![]() |
De Ronde van Vlaanderen
In alle Vlaamse klassiekers worden een aantal bergjes beklommen. Gooi deze samen in één wedstrijd en je het De Ronde. Ongeveer toch.
1. Molenberg 2. Wolvenberg 3. Oude Kwaremont 4. Paterberg 5. Koppenberg 6. Steenbeekdries 7. Taaienberg 8. Eikenberg 9. Boigneberg 10. Foreest 11. Steenberg 12. Leberg 13. Berendries 14. Valkenberg 15. Tenbosse 16. Muur - Kapelmuur 17. Bosberg De grote vraag: is er iemand in staat om Boonen van zijn tweede zege af te houden? En wie? En nog belangrijker: hoe moet dat dan gebeuren? |
Mijn favoriete klassieker :cool:
Oh, ik heb er echt zin in. Ik ben ervan overtuigd dat het weer een mooie koers gaat worden! En over de winnaar valt weinig te speculeren. Dat gaat toch gewoon Boonen worden? Ik denk dat iedereen verrast zal zijn als het iemand anders wordt. |
Tja, ik denk het volgende wedstrijdbeeld: iedereen kijkt naar Boonen en verder niemand niet veel durft te ondernemen. Dan is natuurlijk tot de Muur nog niets beslist (maar dat was het de laatste jaren toch nooit...), dan denk ik dat daar wel wat demarrages kunnen komen, maar dat iedereen best wel aan elkaar gewaagd is en Boonen makkelijk mee kan maar zich gedeisd houdt. Finishen met een groep van 15 tot 20 man en dan wint Boonen in de sprint. Zo ongeveer. Of hij springt weer weg in het laatste vlakke gedeelte na de Bosberg.
Misschien een beetje voorspelbaar, maja als niemand op die pedalen gaat staan en te afwachtend fietst dan kun je zoiets verwachten. Al hoop ik natuurlijk op vuurwerk, zeker nu velen zich in De Panne het rustig aan hebben gedaan voor hun doen. |
We weten weer wat te doen te zondag :cool:
Ik denk niet dat Boonen gaat winnen :D Iedereen kijkt naar hem, zijn ploeg controleerd de hele wedstrijd. Op richting einde op een onbewaakt moment vertrekt een onbekende renner, en die kan voorop blijven... Solo over de eindstreep. |
Citaat:
Of Erik Dekker springt weg laatste kilometers :evil: |
Mijn prognose is:
1. Boonen 2. v Petegem 3. Zabel 4. Hincapie 5. Ljungqvist Waarbij Boonen een stuk voor de volgende 3 binnenkomt en Ljungqvist de sprint wint van een klein groepje daar weer achter. |
Citaat:
|
beetje een overschatte koers maar wel leuk om naar te kijken. tis niet verrassend, maar ik verwacht dat boonen wint. of anders van petegem wel.
|
Ik schat Van Petegem eigenlijk niet zo hoog in voor morgen :p Maar misschien zit ik fout. Het zal Boonen voor en Boonen na zijn, en anders wel iemand anders van QuickStep. Maar ik laat me graag verrassen :o
|
Ik denk niet dat een Belg gaat winnen :P
|
Mijn lijstje met favorieten:
- Boonen - Bettini - Nuyens - Pozzato - Van Petergem - Gilbert - Klier - Paolini - Zabel - Flecha - Dekker - Hincapie - Hoste - Eeckhout Mijn lijstje met outsiders - Steegmans - Arvesen - Cancellara - Kroon - Ljungqvist - Verbrugghe - Bodrogi - Ballan - Ivanov - Wesemann - Devolder - Gusev - Hammond - De Waele - Vanderbroucke (je weet het nooit met hem...) - Baldato :) |
Boonen is natuurlijk de grote favoriet, maar eerst kijken of hij die druk kan hebben.
Mijn prognose: 1. Boonen 2. Van Petegem 3. Ljungqvist 4. Steegmans 5. Klier 6. Hammond 7. Wesemann 8. Hincapie 9. Ballan 10. Flecha Petacchi zal zn ogen uit kijken in het Vlaamse land, maar afstappen of ergens achteraan eindigen. |
Ik denk dat Boonen ondertussen wel bewezen heeft onder druk te kunnen presteren. En Quickstep al helemaal.
Mijn topkandidaat is dan ook Boonen, enige echte outsider is volgens mij Gilbert. Steegmans zie ik echt niet meespelen voor de overwinning na zijn val. |
Tom Boonen is vandaag bij 'n laatste verkenning van de Koppenberg ten val gekomen en moet forfait geven. :(
|
Dat is een flinke lijst, Oizo. :)
Wesemann doet trouwens niet mee (griep geloof ik). Jeetje, als Dekker toch eens zou winnen. :cool: Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk ook wel dat Boonen één van de grootse kanshebbers is. En daardoor gaat waarschijnlijk iedereen naar Boonen kijken, wat minder voor de wedstrijd is. Ik denk dat Boonen misschien niet wint als er iemand van Quick-Step vooran zit die het kan afmaken. Maar waarschijnlijk komt het niet eens zover. Boonen zal wel goed geplaatst zitten op de belangrijke punten. |
Citaat:
|
Oizo & Caradhas, jullie vergeten Petito... en Carrara, die rijdt sowieso wel top10.
Van Bon is ook een outsider. |
Nou dat was weer geweldig spannend;)
|
Niet spannend, wel een prachtige zege. Al dat vertrouwen en hij maakt het nog waar ook. Chapeau.
|
Citaat:
Twee Belgen op één en twee, nice. ;) |
Tja, een koersverloop ongeveer zoals verwacht. Alleen gooide Boonen nu zélf op de Koppenberg de koers open (nadat-ie zich al eerder op de Molenberg goed liet zien) in plaats van dat iemand anders het deed. De Valkenberg lijkt nu steeds belangrijker te worden in de koers als je als kopgroep voorop rijdt, de laatste 2 jaar is daar nu altijd iets gebeurd. Op de Muur en de Bosberg had Hoste eigenlijk open kaart moeten spelen en had-ie moeten demarreren, want in de sprint wint-ie nooit van Boonen. Maja, hij kon zich denk ik niet meer tot zo'n krachtsinspanning zetten. En als-ie het had gedaan, dan had je kans gehad dat-ie zich opblies en Boonen er alsnog dik overheen ging. Tja, bijna onverslaanbaar op dit moment...
Al met al een logische winnaar, maar een niet zo heel spannende wedstrijd (op slechts 2 colletjes gebeurde er iets belangrijks) in een mooie sfeer daar in Vlaanderen. :) Op naar DE HEL! :evil: Maar eerst Gent-Wevelgem nog... |
Hoewel de winnaar voorspelbaar was, vond ik het weer een machtige wedstrijd. Naar mijn mening is dit echt de mooiste klassieker :cool:
Boonen was oppermachtig, het deed me vandaag enorm denken aan de manier waarop Armstrong de Tour in zijn greep had de afgelopen jaren. Zo'n macht, zo'n uitstraling, alles draait om hem en het gebeurt zoals hij het in zijn hoofd heeft. Ongelofelijk.. :) Ach, en Hoste was al geklopt toen hij gedemareerd was en Boonen in zijn wiel mee kreeg. Toen had hij het al moeten weten dat het een kansloze missie zou worden. Maar goed, tweede zijn in deze koers is ook mooi (y) |
vlaanderen's saaiste
|
Ik heb het schouwspel vandaag vanaf de Muur en nog enkele andere plekken mogen bewonderen, en het was weer een enerverend dagje. Behalve het koersverloop dan. Boonen is gewoon veel te sterk.
|
Tsja.. chapeau...
maar ik denk dat ik liever die strijkijzer had zien winnen.. of eigenlijk iedereen behalve Boonen ;) Toch vind ik dit zkr niet de leukste klassieker.. wel een mooie sfeer om te zien! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13. |