![]() |
waterfiets
ik wil jullie ff informeren over mijn favorite vreten: de waterfiets.
de waterfiets bestaat uit twee frikandellen met in het midden een frietje speciaal. Als je er coor het eerst eentje eet krijg je’m amper op. Maar na een tijdje lukt da wel :D De naam waterfiets is uitgevonden door Tijmen en Maarten uit Zevenaar (en Pannerden!), omstreeks 2004. De beste waterfiets van zevenaar is te koop bij de Mos, en de slechtste bij de Bras. Have Waterfietsfun!! |
Klinkt legendarisch :(
|
Hoezo in het midden?:confused:
Het klinkt als veel:o |
en dat moet je dan in 1 beweging naar binnen schuiven??
|
Je krijgt leuke situaties als in een bv. Rotterdam een waterfiets besteld bij de snackbar (hè, Mark? :p). :o :D
Volgens mij wordt de naam waterfiets voor twee frikandellen + patat btw al wel langer gebruikt dan sinds 2004...? Ik heb hem iig jaren daarvoor al eens gehoord (van Mark dus ;)). |
nooit van gehoord, klinkt vies :o
ik ben namelijk niet zo'n fan van frikadellen en ketchup |
Citaat:
Frikandellen eet ik niet. :) |
Citaat:
nou ja, dan nog lijkt het me niet zo'n feest :o Als ik al ergens een frietje koop, dan met satésaus |
Citaat:
|
En ik vandaag maar een poging doen mensen te overtuigen dat het oosten van het land bést beschaafd is :(
|
"als je hem voor het eerst eet, krijg je 'm amper op"
Twee frikadellen en een patatje? Dat is toch geen uitdaging? |
Citaat:
|
Het is meestal wel een flinke patat. (Maar ik ken ook genoeg mensen die dat met gemak op krijgen...twee zal ze ook wel lukken, zelfs drie misschien wel.)
|
Citaat:
Als je het met ketchup wilt moet je daar om vragen. :o |
Citaat:
|
Dat is al zo oud
|
Boeie (n)
|
Als het nou met twee kroketten was..
|
Ja? En nu dan?
|
Bij ons heet het een Katamaran :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ten tweede: Ik doel ook op de frieten en het bakproces boven de rivieren, niet alleen op de saus. Ten derde: Lekkere saus maakt of breekt een goede friettent. |
alsof je dat niet opkrijgt.. je moest eens weten wat ik bij mijn friet speciaal altijd neem. 2 frikandellen, 1 kroket, 1 kaassouffle, 1 bamiblok
|
Citaat:
Niet zo generaliseren dus he ;) |
dus: speciaal = curry en dat zal altijd zo zijn
offtopic: dat neemt niet weg dat Limburgers toch lekkerder eten hebben:P |
Citaat:
Ik bedoel je weet toch in het westen is alles het beste! ;) -verder kom ik wel uit het westen maar zeg nooit patat want dat vind ik niet klinken- |
Citaat:
Citaat:
Zo moeilijk is het toch niet om gewoon lekkere Mccain of desnoods Aviko frieten te kopen en die zorgvuldig in een gloeiend hete bak vers, vloeibaar vet af te bakken tot ze precies de juiste kleur en knapperigheid hebben en te serveren met sauzen die niét smaken naar het vet waar je zojuist in gebakken hebt? Ja, ik kan me er druk om maken, vakmanschap is blijkbaar ver te zoeken tegenwoordig. Voor éénieder die mij niet gelooft, na mijn tentamens wil ik wel een frietmeet organiseren om mijn woorden kracht bij te zetten (Y) |
Citaat:
Hier is het btw dus ook met curry (wat Roos al zei dus). :p |
@Gimme more beer: Als het allemaal zo vreselijk is, wat let je dan om een frituurpan te kopen en de patat/friet zelf zo te bakken als je ze lekker vindt...?
Smaken verschillen nu eenmaal en met een eigen frituurpan en zelfgekochte saus kan je het precies zo maken zoals je het zelf lekker vindt, is het hele probleem meteen opgelost. :p |
Het is dat ik geen frietje speciaal lust, maar het idee 2 frikandellen met friet ertussen is toch wel heel <33333
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik waterfietste trouwens al toen ik nog in de skelter zat (Y)
|
Hmm, ik heb toch liever een raspatatje flip (mayo+pindasas) met een viandel, en vlammetjes.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Frituurs die in ossenvet frituren zijn ruig, die zelf hun frieten snijden ook! Hier bakken ze ze zelf voor op lage temperatuur, en afbakken ook.
Lekkere fritten! |
Citaat:
|
Citaat:
Ze zeggen toch altijd dat mensen uit de randstad bekrompen zijn, maar mensen uit het zuiden (oosten) kunnen er ook wat van! -mijn oma woont in een dorp in Brabant en daar hebben ze wel echt frietjes zoals frietjes horen te zijn!- |
Citaat:
|
Wel schattig dat Limburgers op deze manier hun achterstandspositie proberen te verdoezelen:p.
|
Bij een vakantiepark in Zeeland hebben ze ook lekkere friet, alleen moet je daar minimaal een half uur wachten voordat je je bestelling eindelijk hebt. (n)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48. |