![]() |
gehoor-anekdotes
Hey iedereen! :D
Graag zou ik even jullie hulp willen vragen voor een werkje voor school. Ik moet zoveel mogelijk anekdotes verzamelen waaruit blijkt dat mensen op een verschillende manier gehoor waarnemen (of percipiëren, om het met een geleerd woordje te zeggen ;) Het mag vanalles zijn, zolang het maar met het gehoor te maken heeft. Bijvoorbeeld jij vond dat iets zo klonk, terwijl iemand anders het daar niet mee eens was. Of er was een misverstand ontstaan (bv. een buitenlander die Nederlands leerde spreken, sprak je aan, maar je verstond het verkeerd omdat hij op een andere manier klemtonen legde). Alles mag! Ik plaats dit op dit forum omdat dit best wel eens grappige resultaten kan opleveren ook :p Alvast bedankt voor de hulp, enne... veel plezier ermee :D xxx troubiekje |
Citaat:
|
De TS is vast Belgisch.
|
Ik kwam een Italiaan tegen tijdens het uitgaan.
Ik zei tegen hem "nice shirt, si restringe a laware?" (of zoiets: het betekent in ieder geval "krimpt het in de was?" in Italiaans) Zegt ie: I'm sorry. I don't speak Dutch Terwijl ik zo goed Italiaans probeerde te spreken :( |
Citaat:
|
Citaat:
Alvast bedankt voor je reactie! xxx |
Citaat:
|
Als ik één weet, laat ik het weten :)
|
- Boeskurt graag
- Sorry mevrouw, ik verstond het niet. Wat wou u hebben? - Boeskurt. - Pardon? -Die blaaw boeskurt. - Een buskaart? - Ja. Die. Dat ik wist dat ze een strippenkaart wou is alleen omdat ze blauw zei. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:18. |