![]() |
Medicatie bij ADHD
Hallo!
Ik schrijf mijn profielwerkstuk over medicatie bij ADHD, en daarvoor wil ik een onderzoek doen naar de ervaringen van mensen met ADHD die medicijnen gebruiken of hebben gebruikt. Hiervoor heb ik de onderstaande vragenlijst gemaakt en ik wil vragen of de mensen hier die medicijnen tegen ADHD gebruiken die in willen vullen. 1. Welke medicatie gebruik je en hoelang doe/deed je dit? 2. Waarom gebruik je deze medicijnen? Als je gestopt bent, waarom ben je gestopt? 3. Is deze medicatie ingesteld door een arts door middel van uitproberen wat het beste werkt of is er gewoon begonnen met iets en dat is zo gehouden? 4. Wat is het effect van deze medicijnen? Is het effect direct merkbaar, zowel na inname als na begin met de behandeling? 5. Hoe lang werkt de medicatie? 6. Zijn er bijwerkingen? Zo ja, welke en hoe ernstig? 7. Als je meerdere medicijnen hebt gebruikt, welke heeft de voorkeur en waarom? 8. Voel je je prettig bij het gebruik van medicijnen? Alvast bedankt! Dit is niet helemaal de officiele versie van de vragenlijst, dus als je eventuele op- of aanmerkingen hebt zijn die welkom. Offtopic: De vragen staan apart in code zodat het makkelijker is om te antwoorden |
Hier is +/- 2 maand geleden een soortgelijke enquete over geweest.. Warsocket (ik schrijf iets verkeerd, maar wat :o ) Had een uitgebreide respons meen ik mij te herinneren.
|
|
Doe je hetzelfde profielwerkstuk als Meelfreek destijds:p Vragen zijn hoegenaamd gelijk :D
|
Citaat:
maare ik zit niet meer aan de medicatie en als je mijn klote ervaringen met ritalin wilt weten kijk in ehet andere topic, als je dan nog iets mist vragen staat vrij :) |
Haha, ja, het onderzoek van Meelfriek lijkt inderdaad wel erg op deze! Ik had dat nog niet gezien. :o Dank je, coopergirl. En aan haar onderwerp te zien is dat ongeveer hetzelfde profielwerkstuk inderdaad!
Vinden jullie het goed als ik die antwoorden ook gebruik voor mijn onderzoek? Eigenlijk al mijn vragen zijn daar al beantwoord, maar ik zou graag willen weten hoe de medicatie is ingesteld? Is dat door een arts gebeurd met telkens aanpassen tot de juiste dosering is gevonden of is er gewoon begonnen met een medicijn (ook eventueel door een arts) zonder goed uitproberen wat het beste werkt? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19. |