![]() |
Mag je NS Lente tour ook voor je zelf alleen gebruiken?
Of moet het beslist met zijn 2 en
|
Je mag volgens mij wel in je eentje de Lentetoer gebruiken, maar reken erop dat je heel raar zal worden aangekeken. :o
|
Aan de andere kant staat op de ns-site:
NS Lentetoer 1e klas is geldig gedurende ้้n dag voor 2 personen, waarmee van zaterdag 25 maart t/m zondag 18 juni op een zaterdag of zondag onbeperkt door Nederland kunt treinen. Dus, hmm - lastig geval. |
-->v&v
|
Nee mag niet! (volgens mij)
|
Een schizofreen is nooit alleen.
|
Citaat:
|
Dat mag heus wel, maar is het dan niet duurder dan een normaal kaartje?
|
Citaat:
|
Ben vorig jaar wel alleen gegaan op een zomertoer (voor 2 personen), werd niet moeilijk om gedaan :o
|
mag wel, doe ik heel vaak. Vanuit waar ik woon is zo'n tour zelfs als je alleen bent namelijk bijna altijd voordeliger dan een gewoon kaartje, en er is nog nooit moeilijk over gedaan.
Je hebt gewoon een geldig vervoersbewijs hoor, alleen je maakt er niet optimaal gebruik van :) |
Precies :) Je mag ook een kaartje Maastricht-Groningen kopen en dan in Sittard uitstappen en niet meer verder gaan. Dat is niet heel praktisch, maar het mag wel.
|
Maar als ze streng zijn ben je de Sjaak, want dan krijg je gewoon een boete.
|
Citaat:
Ik heb vorig jaar ook alleen een zomertoer kaartje gekocht omdat ik toen een paar keer op en neer moest van Almere naar Groningen met de trein, en dan was dit goedkoper. In m'n eentje dus. Neem aan dat het bij de lente tour ook mag? |
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ga binnenkort naar den haag en dan ben ik
Retour 38,90 (2de klas) Rerour 63,40 (1ste klas) en met die lente toer 35 Maakt mij niet uit waar ik zit als ik maar zit scheeld wel een kleine 4 euro |
Citaat:
|
Natuurlijk mag het wel. :|
|
Citaat:
|
Tuurlijk mag het wel. Je kan alleen niet ipv 1 keer met z'n 2-en 2 keer alleen reizen, maar dat lijkt me logisch..
|
Lijkt me logisch dat het mag. En anders vraag je toch gewoon aan iemand anders of die soms ook gratis wil reizen, doe je nog een goede daad ook. :)
Verder V&V |
Citaat:
|
V&V?
Waarom schaf je dan geen dagkaart aan? :confused: |
Citaat:
|
Een paar jaar terug kon je nog een zomertoer voor 1 persoon kopen. Zal nu wel niet meer zijn, ze hebben het aantal dagen ook al van 3 naar 2 teruggeschroefd. Maarja, heb nu toch OV (y) .
|
Als je gewoon het normale bedrag betaald zal er denk ik niemand wakker liggen van het feit dat je niet optimaal gebruik maakt van je kaartje.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een lente tour is een vervoersbewijs voor maximaal 2 personen. Ben je alleen, dan mag je deze gewoon gebruiken (je bent in het bezit van een geldig vervoers bewijs). Een Lente tour in je ้้ntje gebruiken is dus geen probleem, en levert je dus ook geen boete op! mvg, Bourg, Conducteur NS |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:07. |