![]() |
Geheel
Geheel
Lange strandwandelingen Met mij nog wel In zijn geheel gezegd.....klef Geheel jouw smaak Om op het strand Onder een zonnebank te gaan bakken Omdat je geheel wit bent Geheel overbodig Om iets te formuleren Wat niet te formuleren valt Zoals dit geheel In z'n geheel slecht Wat is nou geheel Leg eens uit Geheel iets, geheel niets Geheel onduidelijk ___________________________________________________ ___________________________________________________ De egel O schone pracht, zo in het duister Ik vind u mooi, maar egeltje luister, Ik heb niks tegen uw zacht geruis Maar laat alstublieft uw stekels thuis Elke avond breng ik u uw maal Dan staat u daar weer, in al uw pracht en praal Maar mag ik u iets vragen? Zou u alstublieft niet langer die stekels willen dragen? Ach nee, luisteren wilt u niet En dat doet mij toch zoveel verdriet Uw straf - omdat ik u liet stikken- Mijn hand doorzeefd met speldenprikken. |
Eerste strofe ietwat cliché. De andere strofes, een heel andere kant op, maar raar. Zit geen ritme in. En "1e en 2e" vind ik niet mooi. Hmm, het 'geheel', weet niet wat te zeggen eigenlijk.
|
Ik vind dit niet echt mooi, nee helemaal niet :bloos:.
Het is allemaal hetzelfde en je hebt ook geen mooie woorden gebruikt vind ik. Meer variatie in je woordkeus zou kunnen helpen :). |
Je bent pas twaalf, ik vind het best origineel. Woorden als 1e zou ik uitschrijven tot 'eerste' en misschien kun je proberen er wat meer inhoud aan te geven. De hoofdletters zijn expres?
|
Citaat:
Ik type altijd standaard hoofdletters.... Ben k zo gewend... |
Citaat:
Zou ik dan misschien mogen weten hoe ik die variatie kan aanbrengen? |
Het geheel helemaal veranderd? Nu is ie leuker, maar totaal anders zie ik.
|
Citaat:
|
Haha, zo is hij leuk! Maar toch een beetje veel herhaling van geheel.
Meer dan één 'geheel' per strofe vind ik niet mooi. Wat ik bedoel met variatie in woorden is dat je meer verschilende woorden gebruikt, synoniemen als je iets twee keer noemt. (bijvoorbeeld een synoniem voor 'geheel', al weet ik er nu zo snel niet een :bloos:). Maar in dit gedicht lijken mij synoniemen niet zo mooi. Ook kun je meer poetische woorden gebruiken en woorden die tot je verbeelding spreken of die je op meerdere manier op kan vatten :). |
Oh het egeltjes-gedicht vind ik heel gezellig. :) Doet me een beetje aan Annie MG Smidt denken!
Elke avond breng ik u uw maal Dan staat u daar weer, in al uw pracht en praal Maar mag ik u iets vragen? Zou u alstublieft niet langer die stekels willen dragen? loopt niet helemaal lekker naar mijn mening. De zinnen zijn óf net te lang óf net de kort in opzichte van elkaar. |
Citaat:
k Ga ut zeker een keer toepassen in een nieuw gedicht ;) |
heej hesk
leuk gedicht vaag en ingewikeld maar eluk en die egel is ook leuk :p :rolleyes: :D |
Citaat:
(Voelt zich erg schuldig omdat ze zelf nog maar 14 is) :bloos: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:14. |