![]() |
errorsafe ?
Ik was aan het internetten, kreeg ik een melding op mijn beeldscherm van een zekere errorsafe en dat ik iets voor ze moet downloaden. (100 % virusvrij blabla het is goed voor de computer aldus het bericht.) Vervolgens druk ik op annuleren. Dan verdwijnt mijn geopende pagina van ie. en opent hij de download pagina van errorsafe en begint te downloaden, ik druk op het kruisje en ik krijg weer een error dat ik hem echt moet downloaden. Die was wel weg te klikken, maar wat was dat en is het evt. gewoon spyware?
|
ga daar maar veilig vanuit. die irritante lui maken dus een 'annuleren' knop die ook gewoon begint met downloaden. en wij maar denken dat we controle over de computer hebben....
|
Citaat:
Het is idd heel vervelend spul, maar ze gaan goed in op een gemiddelde nederlander. Als mn ma zoiets tegen zou komen, moest ik haar waarschijnlijk met veel moeite overhalen om het niet te installeren :p |
@bambix: ervaring emt mijn vader. Hij meende dat hij echt spyware had. -_-
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat is dikke spyware, volgens mij is dit een soort die op je comp geinstaleerd zit met iets.
FF scannen met een anti-spyware programma als microsoft anti-spyware of hitman pro (kan je op goole-en). |
Citaat:
|
Spyware instaleert soms zichzelf.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Maar soms weten gebruikers geeneens dat ze iets geacepteerd hebben waardoor het instaleert (n) mij ook eens overkomen.
|
Wat mij betreft een slotje.
|
met een verwijzing naar [centraal] spy- adware & virussen :)
|
Ja, dit lijkt me gewoon een kwestie van even wat scans draaien en daarvoor kun je prima in het centrale topic terehct.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14. |