![]() |
minder dan 50 % aanwezig
Hallo,
Ik krijg net een briefje van school dat ik minder dan 50% aanwezig ben geweest. Nu ben ik niet altijd op school, zoals zo veel niet maar zeker niet zo veel. Hooguit 20 %. IK moet het ondertekenen, met reden, en inleveren bij de deelnemersadministratie. Weet iemand de gevolgen? Kan ik aanvechten bij mijn leraren dat ik wel degelijk aanwezig ben geweest? |
Ik zou het niet ondertekenen en kijken wat er dan gebeurt.
|
Wat de gevolgen zijn is per school verschillend, je kan er zelfs afgeschopt worden. Aanvechten zal moeilijk gaan, aangezien leraren vinden dat ze altijd gelijk hebben en ook altijd gelijk krijgen. En tja zoals je zelf al zegt ben je ook veel afwezig geweest, dus dan is het toch een beetje je eigen schuld!
|
Niet ondertekenen idd. Dan heb je kans dat ze het als bevestiging beschouwen dat ze gelijk hebben. Ik zou het gewoon even navragen. :)
|
ik heb trouwens maar 4 lesuren per week want ik volg nog maar een aantal vakken bij volwasseneneducatie
|
Citaat:
|
Hou je gemak eens ff!!!!! Je krijgt niet zomaar zo'n briefje hoor!!!
|
Citaat:
|
Ja maar dan kan je het toch ook verantwoorden!? Het zou iets anders zijn als je zonder reden wegbleef en alleen maar in de stad rond hing ofzo. Ik zou aan je ouders vragen of ze je willen helpen, dat werkt altijd wel goed, want hoe stom het ook is, naar jongeren wordt vrijwel niet geluisterd als het om dit soort zaken gaat!
|
ik ben echt helemaal van slag, het komt echt als een donderslag bij heldere hemel zullen we maar zeggen.
Alle parktische opdrachten en pws heb ik al af en goedgekeurd, toetsen maak ik ook gewoon allemaal. Zouden ze me kunnen uitsluiten van het examen of het jaar als ongeldig kunnen verklaren? Het is toch volwassenen educatie? Het gaat in ieder geval niet naar de leerpilichts ambtenaar omdat ik meerder jarig ben maar ik ga maandag toch maar even op school navragen hoe het zit ed. Kan nu alleen maar beetje huilen van angst en schok. :( |
Citaat:
|
Citaat:
Zolang jij niet meer leerplichtig bent en als je vakken gehaald hebt en goede punten haalt enzo denk ik dat ze echt niet dat soort ernstige besluiten zullen nemen hoor. Ik zou gewoon even afwachten tot maandag, niet gaan stressen, maandag navragen op school wat je nu het beste kan doen en anders gewoon daar vertellen wat je hier ook hebt gedaan :) |
Citaat:
|
Oke, ik heb even school gebeld. Hij heeft in het systeem gekeken en in de periode die op de brief staat ben ik maar 1 keer afwezig geweest volgens het systeem. Later belde de meneer terug om te vertellen dat ik een dubbel ganger met de zelfde achternaam heb waarmee ze in de mist zijn gegaan en ik mag de brief al onverzonden beschouwen.
Ik ben zo blij, vooral dat ik niet gewacht heb tot maandag, wat een rot weekend zou dat geworden zijn zeg ;) . Phoe dit is echt een opluchting. er mag nu wel een slotje op :p |
Ook bedankt natuurlijk voor jullie lieve reactie's, nog even en ik had mezelf echt iets aangedaan :o
|
Citaat:
|
Oh, als je een slotje wilt. Hier is hij!
Ik ben iig heel blij voor je! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54. |