![]() |
Exotisch eten
Als grote liefhebber van nieuwe soorten eten te leren kennen (gerechten, of ingredienten...) lijkt het me wel interessant om wat informatie uit te wisselen. Ben je op reis geweest, heb je iets nieuws geprobeerd, is er een nieuw restaurant open van insecten eten en ben je eens langs geweest... alles is mogelijk!
Ok, ik begin Een nieuwe soort fruit die ik onlangs heb leren kennen. De smaak zit een beetje tussen kiwi en watermeloen, de structuur is die van kiwi. Het kleur is een sterk roze, de zaadjes zijn zwart, als die van kiwi. Het komt van een cactus Het is niet zo bijzonder van smaak, maar om te gebruiken als decoratie... PITAHAYA http://zihua-ixtapa.com/zihngaras/images/pitahaya.jpg |
Mijn grote liefde is de Mango en ananas!
|
Grappig dat je er over begint, ik heb vanmiddag Ramon Beuk met een fruitsalade zien maken met deze vrucht erin verwerkt.:)
Na het zien van de vrucht, was ik vergeten hoe het heette en ben toen gaan googlen. :P Tijdens de zoektocht kwam ik ook de gele variant tegen, die als het goed is zoeter is dan deze roze/rode pitahaya. Kun je deze gewoon op de markt komen? |
Citaat:
|
Dat ziet er leuk uit :cool:
|
De binnekant heeft wel wat weg van een soort fruit dat ik een hele tijd geleden eens heb gegeten :o
Allen was die van de buitenkant bruin/paars achtig met allemaal stekels eraan, een soort kastanje in zo'n stekel 'jasje' maar dan groter en die stekels zijn zacht :P Iemand een idee wat dat is? Zou het best nog eens willen eten :o |
Citaat:
|
In Suriname at ik wel eens een soort grapefruit iets. Maar dan groter en zoeter. De structuur was ook wat anders. De naam ben ik vergeten, maar ik vond het wel lekker.
|
Citaat:
|
Citaat:
En hij is stukken groter :o De binnenkant lijkt wel wat op die van het plaatje van de ts. |
Ja.. :) die ben ik tegen gekomen in Thailand.. en inderdaad meer als decoratie als vrucht. Maar ik vond het toch wel lekker.. naja.. ;) We hadden hem te lang laten liggen.. en dus was hij half beschimmeld.. In ieder geval; het goede deel was wel lekker.
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
De binnekant lijkt echt heel veel op iets zoals van het plaatje van de ts :o |
Citaat:
|
Citaat:
ik weet dat er pomelo en pompelmoes bestaat, het verschil weet ik niet meer maar ik heb het van iemand die fruit en groenten verkoopt... |
Pompelmoes is gewoon de Nederlandse benaming voor een grapefruit.
|
:) De naam Ramboetan komt me eeerrggg bekend voor..
|
Ik had laatst voor mijn nichtjes verjaardag een rare vrucht gekocht. Het leek net als MTpowers fruitding op een stekelkastanje. Het was oranje van kleur, ongeveer zo groot als een appel. De binnenkant was groen, pitvol en slijmerig. Ik weet niet meer waar het naar smaakte, maar het zag er wel vet uit :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
|
Ik vind een mango nou niet echt exotisch... maar in de zomer eet ik er minstens 3 per week (y)
Ik had laatst ook een groene cactus gekocht, was niet zo'n succes, hij zat vol met vieze pitten aan de binnenkant. Jammer :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35. |