![]() |
Windows code niet herkennen naar format
Zojuist de pc van mijn zusje geformatteerd. Aan het eind van de installatie procedure vraagt ie om windows te registreren en activeren. Ik type de code (onderhand wel 20 keer getypt, tussendoor gereboot etc) in en krijg telkens de foutmelding dat de code niet klopt :| Het is geen illegale cd-rom en ik heb iemand meelaten kijken of ik een typefout heb gemaakt.. Niets van dat alles.. Wat is er aan de hand :confused:
|
Code van WinXP Home die je probeert op WinXP Pro te zetten misschien? Heb hetzelfde probleem gehad :D
|
Activatiecode != product key. Wat ik hieruit opmaak is dat de activatie niet is gelukt (bijv. doordat je Windows al heel vaak opnieuw hebt geïnstalleerd, of iets aan de hardware hebt gewijzigd, of soms gebeurt het ook gewoon zomaar), en je daar nu een activatiecode voor nodig hebt. Die kun je krijgen door naar één of ander 0800-nummer van MS te bellen en daar je product key in te toetsen :)
|
Citaat:
Deze versie is slechts 2 keer op een pc geprobeerd te zetten.. De eerste keer lukte het ook niet en toen heb ik na die magische 30 dagen de pc maar weer opnieuw geformatteerd omdat ie die code niet wil pakken. Ja, nogal omslachtig ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Het is niet alsof je dat elke dag moet doen... je kunt wel met cracks gaan lopen kutten maar dan kun je bijv. niet meer fatsoenlijk op Windows Update, je kunt Windows Defender (MS AntiSpyware) niet installeren en zo zijn er steeds meer dingen die je niet kunt doen zonder activatie. En gezien het feit dat het helemaal niks voorstelt, waarom zou je het in hemelsnaam níet doen? |
Citaat:
Maareh, morgen bel ik (y) |
Offtopic:
Citaat:
Jij krijgt zo'n computer stem: "Uw activatiecode is éééén, driieieieie, aaaaa, deeee, beee, peee, enz." En dat duurde wel een paar minuten. Nu maar hopen voor je, dat dat veranderd is en ze nu werken met het telefoonalfabet |
je krijgt een computer aan de lijn, dat is misschien minder 'eng' voor je.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56. |