Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   Janssen-van Raay wil New York aanvallen (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=138421)

MeCute1983 24-06-2002 15:26

Janssen van Raay wil New York aanvallen
Door onze verslaggever

DEN HAAG - Jim Janssen van Raay wil New York veroveren als de Amerikanen Nederland binnenvallen. Het Kamerlid voor de Lijst Pim Fortuyn overweegt zo'n voorstel als tegenactie tegen de Amerikaanse invasiewet. New York was ooit Nederlands bezit, maar werd in de zeventiende eeuw overgenomen door de Engelsen.

"Wat zij kunnen, kunnen wij ook", zegt Janssen van Raay in een vraaggesprek met deze krant.

De invasiewet houdt in dat Amerika zich het recht voorbehoudt om Amerikanen die gevangen zitten bij het International Strafhof in Den Haag met militaire middelen te bevrijden.

Janssen van Raay is nog steeds kwaad over het Amerikaanse voorstel, ondanks sussende geluiden van gene zijde van de oceaan. "Wat de Verenigde Staten willen kan niet. Ik meen het: als hun militairen hier landen, moeten die van ons terugschieten. En ik ben niet eens voor het Internationale Strafhof. En onze jongens moeten ook terugschieten als een ander land iets dergelijks probeert."

Sorry hoor, maar wat is dit voor belachelijks?!! Hoe komt die man erbij om zo'n uitspraak te doen.. ik weet niet of hij een beetje in verhoudingen kan denken maar als je kijkt naar hoe vaak Nederland in Amerika past en vervolgens nóg denkt dat wij de VS kunnen aanvallen, is hij toch rijp voor een behandeling denk ik. Als dit opgepakt wordt door een buitenlandse krant staan wij echt vrij voor schut :mad:

bron: http://www.gelderlander.nl/CDA/regio...21619_,00.html

[edit: bron vergeten te vermelden :o]

Silent Enigma 24-06-2002 15:49

New York is toch geruild voor Suriname?

misschien kunnen we zeeland terug inruilen voor New York :D

TefnachT 24-06-2002 15:53

ach zie er de humor van in! :D

MeCute1983 24-06-2002 15:53

Citaat:

Silent Enigma schreef:

jah, of Engeland aan gaan vallen, want tis eigk hun schuld :rolleyes:

TefnachT 24-06-2002 15:56

Citaat:

MeCute1983 schreef:

jah, of Engeland aan gaan vallen, want tis eigk hun schuld :rolleyes:

het is een symbolisch gebaar! Dat als de vs ons aanvalt wij hun aanvallen...Lijkt me logisch

CraigDavid 24-06-2002 16:41

de denkwijze is wel goed:
eindelijk iemand die iets terug durft te zeggen tegen die arrogante, verwaande bush
alleen jammer dat nl zelfs in zijn dromen niet van vs kan winnen.

nu staat nl alleen maar voor schut

disaster 24-06-2002 16:42

kben het eigenlijk voor het eerst met LPF eens :D

disaster 24-06-2002 16:45

Citaat:

CraigDavid schreef:
de denkwijze is wel goed:
eindelijk iemand die iets terug durft te zeggen tegen die arrogante, verwaande bush
alleen jammer dat nl zelfs in zijn dromen niet van vs kan winnen.

nu staat nl alleen maar voor schut

tis op zig meer een symbolische actie, misschien dat ze daar in de VS een beetje inzien hoe belachelijk die wet van hun is (noujah zal wel niet maar tog)

CraigDavid 24-06-2002 16:47

Citaat:

disaster schreef:

tis op zig meer een symbolische actie, misschien dat ze daar in de VS een beetje inzien hoe belachelijk die wet van hun is (noujah zal wel niet maar tog)

dat zeg ik ook
de idee erachter is goed
alleen jammer dat nl niet genoeg kracht heeft om de VS echt bang te maken.
nu zal de VS zich dood lachen

Conan the Librarian 24-06-2002 16:49

Citaat:

"Wat zij kunnen, kunnen wij ook", zegt Janssen van Raay in een vraaggesprek met deze krant.

Ik betwijfel in hoeverre dat-ie gelijk heeft. :)

John Simon 24-06-2002 16:49

ach ja, misschien had pim 't wel zo gewild...(ik kon 't niet laten)

als je gewoon nadenkt dat er meer van zulke typetjes in de 2e kamer zitten, dan wordt het daar de komende jaren nog gezellig, lekker oorlogje spelen...

disaster 24-06-2002 17:22

Citaat:

John Simon schreef:
ach ja, misschien had pim 't wel zo gewild...(ik kon 't niet laten)

als je gewoon nadenkt dat er meer van zulke typetjes in de 2e kamer zitten, dan wordt het daar de komende jaren nog gezellig, lekker oorlogje spelen...

omg wat is er met me aan de hand ik ga opeens LPF verdeigen :eek:

maar dit heeft natuurlijk heel weinig te maken met oorlogje spelen...

tis meer zo van 'de amerikanen zullen deze wet heel belachelijk vinden, misschien dat ze dan inzien dat hun wet ook belachelijk is'

disaster 24-06-2002 17:22

Citaat:

CraigDavid schreef:

dat zeg ik ook
de idee erachter is goed

sorry :o :)

dystopia 24-06-2002 17:42

Ah leuk. Met modder gooien. En het nut hiervan is...? Want wij New York aanvallen dat is natuurlijk.. *krijgt een lachkick*.. een bij voorbaat verloren strijd.. :) en waarom zouden we? Alsof wraak wat oplost..

UnknoWn EntiTy 24-06-2002 18:36

Citaat:

dystopia schreef:
Ah leuk. Met modder gooien. En het nut hiervan is...? Want wij New York aanvallen dat is natuurlijk.. *krijgt een lachkick*.. een bij voorbaat verloren strijd.. :) en waarom zouden we? Alsof wraak wat oplost..
bleh, de burgers van New York hebben al zwaardere wapens dan het Nederlandse leger :p
En ze zijn ook met meer

Stff 24-06-2002 18:55

Citaat:

Silent Enigma schreef:

eerder New York voor Den Haag, wnat daar staat het strafhof :D:p

Joostje 24-06-2002 19:29

de Vs heeft hier toch nog allemaal lange afstandraketten staan? die kunnen we dan beter als tegenactie in beslag nemen lijkt me :/

waaromniet? 24-06-2002 19:34

Hmm een wet aannemen die het mogelijk maakt Nederlanders te bevrijden die in de VS gevangen zitten lijkt me ook wel wat :cool:

Jantje het Zonnekind 24-06-2002 19:56

Citaat:

Stff schreef:

eerder New York voor Den Haag, wnat daar staat het strafhof :D:p

ja ehhh
ik woon in Den Haag :(

Havock 24-06-2002 20:17

ach, we kunnen toch altijd wat boeing uitlenen aan OBL airlines?

autodropje 24-06-2002 21:41

belachelijk, moet ie nederland naar de klote hebben ofzo. We kunnen er beter met diplomatieke sancties dreigen oid. Een oorlog met die amerikanen winnen we toch zeker nooit.

disaster 24-06-2002 22:04

Citaat:

autodropje schreef:
belachelijk, moet ie nederland naar de klote hebben ofzo. We kunnen er beter met diplomatieke sancties dreigen oid. Een oorlog met die amerikanen winnen we toch zeker nooit.
waarom zie je niet in dat het gewoon best wel grappig is????

alsof nederland ooit met amerika in oorlog gaat!

het gaat er gewoon om te laten zien dat de VS belachelijke wetten aanneemt... ik bedoel volgens mij wordt er ook niet serieus geopperd die wet in NL aan te nemen maar er meer over te discussieren als boodschap aan de VS

devil15 24-06-2002 22:05

het is logisch dat zo'n uitspraak weer van de lpf komt, lpf ers denken niet na, net als hun stemmers, die stemden op een partij zonder leider,zonder politieke ervaring en zonder duidelijk verkiezingsprogramma. (n)

maar ff terug komen op dat lpf'ers niet nadenken, mat herben doet domme uitspraken, fortuyen had ook niet de slimste uitspraken maar was dan de enige die nog een beetje hersens had, lpf'ers zeggen dus wel vaker dingen die on-logisch zijn...moet je maar met een korrel zout nemen....amerika aanvallen....haha een land dat 32x zo groot is...
...en wat denkt ie zelf :confused:

UnknoWn EntiTy 24-06-2002 22:23

Citaat:

devil15 schreef:

amerika aanvallen....haha een land dat 32x zo groot is...
...en wat denkt ie zelf :confused:

ik denk eerder 320x ;)

see the other side 24-06-2002 22:28

bew york werd geruild en verkocht om precies te zijn voor 1600 gulden

see the other side 24-06-2002 22:30

Citaat:

CraigDavid schreef:

dat zeg ik ook
de idee erachter is goed

bang maken lukt wel hoor nederland heefteen leuk speeltje dat de atoom bom heet !!!!!!!!!!!!!!!!!

autodropje 24-06-2002 22:34

Citaat:

disaster schreef:
waarom zie je niet in dat het gewoon best wel grappig is????
Ik vind er niets grappigs aan, als men dit doorzet zit ik met een oorlog en daar heb ik niet bepaald behoefte aan.

Citaat:

alsof nederland ooit met amerika in oorlog gaat!
Daar gaat dit topic toch over? Hij wil het echt aanvallen, niet alleen maar dreigen oid

Citaat:

het gaat er gewoon om te laten zien dat de VS belachelijke wetten aanneemt... ik bedoel volgens mij wordt er ook niet serieus geopperd die wet in NL aan te nemen maar er meer over te discussieren als boodschap aan de VS
Ik heb liever dat men dat op een andere manier doet als New York aanvallen. En er word dus wel serieus geopperd, als het niet serieus is word er ook niet over gediscussierd

UnknoWn EntiTy 24-06-2002 22:50

Citaat:

see the other side schreef:

bang maken lukt wel hoor nederland heefteen leuk speeltje dat de atoom bom heet !!!!!!!!!!!!!!!!!

lol....
gelukkig niet :)

alleen de VS, Rusland, Engeland, Frankrijk, Australie, India, en Pakistan zijn volgens mij kernmachten. Misschien Israel en China ook....

wij niet iig.

Vincent Vega 24-06-2002 23:49

Citaat:

autodropje schreef:

Ik vind er niets grappigs aan, als men dit doorzet zit ik met een oorlog en daar heb ik niet bepaald behoefte aan.

Daar gaat dit topic toch over? Hij wil het echt aanvallen, niet alleen maar dreigen oid

Ik heb liever dat men dat op een andere manier doet als New York aanvallen. En er word dus wel serieus geopperd, als het niet serieus is word er ook niet over gediscussierd

Dit geloof je zelf? Natuurlijk wil hij de VS niet echt aanvallen en als hij dat wel wil dan kan hij of de LPF dat niet alleen beslissen. Ik weet niet precies hoe het staatsrechtelijk in elkaar zit maar volgens mij moet er ieg een meerderheid in de 2e kamer voor zijn, of de minister van defensie moet toestemming geven.

nare man 25-06-2002 00:13

Jim Janssen van Raay, dan hebben we het ook even over één van de meest hersenloze, ongeletterde, onbeschofte plebejers van Nederland.

Zo iemand neem je toch niet serieus.

TefnachT 25-06-2002 09:37

Citaat:

nare man schreef:
Jim Janssen van Raay, dan hebben we het ook even over één van de meest hersenloze, ongeletterde, onbeschofte plebejers van Nederland.

Zo iemand neem je toch niet serieus.

en jij kan het weten :rolleyes:

Gatara 25-06-2002 10:16

Citaat:

Joostje schreef:
de Vs heeft hier toch nog allemaal lange afstandraketten staan? die kunnen we dan beter als tegenactie in beslag nemen lijkt me :/
:D
Wat als wij een wet gecreeerd zouden hebben dat Nederlanders kosten wat het kost Nederlanders uit het ICC zouden bevrijden mochten ze daar aangelaagd zijn.... Gaan we dan ons eigen land aanvallen?

Het ziet er naar uit dat dit alleen maar bewijst hoe achterlijk een dergelijke wet eigenlijk is :) Maar goed.

nare man 25-06-2002 10:40

Citaat:

TefnachT schreef:
en jij kan het weten :rolleyes:
Ja, dat kan ik weten, ja.

Als je dat überhaupt niet in de gaten hebt, heb je zelf ook een bord voor je kop. De man is van hetzelfde soort als Ferry Hoogendijk, en dat is ook een simpele ziel.

autodropje 25-06-2002 10:41

Citaat:

Vincent Vega schreef:

Dit geloof je zelf? Natuurlijk wil hij de VS niet echt aanvallen en als hij dat wel wil dan kan hij of de LPF dat niet alleen beslissen. Ik weet niet precies hoe het staatsrechtelijk in elkaar zit maar volgens mij moet er ieg een meerderheid in de 2e kamer voor zijn, of de minister van defensie moet toestemming geven.

Daar gaat dit toch over, dat hij het wil. En wat als dat zou gebeuren. Ik geloof ook niet dat het gaat gebeuren, maar dat iemand in de Nederlandse politiek dat zou willen vind ik al erg genoeg

TefnachT 25-06-2002 11:20

Citaat:

nare man schreef:

Ja, dat kan ik weten, ja.

Als je dat überhaupt niet in de gaten hebt, heb je zelf ook een bord voor je kop. De man is van hetzelfde soort als Ferry Hoogendijk, en dat is ook een simpele ziel.

:rolleyes:

Havock 25-06-2002 13:42

Citaat:

autodropje schreef:
een diplomatieke oorlog wel dan?

als de vs nederland aanvalt zijn zij volgens navo regels de agressor tegen een navo lidstaat.

daarop zou de rest van de navo er gewoon voor moeten kiezen de VS eruit te kicken, wat gelijk betekend dat we:
1- bush niet uit de goot moeten trekken als amerika weer een aanslag te voorduren krijgt.

2- we naar die jsf's kunnen fluiten.

3- al die slechte schience fiction B-films welke amerika als slechterik afbeelden tóch gelijk moeten geven :p

bam 25-06-2002 13:59

Citaat:

Havock schreef:

een diplomatieke oorlog wel dan?

als de vs nederland aanvalt zijn zij volgens navo regels de agressor tegen een navo lidstaat.

daarop zou de rest van de navo er gewoon voor moeten kiezen de VS eruit te kicken, wat gelijk betekend dat we:
1- bush niet uit de goot moeten trekken als amerika weer een aanslag te voorduren krijgt.

2- we naar die jsf's kunnen fluiten.

3- al die slechte schience fiction B-films welke amerika als slechterik afbeelden tóch gelijk moeten geven :p

*kuch*
herstel punt 2
De V.S. kan fluiten naar het geld dat ze van ons kregen

PV 25-06-2002 15:38

(y) das nu eens een leuk voorstel :)

nare man 25-06-2002 15:43

Citaat:

TefnachT schreef:
nee maar ik doe niet net of ik hem ken :rolleyes:
Ik hoef de man ook niet persoonlijk te kenne om te zien wat voor persoon hij is. Als je hem in actie ziet, dan kijk je er meteen dwars doorheen. Vooral Hoogendijk, dat is gewoon een simpele ziel. Hoe hij reageerde op die vragen n.a.v. de motie over het wegsturen van De Vries...belachelijk gewoon. Iemand die op zo'n manier redeneert, is simpel. Da's een feit.

de ballonnenman 25-06-2002 16:08

Ik vind het geheel terecht dat Jim Jannssen van Raay dit zegt.
Wie ons aanvalt heeft een probleem. En daar zal amerika nu ook wel achterkomen.

Conan the Librarian 25-06-2002 16:28

Citaat:

de ballonnenman schreef:
Ik vind het geheel terecht dat Jim Jannssen van Raay dit zegt.
Wie ons aanvalt heeft een probleem. En daar zal amerika nu ook wel achterkomen.

Ah jah, de zekerheid dat de VS Nederland gaat aanvallen is er al. :confused:

heitinga4ever* 25-06-2002 17:14

Nee, maar ze weten nu dat áls ze aanvallen, ze een groot probleem krijgen.

disaster 25-06-2002 17:21

Citaat:

de ballonnenman schreef:

Wie ons aanvalt heeft een probleem.

over bush retoriek gesproken :eek: ;)

en verder:

de reden waarom die uitspraak me wel bevalt is simpelweg omdat ik het tijd vind dat we niet altijd maar ja knikken als de VS wat zegt... egt niet dat er oorlog komt (alsof de VS daarbij gebaadt is :rolleyes:)

G Funker 25-06-2002 17:41

Citaat:

Jantje het Zonnekind schreef:

ja ehhh
ik woon in Den Haag :(

Ik ook. En ondanks Bush en die andere maloten wordt ik graag amerikaans staatburger. Altijd handig amerikaans paspoort (Y)

bam 25-06-2002 17:46

Citaat:

G Funker schreef:

Ik ook. En ondanks Bush en die andere maloten wordt ik graag amerikaans staatburger. Altijd handig amerikaans paspoort (Y)

:confused:
nouw ik zie het nut er niet in om een amerikaans paspoort te hebben....

eigenlijk zie ik eerder een nadeel erin.

Havock 25-06-2002 17:51

Citaat:

bambix schreef:

*kuch*
herstel punt 2
De V.S. kan fluiten naar het geld dat ze van ons kregen

ook

mochten ze met een vliegdekschip langskomen, dan doen we gewoon waar we in Wo1 ook goed in waren, jatten dat spul :p

bam 25-06-2002 18:43

Citaat:

Havock schreef:

ook

mochten ze met een vliegdekschip langskomen, dan doen we gewoon waar we in Wo1 ook goed in waren, jatten dat spul :p

daar kunnen we Den Haag goed voor gebruiken:D ;)

Rabbi Daniel 25-06-2002 21:12

Citaat:

dystopia schreef:
Eens...

Als Nederland dat zou doen, hoeven ze de invasievloot (die bestaat uit 1 marineschip met 600 mariniers :rolleyes: ) maar voor 6000km aan brandstof mee te geven; terug komen ze toch niet. :p :D

Nate 25-06-2002 22:52

Ik ben het zover met hem eens, dat ik ook vind dat zodra een amerikaans militair met bad intentions ons land binnen komt, dat wij 'm dan gerust af mogen knallen. Waar haalt de VS het LEF vandaan om hier een beetje de baas te spelen? Klootzakken.

see the other side 26-06-2002 07:34

hoge emoties op dit forum kloot zakkenen arrogante bush ! ik snap niet waar iedereen zich zo druk over maakt hoor amerika zal ned. toch nooit in vallen er zal zelfs geen dreiging zijn.
doe toch eens rustig zodra er iets is met amerika begint ieder een gelijk tte scheld voor alle duidelijkheid amerika is momenteel bezig met voor berijding te treffen tegen irak mischien kunnen daar door mijn kinder gewoon in vrijheid leven zonder de dreiging dat een of ander terrorist met een bom je huis in komt gelopen

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.