![]() |
Lieveheersbeestje & Zomer.
Lieveheersbeestje.
Ik volgde het Zag het dalen Opkrabbelen En weer dalen Volgde zijn weg Vol hoogtepunten En dieptepunten En stabiele tijden In al die gedachtegangen Over het leven van dit moois Verloor ik hem uit het oog Hij was weg. -- Zomer. In het gras gelegen, Kijkend naar de sterren Ruiken aan de bloemen Lag ik stralend van geluk Zuivere lucht adem ik In, uit, in en uit De geur van bloemen Zomer en zon Genietend van alles Om alles in me op te slaan Gaat mijn wekker Tijd om op te staan. heb later "zomer" er nog bij gedaan. |
Grappig hoeveel je van mensen te weten komt door een gedicht.
Persoonlijk ben ik niet zo'n liefhebber van herhaling. Het is zeker heel apart, beide. Toch ondanks je geprobeerde diepgang komt het vrij oppervlakkig over op mij. Lieveheersbeestje vind ik dan nog het mooist. |
Citaat:
Over je gedichten. Tja, ze zijn wel leuk, maar ik vind er verder niet echt veel aan. 'Lieveheersbeestje' vind ik echt een soort opsomming van woorden. En 'Zomer', tja, de laatste strofe komt een beetje over als een kinderrijmpje :bloos: . Maar toch nog iets positiefs, :) Ik vind de laatste strofe van 'Lieveheersbeestje' wel wat hebben :) |
Citaat:
|
Citaat:
Nou, kijk. Kun jij iets afleiden over iemand als je een gedicht leest dat puur over iets anders gaat dan hem/haarzelf? ('Zomer' lijkt me niet over de TS gaan) En kén jij die mensen dan ook? Hoe kun je anders weten of jouw beeld over diegene klopt? Edit: ik doe vaag, ik bedoel dus dat ík in ieder geval niet kan afleiden uit het gedicht 'Zomer' wie/hoe de persoon is. |
Of mijn beeld klopt, tja dat kan ik nooit zeker zeggen. Toch denk ik dat in alles wat uit mensenhanden vloeit toch een groot deel van zijn/haar persoonlijkheid zit. Met name de creatieve dingen als verhalen, gedichten, schilderijen. En ik denk dat het dan niet uit maakt of dat gedicht nu bijvoorbeeld over zijn diepste emoties gaat of iets oppervlakkigs.
|
welk beeld heb je nou van mij dan, kijken of het klopt. ;)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:57. |