![]() |
iPod [kapot?]
Heey,
Ik heb een 40 gb ipod. zonder kleurenscherm. Ik had hem gister per ongeluk zachtjes laten vallen op een tafel. hij deed het toen nog gewoon. Toen ik ik de trein terug naar huis zat, kreeg ik opeens een smiley van een verdrietige iPod met een gevarendriehoek erbij. En daaronder stond dan de website van Apple-support. Hier ben ik heengegaan en de instructies opgevolgd: formatteren, resetten, met/zonder computer enz. Niks werkt. Weet iemand nog iets anders om te proberen? :( Of is hij echt definitief overleden..? :( |
Gebruik je apple-service... die sturen je een nieuwe op.
|
Citaat:
|
serieus mijne is al zó vaak gevallen. buiten op de stoep, in de trein, op de grond enz...en de mijne doet het nog uitstekend :| alleen beetje bekrast :(
|
:(.
welke heb je? ik heb nog zo'n 1 met kleurloos scherm. Misschien zijn die nieuwe steviger ofzo? |
20 gig foto. maar alle ipods zijn op zich behoorlijk stevig hoor volgens mij. ze horen wel tegen een stootje te kunnen ;).
als je em in je pc stopt, herkent itunes je ipod dan wel? |
Citaat:
|
op hoop van zegen: probeer die ipod updater...
|
Als hij gevallen is terwijl hij muziek speelde, geef ik je niet veel kans, harde schijven zijn gewoon te kwetsbaar om te gebruiken voor muziek, maar ja, daar heb je nu niks aan natuurlijk.
@Bamipoep: je hebt hem zeker laten vallen terwijl hij uit was? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
maar herkent je pc je ipod wel? (dat je bij deze computer je ipod als schijf ziet staan?) |
Citaat:
|
dan denk ik idd dat ie dood is :(
of reset/format em nog een paar keer...gewoon om zeker te weten dat ie dood is |
Citaat:
Als ik eerst Menu + play doe.. Dan krijg ik wel het apple logo.. maar dan krijg ik op gegeven moment logo te zien van die verdrietige iPod met die driehoek erbij.. :( |
O dan zit er niets anders op dan nieuwe kopen :p
maar je kan misshcien nog met die ipodupdater je ipod terugzetten naar fabrieksinstellingen...helpt vast neit maar boeie, hij is toch al stuk :p |
O maar ik zie dit: http://www.apple.com/uk/support/ipod/
en dan deze: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61771 |
Citaat:
ipodupdater herkent m niet. itunes ook niet. mn computer ook niet. en die knoppen in drukken wil ook niet.. |
kapot dus :p
|
:( net nu in de periode dat k geen geld heb (n) zelfs niet voor een flash mp3 speler van paar tientjes :s
|
kan je niet naar een appleshop en laten kijken of ie te maken is?
|
Ik had hetzelfde, laten vallen met muziek aan (maar dan niet zo zachtjes; op de weg :o ) en kreeg zo'n gevarendriehoekje. Resetten lukte niet.
Nou heeft net een vriend van mij die dr verstand van heeft 'm uit elkaar gehaald, bleek dat er een weerstandje oid was losgeraakt. Heeft ie even vastgesoldeerd en nou doet ie het weer :) Er is dus nog hoop :) Was trouwens een ipod mini, maar goed, is voor groot deel hetzelfde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Kan je idd beter een goedkope nieuwe kopen. Maar is er niet iemand in je omgevng die je kent en dat eventueel kan openmaken ofzo? |
Citaat:
|
Moet je er wel eerst zeker van zijn dat alleen de harddrive kapot is: je kunt ook een losse hdd kopen en die er zelf inbouwen, iets met soortgelijk formaat (1.8'') en dikte (5 of 9 mm) als de kapotte drive. Kost ongeveer 100-120 euro.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Freakinaround als je een beetje mazzel hebt kun je hem zelf nog maken...
Probeer eerst het programma Yamipod, deze herkent heel veel ipods, ook als ze half of bijna helemaal kapot zijn. Daarna kun je nog hieronder kijken voor een tutorial op je iPod te fixen met de HP format tool. Hier geef ik een beschrijving: Well this worked for another guy and also worked for me, go to www.google.com and type in HP USB DISK STORAGE FORMAT TOOL and then download it. Connect your iPod and then bring up the tool. Selected the ipod and format it into FAT32. Then just restore using iPod updater and you're done. Die HP tool kan je hier downloaden. http://h18007.www1.hp.com/support/fi...oad/20306.html Hoe je de iPod eventueel in de vereiste disk mode krijgt http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...name=c00262648 Mocht het nog niet lukken of je komt er niet uit, dan hoor ik het wel via pm of dit topic. |
Citaat:
ik krijg m niet eens in disk mode.. |
Probeer eens om hem in Diagnostic Mode te zetten en daar alle tests ut te voeren (manueel dan wel automatisch). Zo kun je al vaststellen wat er mis is.
|
Citaat:
ik kom gwn niet verder dan t resetten :( |
Laatste post in april 2006.. je reclame komt wat te laat.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |