Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   [PHP] Foutmeldingen killen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1383345)

Kingofthemall 27-03-2006 09:23

[PHP] Foutmeldingen killen?

Heej mensen,

Ik ben bezig met een website voor school en ik wil m graag netjes inleveren, maar ik heb nog een paar foutmeldingen staan. Ik weet niet waarom ze er zijn, want alles werkt gewoon. Toch zijn die foutmeldingen er nog (het zijn notices en geen parse errors :P) Ik heb error_reporting (E_ALL); al uitgezet, maar toch blijven ze staan :(

Nu wou ik weten of er een functie in PHP zit die gewoon alle foutmeldingen killt. Ik heb weinig hoop, want mijn zoeken via google leverde niets op, maar misschien is er een PHPexpert hier die weet hoe t moet! (y)

Alvast bedankt!
Tom

dafelix 27-03-2006 09:53

je moet error_reporting(E_ALL) niet uitzetten, je moet in de PHP.ini de display_error uitzetten (en 't handigste is om ze weg te laten schrijven naar een logfile, zodat je later alsnog fouten kan opsporen)

en een goede site kent geen error_warnings, enige uitzondering hierop zijn sockets (deze kun je lastig testen voor je ze opent, en bij 't afvangen geven ze nog een warning) dus je zal toch ff moeten kijken of je die error's kunt fixxen (post er hier 'ns een paar, als je er niet uitkomt)

in 't hoogste geval kun je errors afvangen door de '@' te gebruiken (@function(param), bijvoorbeeld @fsockopen(bla)), deze zorgt ervoor dat er geen error op je display/in je log komt (maar dit betekend niet dat je deze functie steeds moet gebruiken, want dan kun je moeilijk debuggen)

Kingofthemall 27-03-2006 10:13

Citaat:

dafelix schreef op 27-03-2006 @ 10:53 :
je moet error_reporting(E_ALL) niet uitzetten, je moet in de PHP.ini de display_error uitzetten (en 't handigste is om ze weg te laten schrijven naar een logfile, zodat je later alsnog fouten kan opsporen)

en een goede site kent geen error_warnings, enige uitzondering hierop zijn sockets (deze kun je lastig testen voor je ze opent, en bij 't afvangen geven ze nog een warning) dus je zal toch ff moeten kijken of je die error's kunt fixxen (post er hier 'ns een paar, als je er niet uitkomt)

in 't hoogste geval kun je errors afvangen door de '@' te gebruiken (@function(param), bijvoorbeeld @fsockopen(bla)), deze zorgt ervoor dat er geen error op je display/in je log komt (maar dit betekend niet dat je deze functie steeds moet gebruiken, want dan kun je moeilijk debuggen)

Iig bedankt!
Ik denk dat ik de php.ini niet kan bewerken, tis de scoolserver (n)
Ik heb nu error_reporting(0) ingetypt, en mijn notices zijn weg!!! :cool:

Gimme more beer 27-03-2006 10:37

Je wil eigenlijk geen foutmeldingen killen, je wil er "nette" foutmeldingen voor in de plaats hebben. Foutmeldingen wegwerken is namelijk helemaal niet prettig, omdat je er dan pas veel te laat achter komt als er iets mis gaat. Zorg er dus voor dat hij iets zegt als "Er is iets misgegaan, neem alsjeblieft contact op met de beheerder".

Foutmeldingen zijn nooit goed, dus zorg in ieder geval dat je ze wegwerkt. En niet door ze gewoon niet te tonen.

eddie 27-03-2006 19:48

doet me denken aan

On Error Resume Next

over slecht programeren gesproken...

Kingofthemall 28-03-2006 11:43

Citaat:

eddie schreef op 27-03-2006 @ 20:48 :
doet me denken aan

On Error Resume Next

Ik weet t, maar ik had nou eenmaal te weinig tijd om ze weg te krijgen...

Manuzhai 29-03-2006 18:08

Je kan ook de fouten naar je laten emailen, dan zie jij het tenminste wel als er iets fout gaat.

Dr HenDre 29-03-2006 18:12

0 staat in error_reporting() toch voor E_NONE.
Bij mij weten werken die dingen met binary flags of iets dergelijkst en zijn namen als E_ALL en E_NONE etc gewoon constanten die gedefineerd zijn met bepaalde waarde.
Of vergis ik me nou?
overigens is dit misschien wel handig
http://www.drhendre.nl/index.php?/ar....html#extended

Nigo 02-04-2006 18:20

Citaat:

eddie schreef op 27-03-2006 @ 20:48 :
doet me denken aan

On Error Resume Next

Gege, my sentiments exactly ;)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.