Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verkeer & Vervoer (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=104)
-   -   verzekering technische vraag (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1383626)

Tiņo 27-03-2006 16:09

verzekering technische vraag

Hoi allemaal.

ik heb mijn eigen auto gewoon verzekerd op mijn eigen naam,alleen WA met rechtsbijstand en inzittende gebeuren.

Nu heeft een vriend van mij pas zijn rijbewijs gehaald en zou wel ns een stukje in mijn auto willen rijden.

Stel, er gebeurt wat onderweg(zijn fout) dan neem ik aan dat dat consequenties heeft voor mijn verzekering aangezien hij geen auot en/of verzekering heeft en het daarbij,ook nog eens mijn auto betreft.

Iemand eigen ervaringen,verduidelijking of enigsinds andere toegevoegde waarde?

bedankt alvast.

MTpower 27-03-2006 16:25

Hij is dan wel gewoon verzekerd, maar jij kan fluiten naar het geld voor jouw auto mocht die schade hebben ;)

Dittrich 27-03-2006 16:31

het kan trouwens zo zijn dat je mee moet rijden wil ie verzekerd rond rijden. dus check dat ff in je polis :)

MightyMarcel 27-03-2006 17:52

dat van dat meerijden lijkt mij eerlijk gezegd beetje rare regel.

als de auto verzekerd is, is-tie verzekerd. Beste MTPower, je sluit met de verzekeraar een contract af waarbij de verzekeraar de schade vergoedt aan jouw auto (of aan anderen). Daarbij is het niet zo dat die schade niet uitgekeerd zou worden als je niet zelf rijdt. iedereen laat weleens iemand anders in zn auto rijden. Al was het maar de kerel van de wegenwacht.

het wordt een ander verhaal als de auto op de verkeerde naam staat.

Tiņo 27-03-2006 18:36

ja okee,mijn schade wordt zoieso niet uitgekeerd mocht mijn auto de schuldige zijn(WA) maar als hij rijdt en door hem ontstaat schade,kan ik dus van mijn verzekering betalen en val ik weer treden terug in de malus bonus gebeuren.

Dukko 27-03-2006 20:31

Citaat:

Tiņo schreef op 27-03-2006 @ 19:36 :
ja okee,mijn schade wordt zoieso niet uitgekeerd mocht mijn auto de schuldige zijn(WA) maar als hij rijdt en door hem ontstaat schade,kan ik dus van mijn verzekering betalen en val ik weer treden terug in de malus bonus gebeuren.
Jij begrijpt het heel goed, want zo werkt het idd.

Het is tenslotte jouw polis, en van die polis gaat dan ook de no-claim af.

MTpower 27-03-2006 20:38

Citaat:

MightyMarcel schreef op 27-03-2006 @ 18:52 :
Beste MTPower, je sluit met de verzekeraar een contract af waarbij de verzekeraar de schade vergoedt aan jouw auto (of aan anderen). Daarbij is het niet zo dat die schade niet uitgekeerd zou worden als je niet zelf rijdt. iedereen laat weleens iemand anders in zn auto rijden. Al was het maar de kerel van de wegenwacht.
Dat zeg ik ook niet, ik zeg dat de auto gewoon verzekerd is.
Maar als hij schuldig is aan een ongeluk wordt de schde aan ZIJN auto niet vergoed, het is immers WA en niet Allrisk.

Tiņo 28-03-2006 06:45

Citaat:

Dukko schreef op 27-03-2006 @ 21:31 :
Jij begrijpt het heel goed, want zo werkt het idd.

Het is tenslotte jouw polis, en van die polis gaat dan ook de no-claim af.

oke,mooi dat ik het heel goed begrijp. Ik dacht namelijk al dat het zo ongeveer in elkaar zou steken.

Bedankt allemaal.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.