Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Games (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=26)
-   -   [NES] mario world 2 (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1383202)

Tom Poes 26-03-2006 21:48

[NES] mario world 2
 
Wat o Wat doen de kersen in het spel? Krijg ik er wat door? Die hartjes die omhoog komen bijvoorbeeld?

LUH-3417 26-03-2006 21:51

Nee, de hartjes komen naar boven om de zoveel vijanden die je onder het paard z'n buik helpt. De kersen staan in verband met die sterren die om de zoveel tijd omhoog komen. Ik weet niet hoeveel je er moet hebben per ster, maar probeer ze gewoon maar allemaal op te eten. (Y)

LUH-3417

Tom Poes 26-03-2006 22:14

Citaat:

LUH-3417 schreef op 26-03-2006 @ 22:51 :
Nee, de hartjes komen naar boven om de zoveel vijanden die je onder het paard z'n buik helpt. De kersen staan in verband met die sterren die om de zoveel tijd omhoog komen. Ik weet niet hoeveel je er moet hebben per ster, maar probeer ze gewoon maar allemaal op te eten. (Y)

LUH-3417

Die hartjes zijn wel handig om mn leven aan te vullen, maar die sterren heb ik dus echt niet nodig :d Toch bedankt :p

Laurens 27-03-2006 09:36

Citaat:

LUH-3417 schreef op 26-03-2006 @ 22:51 :
Nee, de hartjes komen naar boven om de zoveel vijanden die je onder het paard z'n buik helpt. De kersen staan in verband met die sterren die om de zoveel tijd omhoog komen. Ik weet niet hoeveel je er moet hebben per ster, maar probeer ze gewoon maar allemaal op te eten. (Y)

LUH-3417

Die kersen hebben toch te maken met dat kansspel op het einde van het level? Als je een bepaald aantal kersjes pakt kun je dat kansspel spelen, met kans op extra levens.

LUH-3417 27-03-2006 10:15

Nee, dat kansspel wordt bepaald door hoeveel munten je uit de grond trekt wanneer je door zo'n deur bent gegaan die uit zo'n scheikunde-potje komt. Elke munt is één keer de eenarmige bandiet aanslingeren.

LUH-3417

Tom Poes 27-03-2006 12:04

Citaat:

LUH-3417 schreef op 27-03-2006 @ 11:15 :
Nee, dat kansspel wordt bepaald door hoeveel munten je uit de grond trekt wanneer je door zo'n deur bent gegaan die uit zo'n scheikunde-potje komt. Elke munt is één keer de eenarmige bandiet aanslingeren.

LUH-3417

Die had ik wel door idd. Je moet die kersen ook tactisch pakken heb ik nu door :D als je levens nodig hebt moet je kersen pakken voor leven, om dan zoveel mogelijk gasten te slopen en je leven aan te vullen met de hartjes die dan komen. HOERA
Ik heb trouwens per ongeluk een warp ontdekt naar level 7. Iemand nog meer warps? Deze zat in een potje --> deur. In die deur kon je in een pot waar normaal zo'n slang in zit en je vliegt naar level 7!!

MightyMarcel 27-03-2006 12:08

mario world 2 ? dat is yoshi's island, en voor de snes. je bedoelt super mario bros. 2 ?

Tom Poes 27-03-2006 12:10

Citaat:

MightyMarcel schreef op 27-03-2006 @ 13:08 :
mario world 2 ? dat is yoshi's island, en voor de snes. je bedoelt super mario bros. 2 ?
ja

LUH-3417 27-03-2006 17:48

Wow, ik wist niet eens dat er warps waren. Ik heb al die jaren dat hele spel hardcore van A tot Z zitten spelen. :)

Ik gok dat je ze op Gamefaqs wel kan vinden, of anders met een Google-zoekopdracht. Maar warpzones zijn natuurlijk wel zonde van je geld. Althans, vroeger. Koop je Super Mario Bros. voor weet ik het hoeveel gulden, speel je alleen 1-1, 1-2, 4-1, 4-2, en dan van 8-1 tot 8-4. De rest is ook allemaal betaald, hoor! :)

LUH-3417

Vice 27-03-2006 23:37

Tja, het is maar net waar je het potje kapot gooit. Er zijn vaak meerdere deuren beschikbaar. :)

Dinalfos 27-03-2006 23:46

Citaat:

LUH-3417 schreef op 27-03-2006 @ 18:48 :
Wow, ik wist niet eens dat er warps waren. Ik heb al die jaren dat hele spel hardcore van A tot Z zitten spelen. :)

Ik gok dat je ze op Gamefaqs wel kan vinden, of anders met een Google-zoekopdracht. Maar warpzones zijn natuurlijk wel zonde van je geld. Althans, vroeger. Koop je Super Mario Bros. voor weet ik het hoeveel gulden, speel je alleen 1-1, 1-2, 4-1, 4-2, en dan van 8-1 tot 8-4. De rest is ook allemaal betaald, hoor! :)

LUH-3417

Tis niet alsof je die levels helemaal niet meer kunt spelen als je eenmaal geskipt hebt :)

Otnemem 28-03-2006 15:00

Ik vond Mario bros 2 altijd stiekem heel erg leuk, ook al vonden veel anderen het een schande voor de mario saga. :o

Het was een heel verslavend spel, en had zeer leuke eindbazen. Roze draakje :)
En die ijswereld. (y)

Warsocket 01-04-2006 00:16

kersen kun je idd aan het einde vergokken
EN, elke 5 kersen komt er ook een ster omhoog :)

LUH-3417 01-04-2006 12:34

Als die kersen zijn om mee te gokken, waarvoor zijn dan die muntjes die je uit de grond kan trekken als je door een deur uit een flesje bent gegaan?

LUH-3417

Tom Poes 01-04-2006 13:15

Citaat:

LUH-3417 schreef op 01-04-2006 @ 13:34 :
Als die kersen zijn om mee te gokken, waarvoor zijn dan die muntjes die je uit de grond kan trekken als je door een deur uit een flesje bent gegaan?

LUH-3417

Oké het is als volgt:!!::!::

De kersen zorgen ervoor dat er een ster uit de grond komt.

Het aantal mannetjes dat je sloopt zorgt ervoor dat er een hartje uit de grond omhoog komt.

De muntjes in de potjesdeuren zorgen ervoor dat je aan het einde van het level kan gokken!!

Dat gokken is trouwens verdomd moeilijk. Die eerste kan ik meestal wel op de kers gooien, maar daarna is het ogen dicht en GAAN met die banaan. Iemand tips? Heb ook al geprobeerd om op de maat van verschillende liedjes te tikken :P maar dat helpt dus ook niet

Warsocket 01-04-2006 16:04

Citaat:

LUH-3417 schreef op 01-04-2006 @ 13:34 :
Als die kersen zijn om mee te gokken, waarvoor zijn dan die muntjes die je uit de grond kan trekken als je door een deur uit een flesje bent gegaan?

LUH-3417

mijn fout ze zijn allen voor de ster

Laurens 01-04-2006 17:05

Citaat:

Tom Poes schreef op 01-04-2006 @ 14:15 :
Oké het is als volgt:!!::!::

De kersen zorgen ervoor dat er een ster uit de grond komt.

Het aantal mannetjes dat je sloopt zorgt ervoor dat er een hartje uit de grond omhoog komt.

De muntjes in de potjesdeuren zorgen ervoor dat je aan het einde van het level kan gokken!!

Dat gokken is trouwens verdomd moeilijk. Die eerste kan ik meestal wel op de kers gooien, maar daarna is het ogen dicht en GAAN met die banaan. Iemand tips? Heb ook al geprobeerd om op de maat van verschillende liedjes te tikken :P maar dat helpt dus ook niet

Klopt.
Over het gokken: zelf had ik daar een bepaald ritme voor: als ik in een bepaald ritme drukte kreeg ik regelmatig drie dezelfde icoontjes. Wat ik er nog van weet is dat je iig zeer snel achter elkaar moet drukken.

LUH-3417 01-04-2006 20:09

Citaat:

Tom Poes schreef op 01-04-2006 @ 14:15 :
Dat gokken is trouwens verdomd moeilijk. Die eerste kan ik meestal wel op de kers gooien, maar daarna is het ogen dicht en GAAN met die banaan. Iemand tips? Heb ook al geprobeerd om op de maat van verschillende liedjes te tikken :P maar dat helpt dus ook niet
Ja. Je moet kersen scoren. Eén kers is één leven, twee is drie levens en drie is vijf levens, ofzo. Je moet erop letten dat dat ding tijdens het draaien heel de tijd dat hoge piepiepiep-geluid maakt. Je moet zodra dat begint, gelijk op de knop drukken. Als je reactiesnelheid niet overdreven langzaam of snel is, heb je een goede kans dat je een kers hebt.

De tweede en de derde moet je halen door bestwel snel achter die eerste keer drukken nog twee keer te drukken. Niet meteen pampampam, maar je duim even de ruimte geven om terug te laten gaan. Er moet ongeveer een kwart tot een halve seconden tussen zitten.

Zo haalde ik in ieder geval best wel veel levens altijd.

LUH-3417

Tom Poes 02-04-2006 04:04

Citaat:

LUH-3417 schreef op 01-04-2006 @ 21:09 :
Ja. Je moet kersen scoren. Eén kers is één leven, twee is drie levens en drie is vijf levens, ofzo. Je moet erop letten dat dat ding tijdens het draaien heel de tijd dat hoge piepiepiep-geluid maakt. Je moet zodra dat begint, gelijk op de knop drukken. Als je reactiesnelheid niet overdreven langzaam of snel is, heb je een goede kans dat je een kers hebt.

De tweede en de derde moet je halen door bestwel snel achter die eerste keer drukken nog twee keer te drukken. Niet meteen pampampam, maar je duim even de ruimte geven om terug te laten gaan. Er moet ongeveer een kwart tot een halve seconden tussen zitten.

Zo haalde ik in ieder geval best wel veel levens altijd.

LUH-3417

Hier heb ik dus niets aan :D:D:D

Toch bedankt ;)

owlbeer 02-04-2006 06:08

Citaat:

Tom Poes schreef op 02-04-2006 @ 05:04 :
Hier heb ik dus niets aan :D:D:D

Toch bedankt ;)

waarom niet? Het klinkt logisch

LUH-3417 02-04-2006 11:09

Damn, ik probeerde het nog zo duidelijk mogelijk neer te zetten. :)

LUH-3417

Laurens 02-04-2006 13:21

Citaat:

Tom Poes schreef op 02-04-2006 @ 05:04 :
Hier heb ik dus niets aan :D:D:D

Toch bedankt ;)

Wat LUH-3417 zegt klopt anders wel :)


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:01.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.