![]() |
Camera voor het fotograferen van fuiven etc.
Dus de camera moet goede foto's kunnen maken in het licht dat je vaak bij fuiven enzo ziet. Budget is 700 euro. Ik heb er de balle verstand van dus laat maar eens zien wat jullie voor me hebben. :p
|
Die nieuwe Sony P9!@
|
Wat wil je precies gaan doen met die camera?...
Tenzij je echt proffesioneel te werk wilt gaan, volsta je volgens mij ook wel met een minder dure camera. (aangezien je er geen verstand van hebt lijkt het mij niet echt nodig om zomaar 700 euro uit te geven als je het verschil tussen een 400euro en 700euro camera niet weet) Wat wil je precies met die camera, ga je de foto's alleen thuis bekijken/uitprinten, op een kleine/middelgrote/grote website plaatsen, foto's voor bij een recentie in een blad? etc. |
Nou de balle verstand is slecht uitgedrukt, ik weet er wel wat vanaf. :p
Het is vooral voor een middelgrote site en misschien nog voor recensies in een blad ja. :) |
Als ik jou was zou ik sowieso via een (goede) online shop kopen.. dat scheelt echt bakken met geld.
Ik vind deze erg goed: Canon EOS300D of: Nikon D50/D70 Je moet natuurlijk of een set/aanbieding zoeken.. of er rekening mee houden dat je sowieso nog wel een flink geheugenkaartje nodig hebt. EN het belangrijkste; een lens. |
Citaat:
300D is goed maar 350D is tegenwoordig interessanter. De kit lens bij de Nikon (D70!) is beter dan die van de Canon en ook duurder. De Nikon D50 is gewoonweg niet veel beter dan elk ander consumer cameratje, zou je beter niet aanschaffen. Betaal dan 100e meer voor de 350D en haal later gewoon een goede lens zoals EF-S 17-40 F4.0 <3 |
Citaat:
Maar die hele 'serie' van Canon is gewoon erg goed. Oh ja; bespaar alstjeblieft niet op een lens |
Als ik dan bijvoorbeeld deze kit bekijk.
http://www.digicamshop.nl/product/15804 Is die lens goed voor te beginnen? |
Ja, daarmee kun je goed uit de voeten.
Je moet dan alleen nog een geheugenkaartje (die zat er volgens mij niet standaard bij -> je hebt zo'n 1 GB nodig) |
Bij dezelfde shop kost de Canon EOS 350D Kit 18-55mm lens MET 1GB Ultra II € 829,-
Is dat een mooie prijs? :p |
Ja, voor wat je krijgt vind ik van wel...
Maar het gaat erom of jij dat wilt uitgeven aan een camera. Ik vind het een voordeel dat er duurdere/betere modellen in een serie zijn, en de toppers uit die serie zijn ook echt de meest gebruikte camera's. De technologie daaruit gebruiken ze ook in minder dure camera's. ik zou sowieso even een keer gaan kijken, en het een beetje proberen of het je bevalt. De manier van instellingen regelen etc etc. Probeer dit te vergelijken met andere camera's en beslis dan. |
Citaat:
|
idd, ga je eerst eens orienteren bij de mediamarkt, kijk wat je fijne apparaatjes vind en vraag desnoods wat je wilt weten aan de medewerkers daar, schrijf even het modelnummer op en koop m via i-net...
|
Nikon d50 met kitlens zit rond de 650,- bij veel winkels.
Geheugen kaart erbij en je bent klaar. Geen reden om meer uit te geven aan een 350d |
Citaat:
|
Citaat:
|
Toevallig heb ik met allebij eergister dezelfde foto gemaakt met de automatische stand. Nu zegt dit natuurlijk niet alles..
Maar de Canon 350D was echt een stuk scherper en natuurlijker als de Nikon D50 Ik ga binnenkort waarschijnlijk ook de 350D kopen. |
Misschien handig om te weten dat de nikon betere foto's maakt op hogere iso-waardes. Wat je waarschijnlijk wil doen als er weinig licht is.
|
Citaat:
Beide toestellen hebben hun eigen kwaliteiten, ik zeg niet dat de D50 geen goed toestel is. Nikon levert betere lenzen bij de D70, of dat ook zo is bij de D50 weet ik niet. De prijs van de D50 is ook een stuk lager wat het toestel wel heel interessant maakt. Ach ja kijk bijvoorbeeld eens hiernaar; http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page23.asp |
Citaat:
|
Dat is waar maar ik vind het fijne van die batterygrip juist dat je drie accu's hebt zonder te wisselen. Maargoed de batterygrip is slechts een klein detail.
|
Uiteindelijk is het verschil tussen die 2 camera's zo klein dat je eigenlijk gewoon moet kijken welke je fijner in de hand vindt liggen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:42. |