat. Dus wel goed dat er naar beiden wordt gevraagd :) En ja/nee vragen kunnen best, maar bij ontkennende stellingen (zoals vraag 10) kan er wat verwarring optreden bij domme mensen ;) |
Omcirkel het juiste antwoord
Leeftijd 18 Geslacht: v 1. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij alleen laat nee 2. Ik ben achterdochtig als het gaat om mijn vriend(in) nee 3. Ik ben er zeker van dat mijn vriend(in) bij mij blijft nee 4. Ik voel mij zeker in mijn relatie ja 5. Ik stel mij pas open als ik er zeker van ben dat mijn partner bij mij blijft nee 6. Naarmate we langer bij elkaar zijn, voel ik mij zekerder van mijn relatie nee 7. Ik ben bang dat mijn vriend(in) iemand anders leuker gaat vinden nee 8. Ik voel mij onafhankelijk in mijn relatie nee 9. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij zal verlaten nee 10. Ik begrijp niet wat mijn vriend(in) in mij ziet nee 11. Ik klamp me vast aan mij vriend(in) nee Zijn uw ouders gescheiden? nee Zo ja, hoe oud was u toen ze gingen scheiden? nvt Wat een rare vragen |
Geslacht: V 1. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij alleen laat nee 2. Ik ben achterdochtig als het gaat om mijn vriend(in) nee 3. Ik ben er zeker van dat mijn vriend(in) bij mij blijft nee 4. Ik voel mij zeker in mijn relatie nee 5. Ik stel mij pas open als ik er zeker van ben dat mijn partner bij mij blijft nee 6. Naarmate we langer bij elkaar zijn, voel ik mij zekerder van mijn relatie nee 7. Ik ben bang dat mijn vriend(in) iemand anders leuker gaat vinden ja 8. Ik voel mij onafhankelijk in mijn relatie ja 9. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij zal verlaten ja 10. Ik begrijp niet wat mijn vriend(in) in mij ziet nee 11. Ik klamp me vast aan mij vriend(in) nee Zijn uw ouders gescheiden? nee |
1. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij alleen laat
ja 2. Ik ben achterdochtig als het gaat om mijn vriend(in) nee 3. Ik ben er zeker van dat mijn vriend(in) bij mij blijft twijfel 4. Ik voel mij zeker in mijn relatie ja 5. Ik stel mij pas open als ik er zeker van ben dat mijn partner bij mij blijft nee 6. Naarmate we langer bij elkaar zijn, voel ik mij zekerder van mijn relatie ja 7. Ik ben bang dat mijn vriend(in) iemand anders leuker gaat vinden ja 8. Ik voel mij onafhankelijk in mijn relatie ja 9. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij zal verlaten ja 10. Ik begrijp niet wat mijn vriend(in) in mij ziet nee 11. Ik klamp me vast aan mij vriend(in) nee |
Geslacht: V
1. nee 2. ja 3. nee (realistisch heet dat) 4. ja 5. nee ( dan zou ik me pas openstellen als we getrouwd waren) 6. nee (dat hangt niet af van de lengte van een relatie) 7. nee 8. ja 9. nee 10. nee 11. nee Zijn uw ouders gescheiden? Ja Zo ja, hoe oud was u toen ze gingen scheiden? 6 jaar |
Leeftijd:18.
Geslacht: M 1. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij alleen laat nee 2. Ik ben achterdochtig als het gaat om mijn vriend(in) nee 3. Ik ben er zeker van dat mijn vriend(in) bij mij blijft nee 4. Ik voel mij zeker in mijn relatie ja 5. Ik stel mij pas open als ik er zeker van ben dat mijn partner bij mij blijft ja 6. Naarmate we langer bij elkaar zijn, voel ik mij zekerder van mijn relatie ja 7. Ik ben bang dat mijn vriend(in) iemand anders leuker gaat vinden nee 8. Ik voel mij onafhankelijk in mijn relatie ja 9. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij zal verlaten nee 10. Ik begrijp niet wat mijn vriend(in) in mij ziet nee 11. Ik klamp me vast aan mij vriend(in) nee Zijn uw ouders gescheiden? nee |
Leeftijd 16.
Geslacht: V 1. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij alleen laat ja 2. Ik ben achterdochtig als het gaat om mijn vriend(in) ja 3. Ik ben er zeker van dat mijn vriend(in) bij mij blijft nee 4. Ik voel mij zeker in mijn relatie nee 5. Ik stel mij pas open als ik er zeker van ben dat mijn partner bij mij blijft ja 6. Naarmate we langer bij elkaar zijn, voel ik mij zekerder van mijn relatie ja 7. Ik ben bang dat mijn vriend(in) iemand anders leuker gaat vinden nee 8. Ik voel mij onafhankelijk in mijn relatie nee 9. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij zal verlaten ja 10. Ik begrijp niet wat mijn vriend(in) in mij ziet ja 11. Ik klamp me vast aan mij vriend(in) nee Zijn uw ouders gescheiden? ja Zo ja, hoe oud was u toen ze gingen scheiden? nul jaar [/B][/QUOTE] |
Leeftijd 20
Geslacht:V 1. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij alleen laat ja/nee nee 2. Ik ben achterdochtig als het gaat om mijn vriend(in) ja/nee nee 3. Ik ben er zeker van dat mijn vriend(in) bij mij blijft ja/nee ja 4. Ik voel mij zeker in mijn relatie ja/nee ja 5. Ik stel mij pas open als ik er zeker van ben dat mijn partner bij mij blijft ja/nee nee 6. Naarmate we langer bij elkaar zijn, voel ik mij zekerder van mijn relatie ja/nee ja 7. Ik ben bang dat mijn vriend(in) iemand anders leuker gaat vinden ja/nee nee 8. Ik voel mij onafhankelijk in mijn relatie ja/nee ja 9. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij zal verlaten ja/nee nee 10. Ik begrijp niet wat mijn vriend(in) in mij ziet ja/nee nee 11. Ik klamp me vast aan mij vriend(in) ja/nee nee Zijn uw ouders gescheiden? ja/nee nee Wat een vragen he.. Als ik op een van deze vragen iets anders had moeten antwoorden dan wat ik nu heb gedaan was dat voor mij een aanwijzing geweest dat er iets niet goed zat... |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Dus je wilt op basis hiervan een conclusie trekken over een hypothese dat kinderen van gescheiden ouders angstiger zijn in een relatie? :eek:
Sorry, maar ik vind dit een héle slechte vragenlijst en ik denk ook zeker dat je dit face-to-face moet afnemen. |
Leeftijd: 16
Geslacht: V 1. nee 2. nee 3. Slechte vraag, dat kun je nooit zeker weten. Ik ben 17, en kan nu toch nog niet zeggen of we over een paar jaar nog bij elkaar zijn? 4. ja 5. nee 6. ja 7.nee 8. nee 9. nee 10. ja/nee. Dat verschilt per humeur bij mij. 11. ee nee |
Leeftijd:21
Geslacht: V 1. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij alleen laat nee 2. Ik ben achterdochtig als het gaat om mijn vriend(in) nee (heel soms) 3. Ik ben er zeker van dat mijn vriend(in) bij mij blijft ja 4. Ik voel mij zeker in mijn relatie ja 5. Ik stel mij pas open als ik er zeker van ben dat mijn partner bij mij blijft nee 6. Naarmate we langer bij elkaar zijn, voel ik mij zekerder van mijn relatie ja 7. Ik ben bang dat mijn vriend(in) iemand anders leuker gaat vinden nee (heel soms) 8. Ik voel mij onafhankelijk in mijn relatie nee 9. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij zal verlaten nee 10. Ik begrijp niet wat mijn vriend(in) in mij ziet nee 11. Ik klamp me vast aan mij vriend(in) nee Zijn uw ouders gescheiden? nee Zo ja, hoe oud was u toen ze gingen scheiden? nvt ik was er voor geweest als er meer antwoordmogelijkheden waren: ik ben af en toen bang dat mijn vriend iemand anders leuk gaat vinden (wat niet nodig is), maar als ik dan moet kiezen tussen ja en nee, is het wel een direct antwoord. als je idd een conclusie wil trekken over het feit of kinderen van gescheiden ouders angstiger zijn in een relatie zou ik meer vragen stellen, bijvoorbeeld hoe ze de scheiding hebben ervaren, want het kan best zo zijn dat ze angstig zijn in een relatie, maar dat de scheiding er niks mee te maken heeft. |
Mensen, lever niet zoveel commentaar. We hebben er echt wel goed over nagedacht. De vragen zijn gebaseerd op de literatuur. We weten dat er bij een echt onderzoek meer vragen gesteld zou moeten worden en dat deze niet valide is. Dit onderzoek moeten wij uitvoeren om de opzet en niet om de uiteindelijke resultaten ed. Onze docent vond de vragen goed.
En over vraag 3: dat heb ik al eerder gezegd. Het gaat om je gevoel. Je moet er niet al te veel over nadenken. Het maakt niet uit wat je verstand zegt. Vul gewoon je eerste ingeving in. |
Omcirkel het juiste antwoord
Leeftijd:….19 Geslacht: V 1. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij alleen laat ja 2. Ik ben achterdochtig als het gaat om mijn vriend(in) nee 3. Ik ben er zeker van dat mijn vriend(in) bij mij blijft nee 4. Ik voel mij zeker in mijn relatie ja 5. Ik stel mij pas open als ik er zeker van ben dat mijn partner bij mij blijft nee 6. Naarmate we langer bij elkaar zijn, voel ik mij zekerder van mijn relatie ja 7. Ik ben bang dat mijn vriend(in) iemand anders leuker gaat vinden nee 8. Ik voel mij onafhankelijk in mijn relatie ja 9. Ik ben bang dat mijn vriend(in) mij zal verlaten ja beetje hetzelfde als vraag 1 he!! 10. Ik begrijp niet wat mijn vriend(in) in mij ziet nee 11. Ik klamp me vast aan mij vriend(in) nee Zijn uw ouders gescheiden? nee |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:38. |