![]() |
WEDSTRIJD (XII) ! - Pied de poule
Het is weer tijd voor een wedstrijd
.. WANT het is net lente / bijna zomer / dus heeft iedereen zin in vakantie / t-shirts / beschilderde paaseieren / barbecues / rokjes / korte rokjes / mannen in zwembroek / nieuwe allstars / picknickkleden en vooral: Gedichten! En welk thema past daar nou beter bij dan: Pied de poule? Nee, het thema van deze nieuwe gedichtenwedstrijd spreekt geheel voor zich. Ik zou zeggen: Voel je zo vrij als een dartelend lammetje in de wei en creeër naar eigen goeddunken; wees vooral niet bang te experimenteren - conservatief zijn doe je maar in de winter - want alles mag. Als pied de poule voor jou samenhangt met nieuw leven en je je daarmee geroepen voelt tot het schrijven van een gedicht in het placentabloed van je buurmans pasgeboren kalfje: Ga je gang en verras ons! :) Vals spelen mag echter nog steeds niet. Afijn lieve bloesembloemjongensjongetjesmeteenkleinhartjeenschattigemeisjesmeisjes (yes ook ik heb de lente in mijn hoofd): stuur jullie inzending vóór eerste paasdag (voor alle zero's die niet weten wanneer dat is: Volgens Mutant is dat 16 april ) naar: dansenoppapier@hotmail.com en vermeld hier alsjeblieft je forumnaam bij! Verder wensen we jullie heel veel plezier en verwachten we van iedereen een inzending, Mutant, Halogeen en CSN :). |
O ik ga maar weer eens een poging wagen om iets te schrijven. Ik zal de inzenddatum deze keer iig zeker niet vergeten Ik ben jarig dan!
|
:cool:
|
haha ook echt korte rokjes heh? :D :cool:
|
Leuk plan, ik wil wel een poging wagen. Even paar vragen (ik ben nog nieuw en een kneus :P) maar:
- moet het persé in het nederlands? - hoe moet het ingeleverd worden? Gewoon in een mail of als attachment? - nog voorkeur qua dichtvormen of mag echt alles? (op niveau dan wel) |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...4#post18718784 |
Wat een geweldig thema !
Lente lente lente lente lente lente lente lente lente lente lente <333333333333333333333333333333333333333333 Ik ben nu al vrolijk :) |
Heel leuk :D . Maar wat betekent Pied de Poule :o ? Iets met voeten en water? :confused:
|
Citaat:
Edit: hoe lang moet/mag het zijn :bloos:. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik ga in ieder geval meedoen, ik vind dit echt erg leuk! |
Onze thema's zijn niet zomaar thema's :) Je dacht toch niet dat we iets gingen verraden van de mogelijkheden ^^ Gebruik je verstand en je fantasie.
|
Citaat:
|
.. en men noemde het "google"
|
En ík noemde het, vaag :rolleyes: . Goed, dan kies ik zelf wel wat het betekent. *kijkt andere kant op, en snift*
|
Citaat:
|
*Start google op*
Ik ben nou veel te nieuwsgierig om te weten wat Pied de poule betekent :p . |
Hoe gaat het stemmen verlopen? Gewoon zoals altijd, of, meer passend bij de lente, een vernieuwend nieuw systeem?
|
Citaat:
Ok, ik google ff :( |
"voet van hen" dit krijg ik met altavista babelfish, van Fr naar NL, dus denk ik "hun voet". Maar van Fr naar En, krijg ik "foot of hen", dus het is "voet van een hen".
Conclusie: Hennenpoot/Kippenpoot |
Die openingspost :cool:. Geweldig <3.
Ik zal er eens over na gaan denken :]! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
meer googlen ^^
|
Citaat:
Pied de poule is volgens google een schakering van patronen, maar ja daar trek ik me maar niets van aan. Ik ga niet dichten over een borduurwerkje. voelt zich heel dom :bloos: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik denk dat iedereen straks met hetzelfde originele idee komt en daarom maak ik wel iets onorigineels.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(Ja ik ben ik een zeik-bui) |
Citaat:
|
ohh nou moet ik ook een keer meedoen. alleen pied de poule vind ik een thema om spontaan vegetarisch van te worden.
|
Citaat:
*giet bak water over zichzelf heen* *is nog steeds niet wakker* |
:cool: Ik krijg zin om naar buiten te gaan en tegen een boom in de schaduw te gaan zitten dichten. Niet dat dat nu kan, maar toch :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar maar, leuke wedstrijd. Gelukkig nog wel even de tijd :o |
Dat wordt leuk! Verhalen geïnspireerd naar kippenpootjes. Ehm.. dat wordt heel .... interessant. :P
|
Ik moet spontaan denken aan "Wirt's lost leg" maar dat heeft er bar weinig mee te maken ;). Ik hoop mee te doen deze keer :-).
Wow, de 12e keer alweer :cool: (y) |
Ik doe mee!
Ik ga de komende tijd lekker gedichtjes schrijven wat te maken heeft met het 'thema'. ;) Uiteindelijk zal ik de leukste en beste uitkiezen. Doe ik ook eens mee! |
Ik neem aan dat je trouwens maar 1 inzending mag doen?
|
Meer mag, maar 't is maar de vraag of het in je voordeel werkt: we gaan natuurlijk geen stemmen van mensen bij elkaar optrekken :).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tellen ja. doe je betwetermodus uit sketch.
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48. |