![]() |
Laatste boekenaanwinsten, deel III
Welke rotboeken hebben jullie vandaag weer aangeschaft?
|
Isabel Allende - Paula.
Lang leve de Slegte. |
Citaat:
Ot: voor mijn broertje: Thomas en de laatste draken van Cornelia Funke. Word ik zelf stiekem ook nogal blij van. edit: hmm, iets meer dan één minuut, ik keek er net gewoon overheen of zo. :| Nou ja. |
Ik leg mij toe op 't lezen van levend Hollandsch. Maar ik ben schoolgegaan.
|
Harry Mulisch - De ontdekking van de hemel
José Saramago - De stad der blinden <3 Curtis Sittenfeld - Prep (n) De laatste twee zijn al uit, zou beter wat meer studeren ipv te lezen :| :s |
Citaat:
|
Bret Easton Ellis - Glamorama (vertaling), lang leve de Slegte :D (€2,50)
Kluun - Komt een vrouw bij de dokter PJ Tracy - Engelenmoord (vertaling) |
Orpheus in de Dessa- Augusta de wit.
(Dat rare, maar wel leuke boekje met zinnen als: Alles was stil nu.) Alweer: Lang leve de Slegte. (y) Het was nergens anders te koop. |
Citaat:
En de wereld van Sofie, heb ik al een paar keer gelezen maar die moet gewoon in mijn boekenkast staan :o . |
Meg Rosoff - Hoe ik nu leef
|
Zoals al letterlijk in het balansverslag voor m'n leesdossier staat: "misschien doe ik nu een omstreden uitspraak, maar ik vond Max Havelaar een vervelend, saai boek dat nergens heengaat en vooral een verzamelbak is voor een hoop onzin."
|
Jorge Bucay - Laat me je een verhaal vertellen
Jostein Gaarder - De dochter van de circusdirecteur Jostein Gaarder - Maya |
Citaat:
|
Citaat:
En laatste boek gekocht/gekregen waren Carry Slee, Moederkind en Dochter van Eva. |
Citaat:
|
Volgens mij is Max Havelaar eerder zo bekend omdat het in die tijd in heel Nederland ongeveer het enige anti-koloniale geluid was dat er te horen viel. De decennia erna is Havelaar dus altijd aangepakt als 'bewijs' dat wij, als Nederlanders, eigenlijk altijd al tegen kolonialisme waren, hoor! Met behulp van Max Havelaar kunnen we ons zo lekker distantiëren van wat ons land in het verleden heeft uitgevreten en voelen we ons een stuk beter.
Markant detail is dat Dekker/Multatuli het boek meer schreef voor zichzelf dan als een aanklacht tegen het koloniaal systeem. Hij wilde eerherstel en gaf niet zo bijster veel om het lot van de gekoloniseerden. LUH-3417 |
Citaat:
|
gogol - dode zielen
|
Citaat:
Ontopic: Bertrand Russell - De geschiedenis van de westerse filosofie <3 <3 <3 :D (ja, ik ben er blij mee. nu nog de tijd vinden om het te lezen, waar zomervakanties al niet goed voor zijn) |
Weet iemand of het verzameldwerk van Reve te koop is? Over zomervakanties gesproken.
|
Kluun- Komt een vrouw bij de dokter
|
voornamenboek :o
vegetarisch kookboek Belastingwetten 2006 :p |
Citaat:
|
Je vroeg om rotboeken ;)
Om ook even literair te doen: ik heb ook een enorme poster + 10 kaarten met gedichten van Herman de Coninck aangeschaft. Dat is book-related. |
Citaat:
|
Citaat:
|
De dag van de jas - Nelleke Zandwijk
Absurdisme heeft z'n grenzen...geen zak an driekwart van de pagina's, en hooguit een glimlach gedurende dat andere kwart. |
Ik wil een vent - India Knight
Ik schaam me ervoor dat ik zulke boeken lees, maar dit is een uitzondering. Huilen van het lachen, het hele boek lang (y) Echt geweldig droog, hi-la-risch. |
Tien dagen later:
- Gerard Reve - Verzameld werk deel 1 t/m deel 6 (je moet wat met je geld) - Tommy Wieringa - Alles over Tristan |
jean-paul sartre - de teerling is geworpen
a.f.th. van der heijden - het leven uit een dag vladimir nabokov - lolita voor maar elf euro's vorige week zondag in etten-leur :o |
Elsa Osorio - Ana
Isabel Allende - Liefde en Schaduw Gabriel García Márquez - Liefde in tijden van cholera. |
Citaat:
Citaat:
(Wat is het toch leuk om jarig te zijn en een week later nog steeds cadeautjes te krijgen) |
http://www.lmda.net/imgliv/L3813.jpg
ofwel 'gisteren' ofwel 'burning in the wind' prachtverhaal, vond ik. |
Kluun - Komt een vrouw bij de dokter (y)
|
Enne 'Ook de hel went wel' van.......
begint al goed, wat een taalkunde |
liggen al op mijn boekenplank:
Stephen Fry - An Ode Less Travelled:Unlocking the Poet Within Nick Hornby - About A Boy Nick Hornby - Fever Pitch Nick Hornby - A Long Way Down William Sutcliffe - New Boy in de bestelling: Jonathan Safran Foer - Alles is verlicht |
Komt een vrouw bij de dokter,
Gucci en Gossip |
Net gekocht, voor drie euro te samen (lang leve de kringloopwinkel ;))
Ben Elton - Stark Victor Hugo - Les Miserables Ben Elton - Popcorn |
Susan Vreeland, De passie van Artemisia
Trygve Gulbranssen, Het geslacht Bjørndal Jeanne Bourin, De Kruisvaarsters R.A. Salvatore, The Icewind Trilogy Jane Austen, Verstand en onverstand Sigrid Undset, Olav Audunszoon op Hestviken Kathinka Lannoy, Het geslacht Trigland Francoise Sagan, omnibus, met o.a. Bonjour Tristesse Kate Mosse, Het verloren labyrint Non-fictie: The Penguin book of Scandinavian Folktales Atlas van de Middeleeuwen Geschiedenis van Holland Nederland in de prehistorie |
Marcel Moring - Lijdenslust
|
Joseph Heller (?) - Catch-22 :cool:
|
Citaat:
Juist gekocht, Schijnbewegingen van Floortje Zwigtman. |
Hella Haasse - Het woud der verwachting
Cynthia Hartwick - Speculerende dames Jill Mansel - Millie's flirt Ulrike Schweikert - De heks en de heilige J.J. Voskuil - Het bureau (alle delen in een box :cool: ) |
Per Nilsson - De geur van Melisse
Anika Thor - De lelievijver Anika Thor - De donkere diepte Guus Kuijer - Met de wind mee naar zee Joke van Leeuwen - O zo heppie Allevijf voor 1 euro, nieuw bij de Bruna :confused: |
Citaat:
Volgende week hoop ik het vervolg op komt een vrouw bij de dokter gesigneerd te hebben. (Gaan er zondag nog meer mensen naar Broese?) |
Citaat:
|
zojuist gekocht:
Extreem Luid en Ongelofelijk Dichtbij - Johnatan Safran Foer The curious incident of the dog in the night-time - Mark Haddon |
Tim Burton - the melancholy death of Oyster Boy <3 Meesterlijk
Echt een must voor elke Tim Burton fan. |
Zojuist 'De Duivelsverzen' van Salman Rushdie gekocht op een 5 mei-rommelmarkt. Voor 0,50 euro.
Weet alleen nog niet of ik 'm durf te lezen... :bloos: |
De gifhouten bijbel door Barbara Kingsolver.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03. |