![]() |
[gedicht] Liefde en Theater
Dit gedicht heb ik geschreven bij een plaatje van twee dansende personen op toneel; een opdracht voor Nederlands.
Liefde en Theater Afwijzing en verlangen, wisselden elkaar af in de dans van de liefde, een dans die ied’reen zag Zo zwart als wanhoop, zo wit als schijn Bleven zij volhouden, bleven zij zijn Voor honderd ogen, toch zo klein Kracht en tederheid; fataal in het ongeluk Bestreden elkaars gevoelens, bestreden elkaars geluk Bij bliksem bij donder eindigde deze dans Zij verloren elkander, zij verloren elkaars hand Zo aan die vlakke rand -x- |
Ik denk dat het voor je opdracht heel geschikt is, maar ik denk dat je het mooier uit had kunnen werken.
En die hoofdletters aan het begin van iedere regel kunnen echt niet hoor :o |
Citaat:
Maar bedankt voor je reactie. Het was ook echt bedoelt voor die opdracht, maar was benieuwd wat jullie er van vonden. |
Citaat:
Ik ben iig van mening dat hoofdletters, punten, komma's en andere interpunctie functioneel moet zijn voor het gedicht. Als jij hoofdletters wilt gebruiken op plekken waar die volgens de Nederlandse taal niet nodig zijn, dan is dat alleen maar goed (meestal), maar is dat niet het geval :) en als ik het goed heb kan je die optie uitzetten in word, weet zo niet waar.. |
Citaat:
En wat betreft die hoofdletters, normaal laat ik ze ook nooit staan, dus ik zal het nu even aanpassen. :) |
Rare lui hier :p
Over die automatische hoofdletters, ik heb het even opgezocht: Word openen -> Extra -> autocorrectie opties -> 'zinnen met hoofdletter beginnen' uitzetten. :) |
Citaat:
Over het algemeen vind ik die functie een uitkomst en heb ik er geen last van. Bedankt voor het opzoeken. |
Citaat:
Kun je het plaatje er ook bij posten misschien? Oh, en als je toch de hoofdletters aanpast, zet er dan gelijk een paar punten bij :) |
Zo zwart als wanhoop,
zo wit als schijn Bleven zij volhouden, bleven zij zijn Als je hier volhouden zou vervangen door bijvoorbeeld doorgaan, dan heb je een mooier ritme omdat je dan qua lettergrepen 5-4-5-4 hebt. :) en voor de inhoud maakt het niet uit denk ik? |
Citaat:
Citaat:
|
Wie het niet probeert, wordt het ook niet :)
|
Citaat:
|
Ik ben van mening: als je schrijft, probeer het dan ook goed te doen.
Als je nu met zo'n kleine aanpassing zorgt dat het beter loopt, zie ik geen reden het níet te doen. Dan hoefde je ook de hoofdletters niet te veranderen, gooi er wat spelfouten in, want je bent toch niet professioneel. Bijna niemand hier is écht professioneel, maar dat wil niet zeggen dat we daarom niet ons best kunnen doen? sorry als dit aanvallend overkomt, dat is niet echt de bedoeling. ik ben het gewoon niet met je eens :o |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:48. |