![]() |
Queen Mum
Wanneer de Fanta
over het tafeltje gutst dan is 't wel weer gedaan met de rust Verkrampt ze me met vergoten haat, het vergeten zal haar nooit de kroon beroven Wijzend naar haar wet weloverwogen, net wenkend alsof ze me wil hebben daarboven en me bruut laat zakken |
Hm, ik weet het nog niet :)
Ik vind in de eerste strofe gutst-rust een beetje te geforceerd gerijmd (ook al rijmt het niet helemaal:)) Ook lijkt vergoten geforceerd, om de v's door te zetten. Citaat:
Citaat:
Verder vind ik de twee laatste regels wel weer heel mooi. Eindoordeel: Het is het nog net niet helemaal, hier en daar lijkt het te veel 'om mooi te zijn', maar sommige zinnen zijn ook echt heel mooi. :) eenbeetjevaagikweethet |
Het begin doet me heel erg denken aan hm, Willem Wilmink ofzo, en dat vind ik erg positief. Maar met het fanta-begin verwachtte ik eigenlijk (ook) een grappig einde, en dat mis ik toch een beetje. Ik snap wel dat het niet grappig probeert te zijn, maar toch. Eigenlijk weet ik niet goed waar je nou precies heengaat met je einde? Je gedicht zit goed in elkaar.
Hmm, ik denk dat ik het leuker had gevonden als 'wet' 'bed' was geweest. |
Het eind is misschien ook een beetje vaag. Het slaat zeg maar op een aantrek-afstoot spelletje, in combinatie met de strofe ervoor. Vandaar dat bed ook de inhoud zou vervormen :)
Gutst-rust was niet bedoeld als rijm. En wanneer je tussen "weloverwogen" en "net" een pauze neemt (komma) en direct doorleest, vind je het dan nog steeds niet lopen? Bedankt iig allebei! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:35. |