![]() |
Vrolijke gedichten?!
Ligt het aan mij of schrijvers beroemde dichters vooral vage of treurige gedichten?
echt een vrolijk gedicht vind ik moeilijk te vinden.. :confused: |
verdriet heeft nou eenmaal iets poëtisch...
|
Oh, zat vrolijke gedichten volgens mij. Hier op DoP ook.
|
Je hebt gelijk, want ikzelf kan ook altijd moeilijk een vrolijk gedicht verzinnen, en als het begin vrolijk is, is het eind treurig (of andersom)
Bij mij komt het - ik weet niet of het bij anderen ook zo is - omdat ik vaak gedichten schrijf als ik treurig ben, maar dat is natuurlijk ook lang niet altijd zo. Ik zou eigenlijk geen goeie reden kunnen bedenken :confused: :confused: Nog veel succes met het zoeken naar 'vrolijke' gedichten ;) |
Mijn gedicht is wel vrolijk!
|
jij blij :D
|
Vrolijke gedichten, ze zijn er wel. Het zijn er wel een stuk minder dan treurige, maar toch. Vrolijk gedichtje wat ik laatst tegenkwam van Joke van Leeuwen (vaak doorlezen en het blijft als liedje bijna in je hoofd hangen):
Heppie Ik voel me ozo heppie zo heppie deze dag, als je vraag: wat heppie als ik een vragen mag, dan zeg ik: hoe wat heppie, wat heppik aan die vraag, heppie nooit dat heppieje dat ik heb vandaag? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh maar Joke van Leeuwen is geniaal!
Met titels als 'Waarom een buitenboordmotor eenzaam is en waarom je Jansen heet als je Jansen heet en waarom eieren vroeger geen eieren waren en waarom we geen zeventigduizend letters hebben en nog veel meer over de taal die je nu leest' (dat is echt sérieus een titel van een boek) en 'Het verhaal van Bobbel die in een bakfiets woonde en rijk wilde worden' (mijn persoonlijke favoriet) oh oh oh en ze heeft ook 'Dit boek heet anders' geschreven. echt humor :D |
Ja, Joke van Leeuwen is geniaal, die boeken van haar zijn ook zo ongelooflijk grappig :'). Die van Bobbel ken ik ook, die had een vleermuis die otto heette, want dat was handig, dan kon ie dat ook lezen als ie op zijn kop hing :D.
|
Die vrouw kan zoooo kinderlijke dingen zo leuk brengen. :D Dat gedichtje staat in een kindergedichtenbundel die ik al jaren heb. Met idem titel als het gedicht. Ik heb het ooit gewonnen met een dichtwedstrijd in groep 6 :D. Zitten zo'n grappige gedichten in.
|
Ik ben vandaag zo vrolijk
Zo vrolijk, zo vrolijk Ik ben behoorlijk vrolijk Zo vrolijk was ik nooit Ik was wel vaker vrolijk Heel vrolijk, heel vrolijk Maar zo behoorlijk vrolijk Was ik tot nog toe nooit! :D |
Soms moet ik
zo erg lachen, dat ik denk: ik kom niet meer bij! Straks barst ik nog en lig ik als een puzzel op de grond, maar welk stukje is dan nog het meeste mij? (Sandra de Weijze) |
Citaat:
psychotisc, chaotisch, labiel en nogiets-otisch, maar vandaag dus niet!!! |
Alfred J. Kwak vond ik bij vlagen nog best eng... :(
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn vriendje heeft daar een t-shirt van :bloos: |
Citaat:
|