Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=83)
-   -   Ben jij bezig met energie? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1384787)

PetraM 29-03-2006 12:35

Ben jij bezig met energie?

In het kader van een project vraag ik me af of jongeren zich bezig houden met energie. Hebben jullie een idee over wat jullie thuis aan energie verbruiken of hoe hoog de energierekening is? Worden jullie door jullie ouders betrokken bij de energierekening of bijvoorbeeld besparingen? Wat is jullie mening over kernenergie of juist duurzame energie? Weten jullie bij welke energieleverancier jullie thuis energie afnemen? Hebben jullie een beeld bij de verschillende energieleveranciers en wisten jullie dat ieder huishouden vanaf 1 juli 2004 zelf de leverancier voor energie mag kiezen?

Laat me jullie mening horen, ik ben op zoek naar zo veel mogelijk informatie!

akumabito 29-03-2006 12:37

Hoort dit niet op het Huiswerk forum?

Welgemeend 29-03-2006 12:37

Ik probeer zo zuinig mogelijk te leven, maar de rekening zit bij mn huur in, dus ik heb geen idee hoe en wat.

saartje19 29-03-2006 13:51

Ik let er eerlijk gezegt helemaal niet op, maar dat komt denk ik nog wel als ik op mijzelf ga wonen!

Pruttelpot 29-03-2006 13:54

Ik betaal mn huur all-in.
Ik sta dan ook het liefst uren onder de douche, laat graag mn verwarming aan staan met het raam open enzo.

Ik geef geen fuck om zuinigheid eigenlijk.

lawallan 29-03-2006 13:57

Ik woon nog thuis dus denk er niet echt over na. Wel hoor ik vaak dat ik te lang douche.

Kazet Nagorra 29-03-2006 14:03

Hebben jullie een idee over wat jullie thuis aan energie verbruiken of hoe hoog de energierekening is?

- Relatief laag heb ik begrepen.

Worden jullie door jullie ouders betrokken bij de energierekening of bijvoorbeeld besparingen?

-Nee.

Wat is jullie mening over kernenergie of juist duurzame energie?

-Kernenergie is duurzaam. Ben ik voor, maar er moet meer geld gestoken worden in onderzoek naar kernfusie. Wind- en zonne-energie is momenteel te duur en dus niet rendabel.

Weten jullie bij welke energieleverancier jullie thuis energie afnemen?

-Essent, geloof ik...

Hebben jullie een beeld bij de verschillende energieleveranciers en wisten jullie dat ieder huishouden vanaf 1 juli 2004 zelf de leverancier voor energie mag kiezen?

-Ja.

zoef de haas 29-03-2006 14:26

Citaat:

Pruttelpot schreef op 29-03-2006 @ 14:54 :
Ik betaal mn huur all-in.
Ik sta dan ook het liefst uren onder de douche, laat graag mn verwarming aan staan met het raam open enzo.

Ik geef geen fuck om zuinigheid eigenlijk.

same here ik betaal in mn huur een euro of 30 aan gas/water en licht en t komt van essent overigens

akumabito 30-03-2006 05:42

Ik woon op mezelf, dus ik ben ook verantwoordelijk voor alle rekeningen. Dan wil je best wel op je verbruik gaan letten jah. Ik heb mazzel dat ik geen grote energie-slurpers heb. Geen wasmachine en/of droger.. de was doe ik lekker bij m'n ouders.

Ook merkte ik een behoorlijk verschil in m'n energierekening toen ik m'n desktop computer (450 Watt + monitor) inruilde voor m'n laptop. 450 Watt lijkt niet veel, maar het tikt toch behoorlijk aan als ie 24/7 aan staat...

Verder heb ik overal spaarlampen nu. Behalve in de keuken, maar daar heb ik redelijk zuinige TL balkjes..

Mijn waterverbruik valt mee. Ik heb een spaardouchekop, en het scheel ook dat ik maar 4 of 5 dagen per week thuis ben, de rest van de week zit ik bij m'n ouders te parasiteren.. ;)

De verwarming staat alleen aan als ik thuis ben (logisch) en dan nog alleen 's avonds eigenlijk (of ik moet het ECHT koud hebben). Wel vind ik het lekker om gewoon relaxed in een t-shirt rond te kunnen lopen binnen.. maar mijn flatje is niet zo groot, dus met de deuren dicht is het in een half uurtje heerlijk warm gestookt en dan kan de kachel weer lager.. de verwarming in de keuken en badkamer staan nooit aan, want dat vindik maar onzin..

Verder ben ik een groot voorstander van kernenergie. De nadelen wegen bij lange na niet op tegen de voordelen ervan. Natuurlijk zou wind en zonneenergie ideaal zijn, maar laten we wel wezen, qua rendement stellen die alternatieven natuurlijk maar bar weinig voor. Laat ze maar een aantal nieuwe kerncentrales bouwen. Werkt veel beter.

OwL 30-03-2006 21:55

Mijn ouders zijn grotere verspillers dan ik... het is altijd mijn moeder die de verwarming 2 graden hoger zet en mijn vader die nog 5 extra lampen in de woonkamer hangt, omdat hij het te donker vindt.

blubblubblub 02-04-2006 10:06

Ik probeer heel zuinig met energie en water (gas heb ik niet veel mee te maken :p) om te gaan. Kort douchen enzo.

Citaat:

Mephostophilis schreef op 29-03-2006 @ 15:03 :
Kernenergie is duurzaam.
Nee, want uranium raakt op. En er zijn nog wel meer redenen waarom kernenergie niet duurzaam is (kernafval, ik weet niet of je de reportage van het NRC van gisteren hebt gezien). En voor het geval je met de definitie van duurzaam uit de online Van Dale gaat schermen: de definitie die daar staat, komt niet overeen met de manier waarop duurzaam in de betekenis van duurzame energie wordt gebruikt.

No Soup For You 03-04-2006 12:02

allemaal overstappen op oxxio :P lekker goeiekoop

GroenGrijs.NL 03-01-2008 11:20

GroenGrijs energie adviesbureau
Wij zorgen ervoor dat u altijd de beste energiepakketten gepresenteerd krijgt, zodat u nu én in de toekomst groene energie goedkoper ontvangt. Dit kan oplopen tot enkele honderden euro's op jaarbasis.

Wie zich aanmeldt op www.groengrijs.nl ontvangt een gratis spaarlamp. Wanneer je nog iemand aanmeldt krijg jij en de nieuw aangemelde persoon eveneens een gratis spaarlamp.

Met vriendelijke groet,

Team GroenGrijs Energie Adviesbureau.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:35.