![]() |
bloedrood
denkend aan onze tijden
zijn de donkere nachten heengegaan maar dat viel niet te vermijden want ik slaap nu met het licht aan bang voor deze nachtmerrie ben ik pas ontwaakt jouw bloed zo rood als cranberry heb ik aangeraakt ik het mes aan je keelzetten liefde weerhield mij maar dat kon me niet beletten iets in me zei: SNIJ En nu zal ik niet langer leven in jeugdige onschuldigheid altijd zal ik beven want jou ben ik nog steeds niet kwijt. het is symbolisch bedoeld. dat wilde ik nog even zeggen |
"ik het mes aan je keelzetten"
euh.. dat loopt niet echt geloof ik |
Tja :rolleyes:. Als je iemand had vermoord was het vast een mooier gedicht geweest.
|
Citaat:
Het loopt sowieso op veel plekken niet goed, en volgens mij gebruik je ook veel rijm om het rijmen. De laatste strofe is ook wel een beetje cliché. jouw bloed zo rood als cranberry Dat is dan wel weer een leuk iets, voor de rest vind ik het wat minder. |
Ik vond cranberry juist een goed voorbeeld van de gedwongen rijm die erin zit. Ik vind het niet zo'n goed gedicht om het een clichégevoel bij me oproept (donkere nachten, messen). Ik denk dat je moet werken aan je interpunctie en je hoofdletters in ieder geval, en aan die gedwongen rijm dan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47. |