![]() |
Schijnzwanger konijn
Mijn konijn is de laatste tijd steeds vaker schijnzwanger. Ze wordt er niet alleen erg gespannen van, maar trekt ook delen van haar vacht uit (geen kale plekken, maar zeker heel wat haar). Kan dit kwaad? En wat kan ik eraan doen (misschien door dieet aan te passen oid?)
|
Hoe weet je dat ze schijnzwanger is en dat het niet wat anders is?
|
Misschien eventjes langs de dierenarts, zodat je in ieder geval andere dingen kunt wegstrepen en misschien heeft hij hier ook een oplossing voor :)
|
Citaat:
|
Opzich kan het geen kwaad, maar als ze er knorrig door wordt is het wel vervelend. Het nest kun je na een dag of 3 weghalen, dat kan iig geen kwaad, wat je er verder aan kunt doen weet ik eigenlijk ook niet :o
|
Mijn konijn heeft er ook last van gehad en ik heb haar der gang laen gaan en na 1 maand had ze er genoeg van :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is wel de tijd van het jaar ervoor, als ze er niet te erg onder 'lijdt' kun je ook gewoon wachten en kijken of het over een paar weken weer minder is. (Overigens is sterilisatie voor vrouwtjes konijnen sowieso wel goed, ze krijgen op latere leeftijd vaak baarmoedertumoren enzo, met een sterilisatie voorkom je dat.)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09. |