Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Algemene schoolzaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=45)
-   -   minder dan 50 % aanwezig (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1381968)

Poesket 24-03-2006 14:21

minder dan 50 % aanwezig

Hallo,

Ik krijg net een briefje van school dat ik minder dan 50% aanwezig ben geweest.
Nu ben ik niet altijd op school, zoals zo veel niet maar zeker niet zo veel. Hooguit 20 %.
IK moet het ondertekenen, met reden, en inleveren bij de deelnemersadministratie.
Weet iemand de gevolgen? Kan ik aanvechten bij mijn leraren dat ik wel degelijk aanwezig ben geweest?

Lotte 24-03-2006 14:27

Ik zou het niet ondertekenen en kijken wat er dan gebeurt.

saartje19 24-03-2006 14:28

Wat de gevolgen zijn is per school verschillend, je kan er zelfs afgeschopt worden. Aanvechten zal moeilijk gaan, aangezien leraren vinden dat ze altijd gelijk hebben en ook altijd gelijk krijgen. En tja zoals je zelf al zegt ben je ook veel afwezig geweest, dus dan is het toch een beetje je eigen schuld!

Miracle 24-03-2006 14:28

Niet ondertekenen idd. Dan heb je kans dat ze het als bevestiging beschouwen dat ze gelijk hebben. Ik zou het gewoon even navragen. :)

Poesket 24-03-2006 14:28

ik heb trouwens maar 4 lesuren per week want ik volg nog maar een aantal vakken bij volwasseneneducatie

Miracle 24-03-2006 14:29

Citaat:

saartje19 schreef op 24-03-2006 @ 15:28 :
En tja zoals je zelf al zegt ben je ook veel afwezig geweest, dus dan is het toch een beetje je eigen schuld!
Waar slaat dat nou op. Je bent niet verplicht altijd op school te zijn! Zolang zij gewoon haar punten haalt, valt er over die 80% aanwezigheid niets te zeggen. Doe dat dan ook niet.

saartje19 24-03-2006 14:30

Hou je gemak eens ff!!!!! Je krijgt niet zomaar zo'n briefje hoor!!!

Poesket 24-03-2006 14:31

Citaat:

saartje19 schreef op 24-03-2006 @ 15:28 :
Wat de gevolgen zijn is per school verschillend, je kan er zelfs afgeschopt worden. Aanvechten zal moeilijk gaan, aangezien leraren vinden dat ze altijd gelijk hebben en ook altijd gelijk krijgen. En tja zoals je zelf al zegt ben je ook veel afwezig geweest, dus dan is het toch een beetje je eigen schuld!
ja tuurlijk ben ik er niet altijd, maar dat heeft ook zijn redenen, vorig jaar alles al gehad, en wat problemen bij mij thuis en bij mijn vriendje thuis gehad wat mij toch ook mee sleept. Maar zoveel uur is dast echt nooit geweest. En zeker de laatste tijd ga ik alle lessen weer.

saartje19 24-03-2006 14:33

Ja maar dan kan je het toch ook verantwoorden!? Het zou iets anders zijn als je zonder reden wegbleef en alleen maar in de stad rond hing ofzo. Ik zou aan je ouders vragen of ze je willen helpen, dat werkt altijd wel goed, want hoe stom het ook is, naar jongeren wordt vrijwel niet geluisterd als het om dit soort zaken gaat!

Poesket 24-03-2006 14:34

ik ben echt helemaal van slag, het komt echt als een donderslag bij heldere hemel zullen we maar zeggen.
Alle parktische opdrachten en pws heb ik al af en goedgekeurd, toetsen maak ik ook gewoon allemaal. Zouden ze me kunnen uitsluiten van het examen of het jaar als ongeldig kunnen verklaren? Het is toch volwassenen educatie? Het gaat in ieder geval niet naar de leerpilichts ambtenaar omdat ik meerder jarig ben maar ik ga maandag toch maar even op school navragen hoe het zit ed. Kan nu alleen maar beetje huilen van angst en schok. :(

Poesket 24-03-2006 14:40

Citaat:

saartje19 schreef op 24-03-2006 @ 15:33 :
Ja maar dan kan je het toch ook verantwoorden!? Het zou iets anders zijn als je zonder reden wegbleef en alleen maar in de stad rond hing ofzo. Ik zou aan je ouders vragen of ze je willen helpen, dat werkt altijd wel goed, want hoe stom het ook is, naar jongeren wordt vrijwel niet geluisterd als het om dit soort zaken gaat!
IK kan het achteraf dan wel verantwoorden maar ik weet niet of ze daar waarde aan hechten. IK ga daar niet zo close met een leraar om dat ze er vanaf weten of zo dus als ik een enkele keer er niet was bleef ik wel gewoon weg zeg maar. Achteraf kan iedereen natuurlijk met een mooi verhaal komen.

Daantje_0705 24-03-2006 14:43

Citaat:

Eerised schreef op 24-03-2006 @ 15:34 :
ik ben echt helemaal van slag, het komt echt als een donderslag bij heldere hemel zullen we maar zeggen.
Alle parktische opdrachten en pws heb ik al af en goedgekeurd, toetsen maak ik ook gewoon allemaal. Zouden ze me kunnen uitsluiten van het examen of het jaar als ongeldig kunnen verklaren? Het is toch volwassenen educatie? Het gaat in ieder geval niet naar de leerpilichts ambtenaar omdat ik meerder jarig ben maar ik ga maandag toch maar even op school navragen hoe het zit ed. Kan nu alleen maar beetje huilen van angst en schok. :(

He, meis rustig maar :)

Zolang jij niet meer leerplichtig bent en als je vakken gehaald hebt en goede punten haalt enzo denk ik dat ze echt niet dat soort ernstige besluiten zullen nemen hoor. Ik zou gewoon even afwachten tot maandag, niet gaan stressen, maandag navragen op school wat je nu het beste kan doen en anders gewoon daar vertellen wat je hier ook hebt gedaan :)

Laurens 24-03-2006 14:51

Citaat:

Miracle schreef op 24-03-2006 @ 15:29 :
Waar slaat dat nou op. Je bent niet verplicht altijd op school te zijn! Zolang zij gewoon haar punten haalt, valt er over die 80% aanwezigheid niets te zeggen. Doe dat dan ook niet.
Er zijn wel degelijk opleidingen waar een (gedeeltelijke) aanwezigheidsplicht geldt, ook al haal je het hele jaar tienen. Goede zaak (y)

Poesket 24-03-2006 15:05

Oke, ik heb even school gebeld. Hij heeft in het systeem gekeken en in de periode die op de brief staat ben ik maar 1 keer afwezig geweest volgens het systeem. Later belde de meneer terug om te vertellen dat ik een dubbel ganger met de zelfde achternaam heb waarmee ze in de mist zijn gegaan en ik mag de brief al onverzonden beschouwen.

Ik ben zo blij, vooral dat ik niet gewacht heb tot maandag, wat een rot weekend zou dat geworden zijn zeg ;) .

Phoe dit is echt een opluchting.
er mag nu wel een slotje op :p

Poesket 24-03-2006 15:08

Ook bedankt natuurlijk voor jullie lieve reactie's, nog even en ik had mezelf echt iets aangedaan :o

Miracle 24-03-2006 15:13

Citaat:

Laurens schreef op 24-03-2006 @ 15:51 :
Er zijn wel degelijk opleidingen waar een (gedeeltelijke) aanwezigheidsplicht geldt, ook al haal je het hele jaar tienen. Goede zaak (y)
Dat ontken ik toch ook niet? ;)

Miracle 24-03-2006 15:14

Oh, als je een slotje wilt. Hier is hij!

Ik ben iig heel blij voor je!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54.