![]() |
[Columnwedstrijd] 10 - 14 april.
Deze keer gaan we de columnwedstrijd helemaal anders aanpakken! Wat er allemaal anders is, kunt je op je gemak lezen in deze thread. De bottomline is dat de columns geënt zijn op een actualiteit.
Met behulp van deze poll hebben we bepaald welke periode we gebruiken voor onze columnwedstrijd en de keuze is gevallen op de midweek van maandag 10 april tot vrijdag 14 april. Dit betekent dat de columns uiterlijk vrijdag 14 april om 23:59:59 binnen moeten zijn op letteren@scholieren.com. Dit betekent ook dat de column moet gaan over iets dat in het nieuws was in de periode van 10 tot 14 april. De bedoeling is dat je een internationaal of landelijk nieuwsitem vindt, want de zuid-Biggenveense kampioenschappen worstboeren kunnen niet echt een actualiteit genoemd worden. Iedereen die van plan is te gaan stemmen in de poll word gevraagd om ook de actualiteiten in de gaten te houden, zodat de columnisten niet voor niets werken. De forumbazen zullen die zaterdagmorgen rond de klok werken om alle inzendingen zo rap mogelijk op het forum te zetten en er direct een poll achteraan te knallen. Ik hoop dat het zo duidelijk is. (Y) LUH-3417 |
Mooi plan, alleen had ik liever de zaterdag als deadline gezien, omdat je een actualiteit van vrijdag dan ook nog goed kunt verwerken :o
|
Citaat:
|
Hm, volgende week maar de krant gaan lezen. :eek:
|
Nog uit het vorige forum. Een column over rust en vrede, dat zal spannend worden.
Trouwens, heeft de column aan maximale lengte ofzo? |
Nu gaan we gauw zien wie er hier alleen de sportkaterns leest, wie Geenstijl.nl als hoofdsource gebruikt en wie zich écht verdiept het Nederlandschen Nieuws. :D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van serieus naar onzin ;) |
Geenstijl brengt ook wel écht nieuws hoor, en iig sneller dan de tv, op sommige punten. :P
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Toch best fijn dat vrijdag een goede vrijdag is. :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
En op die dag houd ik Roosje en Ieke ook bezig, dus hebben zij ook geen tijd :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
(maar alvast gefeliciteerd) Ontopic: Telt de krant van maandag al mee? (En dan bedoel ik dus: nieuws van zaterdag/zondag). Ik snap wel dat het misschien slimmer is om nieuws van donderdag/vrijdag te kiezen, maar als het nou echt leuk is, of ik heb een geweldig idee? |
Je hebt doorgaans nooit echt nieuws van één dag, dus je mag wel wat smokkelen, lijkt me. ;)
|
Gewoon iets wat die week ongeveer speelt. :)
|
Citaat:
LUH-3417 |
Citaat:
|
Let vanaf morgen goed op het nieuws, mensen!
LUH-3417 |
Het is vanaf morgen?:eek: Eeh... Oké:s
|
Maar je ook meer dan één column inzenden?
|
Oeh, in kranten neuzen en nu.nl even als startpagina maken!
|
Citaat:
LUH-3417 |
Begonnen! Veel succes iedereen.
|
Wat ik even niet begrijp... Dingen die vandaag in de krant staan, zijn veelal afgelopen weekeinde gebeurt. Mag je daar dan wel over schrijven?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb niet zo'n zin.
|
Wij hebben een avondkrant. ;)
|
Citaat:
LUH-3417 |
Citaat:
um ok :( |
Citaat:
|
Wilde ik net vanochtend de krant gaan lezen, verslaap ik me en is de krant er nog niet... :(
|
Hoe lang behoren columns ook alweer te zijn?:o
(er moet eens iets in het nieuws komen waarmee ik iets kan, verdorie) |
Om en nabij de vierhonderd woorden.
Ik heb vandaag al wat bruikbare onderwerpen langs zien komen. Chirac die zijn omstreden wet terugtrekt na weken van rellende jongeren, Sharon die formeel uit zijn functie van premier is ontheven omdat hij (en zijn vitale lichaamsfuncties) niet meer goed functioneerden, de verkiezingen in Italië die waarschijnlijk nog weken van gezeik op gaan leveren enz. Gewoon af en toe teleteksten. :) LUH-3417 |
Nu jat hij ook nog de weinige ideeën die ik had...:p:(
Verder vind ik dat de poll niet te lang open moet blijven, bij voorkeur tot en met woensdag maar, zodat ik weet wie er heeft gewonnen voordat ik naar Londen ga;) Maar sowieso, drie weken nadat de columns geschreven zijn, zijn de meeste niet écht actueel meer, neem ik aan, dus dat is dan ook wat zinloos? |
Ik heb de eerste krant gepakt en verstopt in m'n kamer (voordat ouders 'm zoeken ;)) en me maar het apelazarus staren naar de artikelen. Wie weet krijg ik een geniaal idee.
Net een beschouwing geschreven over softdrugs, dus opzich heb ik wel even genoeg krant gezien, maar toch. Ik zet me ervoor totdat zelfs m'n gezicht zwart is van de inkt. |
Citaat:
LUH-3417 |
poll van zaterdag tot zondag lijkt me lang genoeg, ivm actualiteit. )of tot maandag, omdat mn mss niet in het weekend op het net kan komen'
|
Mja, en je moet natuurlijk wel een béétje tijd krijgen om na te denken;)
|
Tijd zat :)
|
Het ligt ook wel aan de hoeveelheid inzendingen. Ik denk dat het vreemd zou zijn om bij 23 inzendingen een bedenktijd van anderhalve dag te doen. Maar ik gok dat het ongeveer een dag of vier gaat worden.
LUH-3417 |
Ik ga er geen tijd meer voor hebben, helaas :(
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10. |