![]() |
Wat zijn jouw smoesjes?!
Ik kwam gistermiddag een oud klasgenoot tegen en we raakten wat aan de praat, op een gegeven moment hadden we het over 'vroeger'. Volgens hem was ik een Smoesjeskoningin in de brugklas en tweede klas van het voortgezet onderwijs. Hij zei zelfs dat ik in het jaarboek was genomineerd en op de eerste plaats stond. Thuis aangekomen, heb ik het jaarboek opgezocht en het stond er inderdaad in. ;( Ik ben er een aantal keren in geciteerd. ;o
Om één te citeren: "Sorry, dat ik zo laat ben meneer Beun (was m'n leraar Nederlands), maar ik hielp Sabrina met het zoeken naar haar contactlens. Die was ze kwijt geraakt op de brug". ( :| ) Hij moest zoo hard lachen dat ik niet hoefde na te komen en mee mocht doen met de overige lesminuutjes. :o Kennen jullie ook gekke smoesjes die jullie vroeger of nu gebruik(t)en? |
Ik sliep nog. (y)
Wekker niet gehoord. (y) Ik vond m'n sleutels niet. (y) Geen zin om op te staan. (y) :o |
Ik heb ze niet nodig want ik ben altijd op tijd en heb altijd mijn werk af.
|
Brug stond open (Y)
|
Ik heb nooit smoesjes. Behalve over huiswerk niet af hebben, mja, dat vinden leraren toch nooit erg. :)
|
ik ben moe en voel me niet goed..werkt vaak
trouwens heet jij misschien Masfirdaus? |
tegenwoordig is het standaard de NS,
terwijl die eigenlijk bijna altijd op tijd rijden,wat mij erg meevalt,had ik niet verwacht van te voren voordat ik elke dag een halfuur heen en terug zou moeten treinen. |
Mwa ik ben nooit zo goed daarin, maar kom eigenlijk ook altijd optijd. En tegenwoordig als ik toch ooit telaat kom zijn het de bussen en treinen.
|
Ik ben altijd als eerste op school.
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Te laat komen is voor Homo's.
|
Ik houd 't altijd gewoon bij "ik moest nog wat regelen bij de concierge/een leraar/ander schoolfiguur"
|
Euh? Nee. :D Hoezo? [/B][/QUOTE]
Oh ok.. nee gewoon een vriend van me die heet Masfirdaus van zn achternaam... enne aangezien die naam vrij zeldzaam is hier in nl viel de jouwe me dus op vandaar :D |
als het een man is, je lipgloss op doen en zielig kijken
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik heb nooit echt smoesjes hoeven gebruiken.. ze vroegen t nooit aan mij :D |
Citaat:
|
jij kent meerdere homos??
kweet niet waar jij woont hoor, maar hoeray for u..ofzo |
De trein zat vol.
|
als ik te laat was had ik een reden.. en anders dachten ze wel dat ik er een had en vroegen ze niets
|
Ik kom regelmatig te laat. Concierge: "Schuring, ha'j weer tegenwind?"
En dan is het goed en mag ik doorlopen. :) Als ik een po moet inleveren is altijd mijn printer kapot/ internet dood/ computer gecrasht. (Vaak ook nog echt zo, mijn computer is een verrot ding) |
Ken je het verhaal van Peter dan de wolf (link)? :o
Ik had nooit smoezen, als ik te laat was dan was ik gewoon te laat, dan ging ik daar niet over liegen. Nog steeds niet. Moest wel eens naar de orthodontist en tegenwoordig wil ook de brug nog wel eens open staan, maar dat was/is dan geen smoes. |
"Mijn fiets had vertraging."
|
de printer deed het niet (als ik iets niet op tijd had ingeleverd)
mijn inspiratie was op (toen ik te weinig woorden voor mn duits brief had) |
Er vloog een duif in mijn oog.
Als ik mijn huiswerk niet af heb, zeg ik gewoon dat ik mijn schrift ben vergeten, omdat je daar minder had op word aangepakt. Ik was met mijn fiets in de sloot gedonderd. Mijn teddybeer wilde mee, meneer, maar dat mocht niet van mij, want dat is veel te gevaarlijk met al die overstromingen en verkeerdborden die naar beneden donderen. Maar dat beest liep dus gewoon achter me aan dus ik weer terug naar huis om hem daar neer te zetten. Krijsen dat hij deed, niet normaal. (Bron: Het geheim van de regenboog(min of meer :s)) Maar ik kom bijna altijd op tijd. behalve als het sneeuwt, dan gaan de trammen kuttig doen. Vaak zit ik dan op de fiets, weet ik al dat ik te laat kom en dan ben ik al een heel verhaal aan het verzinnen van waarom ik te laat was, heel uitgewerkt en orgineel enzo, kom ik de les binnen gestormd, vraagt die gast niets. |
het stoplicht bleef op rood staan :o
(n) |
Ik heb geen smoesjes.
|
Citaat:
geweldig, echt |
Citaat:
|
Citaat:
|
jah, zoiets :)
|
Citaat:
|
"Ik heb veel huiswerk" om onder afspraken uit te komen.
Op school hoef ik nooit smoesjes te verzinnen want ik lever alles op tijd in en kom nooit te laat. :) |
Ik zeg altijd gewoon 'ach, helemaal vergeten'. En meestal accepteren mensen dat :confused:
|
Briljant, die van de teddybeer (y) :D
Een erg mooie vind ik zelf nog wel: "M'n tuinkabouter was gevangen genomen door het tuinkabouter bevrijdingsfront en die moest ik gaan redden. Ik was vannacht al uit mn bed en moest doorgaan tot het bittere eind. En dat was dus tot deze ochtend... " Of deze: "Meneer, u weet toch dat u mijn favoriete leraar bent, die ook nog eens mijn lievelingsvak geeft... Ik toch zou nooit expres te laat komen.." :o :rolleyes: Er was bij ons op school een leraar die soms wel eens een vraag stelde, als je te laat binnenkwam (iets in de trant van: "Hoeveel was gister de stand met Feyenoord-Ajax of Welke Bn'er is vorige week overleden.") Als je die goed had mocht je doorlopen, anders moest je eerst een telaat briefje halen. (3x te laat= 1 uur nakomen). Hij gebruikte overigens dat soort vragen ook al bonusvragen op een So in de brugklas ofzo :D (y) |
met mijn trapper het lokaal binnen komen lopen was een keer al genoeg..
en ik moest een keer een originele smoes bedenken.. "er stond een dinosaurus op de brug" en toen mocht ik gaan zitten:P |
De lift zat vast, we konden er niet uit.
Ik mhoorde de wekker niet. Ik zat nog in het open leer centrum (wordt vaak goedgekeurt :| ) of soms als ik geen zin heb om te bellen en mensen bellen me terug: Ja ik ben druk bezig sorry Was aan het eten Beiden telefoons deden het niet. |
De meeste leraren maken er geen probleem van dat ik wat te laat ben, zo vaak te laat kom ik ook weer niet. ALs ik dan al te laat kom zeg ik meestal 'had problemen met m'n fiets' of zoiets.
|
De hond heeft mn huiswerk opgegeten :cool: (y)
|
Citaat:
Die smoes hadden we nog nooit gehoord, maar toen we onze blaadjes terugkregen om het in te zien bleek dat het toch waar was :nono: |
Ik moest de schoonmaakster nog binnenlaten, want mijn ouders zijn er niet en zij heeft de sleutel niet.
De kippen moesten nog gevoerd worden... Ik moest nog wat bespreken met meneer "willkeurige hoge pief" Ik dacht dat we in een ander lokaal moesten zijn Stiekem naar binnen sluipen lukt ook wel eens :) |
een keer toen ik een so had van wiskunde, had ik gezegt dat mijn opa op sterfbed lag en daarom moeilijk kon leren.
ik zeg ook gewoon meestal dat ik het niet gemaakt heb, gewoon stom vergeten. verder ben ik altijd op tijd :o |
Citaat:
|
Ikzelf roep altijd dat het weer heel slecht was (in de winter) of dat ik last had van hooikoorts (in de zomer). Of die van die lekke band. Slap maar t werkt prima :)
En een klasgenoot van me is ook zo creatief. "Ja ik ben te laat, maar mijn wekker liep niet af en toen moest ik ook nog de kat voeren" :rolleyes: :D |
Als ik te laat was, zorgde ik er voor een compleet uur te laat te zijn, zodat ik geen smoesjes hoefde te gebruiken :o
Wel een keer een serieus iets dat werd opgevat als een smoes. Mijn kat was op mijn huiswerkschrift bevallen (of ja; haar vliezen waren erop gebroken :| ), mijn vader had het schrift weggegooid en de docent geloofde dat niet. Toen heeft mijn vader het schrift weer uit de otto gevist zodat ik het kon laten zien :D |
Citaat:
Dan werd ik niet geloofd eh. In mijn smoesjes trapden leraren wel, doorgaands dan. :o |
Voor telaat komen, m'n wekker ging niet af
Geen huiswerk: ik had geen zin Telaatkomen tussen de uren: ik moest nog even wat bespreken met ...... |
Te laat:
- Bus kwam te laat - Moest iets regelen voor de leerlingenraad - Kwam een docent tegen die me dringend moest spreken Of ik zorg gewoon dat ik een heel uur te laat kom en als ik dan betrapt wordt op spijbelen zeg ik dat ik huilend in de wc zat en écht niet naar de les kon.. Als ik iets niet heb gemaakt/geleerd zeg ik meestal dat ik m'n schrift ben vergeten of dat ik te moe was. Mah, meestal weten leraren wel dat ik niets uitvoer en dan zet ik gewoon hondenogen op en dan lachen ze me uit en dan is het goed. :o |
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:08. |