![]() |
Welk kabinet heeft de voorkeur?
Hiernaast wordt al een discussie gevoerd over de nachtmerrie van een links kabinet.
Toch ben ik benieuwd wat voor kabinet bij jullie de voorkeur heb. Dit doe ik d.m.v. een poll. (Hopelijk wordt deze topic niet gesloten omdat hier al een discussie over gaat) |
PvdA, SP, GL - maar dat komt er toch niet.
Uit de reëele alternatieven: PvdA, CDA. |
PvdA, CDA graag.
|
PvdA, VVD en D66, maar dat is irreëel.
|
geen van het bovenstaande :(
|
Citaat:
VVD-Partij voor de Vrijheid-LPF-SGP, wat een schrikscenario zou dat zijn. |
wat heeft de sgp nou met de vvd en de lpf te maken :p
|
Citaat:
Ik heb denk ik de meeste hekel aan de SGP, daarna de VVD en daarna de LPF. |
Citaat:
maar de sgp is bijbels en niet perse rechts in economische zin ofzo |
Citaat:
|
Citaat:
|
En als de VVD onverwachts de grote winnaar word met bijv. Rita Verdonk?
Je weet maar nooit wat er allemaal kan gebeuren in een jaar! Verkiezingsuitslag 2007 VVD 42 CDA 37 PVDA 25 Dit is een extreem voorbeeld maar het is niet onmogelijk! WAT NU? |
Dan wordt Rita Verdonk minister-president en vormen VVD en CDA een coalitie? :confused: Ze vinden elkaar nogal aardig.
|
Vind alles goed zolang er maar geen links bij zit :D
|
Haha, stel je voor zeg. :|
|
Citaat:
|
VVD-CDA.
Maar het liefst zie ik helemaal geen coalitie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar je weet maar nooit volgens mij. Kijk maar eens naar de LPF. Je zou een jaar ervoor ook niet gezegd hebben dat de er een partij zou komen die in een klap tweede zou worden. En toen in de campagne met Pim Fortuyn had je ook weer niet gedacht dat deze partij in een jaar weer een grote verliezer zou zijn. |
Citaat:
Ikzelf ben voorstander van een republikeinse staatsvorm, waarbij een scheiding is aangebracht tussen de machten. Het staatshoofd zou direct gekozen moeten worden, net als alle volksvertegenwoordigers. Maar Nederland zal in de nabije toekomst geen afscheid nemen van de monarchie. Hetzelfde geldt voor het parlementair stelsel. Daarom vind ik het Britse systeem een goed alternatief, maar met het verschil dat de Tweede Kamer dient te worden verkozen d.m.v. het meerderheidsstelsel i.p.v. "first-past-the-post". |
PVDA - CDA, omdat CDA zo slecht nog niet is als partner. Ik denk dat je aan de SP en GroenLinks in de fractie nog niet zoveel hebt omdat ze relatief star en 'extreem' zijn in verhouding tot de PVDA.
Ik zie niet graag nog eens 4 jaar het CDA aan het roer als belangrijkste stuurman, maar als 'first mate', prima. |
PvdA, GL, SP
Maar ik denk niet dat het er doorkomt helaas, dus dan gewoon PvdA-CDA. |
PvdA - CDA
|
PVDA - GL - SP
Maar goed, echt realistisch zal dat allicht niet zijn. Ik denk zelf dat al zou de PvdA de grote winnaar zijn bij de verkiezingen, dat ze er alsnog voor zullen kiezen samen te werken met het CDA in plaats van GL en SP. (tenzij ze nog steeds met elkaar overhoop liggen.. kweenie, heb al twee maanden het NL nieuws niet echt gevolgd..) |
Poll:
PVDA, CDA CDA, PVDA What? |
Citaat:
CDA, PVDA CDA winnaar |
het word PVDA, CDA maar zelf zou ik het liefst PVDA, SP, Gl zien, gewoon om eens te kijken of al die vooroordelen over een links kabinet nou ook waar zijn. (en natuurlijk ook omdat die combinatie van partijen het dichts bij mijn eigen standpunten komt :) )
|
PvdA, GL, SP, AUB.
|
NCPN kkhard :)
|
pvda/vvd wat mij betreft
|
laat de sp en gl maar regeren altijd maar een grote bek in de oppositie, en na 6 maanden is het kabinet al gevallen en kotst iedereen ze uit
|
cda/vvd
|
Citaat:
|
Nou absoluut dus niet die leugenaars van het CDA, dus dan blijft er maar 1 keus over.
|
Citaat:
Zie als goed voorbeeld paars 1 en paars 2 , wat economisch werkelijk te stom voor woorden is aangepakt destijds,waardoor er nu gesaneerd moet worden door Balkenende2. Maargoed, aan de andere kant zou het een goede mogelijkheid zijn om te kijken of het op integratie/moslim gebied weer ineens rustig zou worden in Nederland. Met een coalitie bestaand uit SP GL en PvdA moeten Samir A. en consorten zich bijna wel als Godf in Frankrijk voelen. En wie keert de rust dus terug:) Ach, in die 13 maanden kan nog zo verschrikkelijk veel gebeuren, we zullen het wel zien. |
Zalm heeft al 4 kabinetten achtereen de portefeuille Financiën. Nu opeens doet hij het wel goed?:p
Ontopic: Pvda VVD D66 Groenlinks :cool: |
Citaat:
Je hebt een heel kabinet en meerdere ministers/staatssecretarissen en ambtenaren en Procureurs Generaals etc etc nodig om beleid op dat niveau van de grond te krijgen:) |
Pvda, sp, gl
|
Citaat:
|
Uit bovenstaande: CDA en VVD.
|
Het meest linkse voorstel lijkt me wel wat, maar met PvdA, CDA kan ik ook leven :)
|
Dat lijkt mij ook wel wat, maar de vraag is of dat nu de meest ideale coalitie is, gezien de weerzin die veel CDA'ers tegen de PvdA lijken te koeseren.
|
Pvda, GL en SP, plus eventueel D66.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
OT: PvdA, GL, SP. Met de huidige PvdA en met de zetelverhoudi9ngen tussen die partijen kun je dat onmogelijk ultralinks noemen, lijkt me. |
Citaat:
IK kan me nog een tijd herinderen dat je slimmer overkwam, wat is er met je gebeurd? :( |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22. |