![]() |
Algemeen Vegetarisme en Veganisme Topic
Misschien dat dit helpt te voorkomen dat 75% van de topics op dit subforum uitdraait op een welles nietes discussie over vegetarisme. ;)
Stel hier je vragen, discussieer met carnivoren, verlicht je medemens. Om maar eens een onderwerp aan te snijden: zou jij als vegetarier/veganist een relatie aangaan met iemand die dat niet is? |
A: Ik heb iets met een vegetariër, dat is te doen. Iets met een omnivoor, nah.
|
ik vind het een goed idee :)
ik zou als vegetariër wel een relatie aangaan met iemand die wel gewoon vlees eet, maar heb liever ook iemand die vegetariër is...maar vrijgezelle leuke vegetariërs zijn vrij schaars! |
ik heb een relatie met een partime vegetarier, iets wat niet bestaat ik weet het;)
Het doet me om eerlijk te zijn niet zo heel veel, er wordt fijn rekening met mij gehouden en als ik daar eet, eet de gehele familie lekker vegetarisch. |
|
Citaat:
Met een vegetarier misschien wel.. maar dat is wel ook lastig. Want je gaat je toch ergeren aan dat diegene ei en melk gebruikt. En zeker als ze weet wat voor een leed er achter zit, dan wekt dat alleen maar spanning op. Dus ik moet op zoek naar een leuke veganistische vriendin. :) |
Mijn vriend eet gewoon vlees. Ik niet.
Heb er niet veel problemen mee, maar hij wilt dan ook vegetariër worden zodra we gaan samenwonen. |
Ik betrap mezelf erop een beetje naar veganisme te lonken, omdat bijvoorbeeld eieren me steeds meer gaan tegenstaan, maar wat is er eigenlijk zo kwalijk aan biologische zuivel en eieren?
|
Ik heb liever geen relatie met iemand die vegetarisch is, al dat gezeik.
Ik wil gewoon m'n stukje vlees 's avonds bij het eten en spekjes door de stampot. Erg irritant als ik daar iedere keer rekening mee moet gaan houden. Liever niet, maar uitgesloten is het ook niet ;) |
En voor de vrouwelijke veganisten (als die hier rondlopen): gebruik je de pil? (daar zit nl. lactose in)
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb hem nog niet doorgelezen. |
Citaat:
Een veganist zou lastiger worden, die zijn meestal nog actiever tegen vleeseters. Is ook moeilijker om rekening mee te houden, moet je je veel meer in verdiepen. |
Ik zeur niet over het gebruik van leer, wol en zuivel. DAT JULLIE HET WETEN.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja een relatie met een niet vegetarier is geen probleem. Geen onoverkoombaar probleem in ieder geval. Een relatie met da leentjuh daarentegen..
|
Ik vind da leentje eigenlijk best wel een leuk meisje. :bloos:
|
Zucht. Zeg eens wat zinnigs of hou je mond. Mooi makkelijk hoor, met z'n allen zeuren over hoe vreselijk ik wel niet ben in een topic waar je in de meerderheid bent. Echt, enorm stoer (y)
|
Weet iemand waar chuck taylor-achtige schoenen kan kopen > maat 45?
|
Citaat:
- koeien worden zwanger gemaakt - kalfjes worden weggehaald (heel snel.. itt wat de regels aangeven) - kalfjes worden geslacht, of op bepaald ijzerarm dieet gezet - verkocht aan handelaren eventueel en belanden in bioindustrie - koeien worden na zoveel jaar afgemaakt (vervangen) biologische eieren - kippen worden na zoveel jaar vervangen - legkippen worden gefokt... deel er van zijn haantjes.. wat er met de haantjes gebeurd mag je raden Sowieso worden deze in gevangenschap gehouden. Iets wat ook niet goed te keuren is naar mijn mening. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik krijg soms moordneigingen naar van die vegetariers die lopen te zeiken hoe slecht ik wel niet bezig ben door vlees te eten. Laat me lekker een varken of koe eten, hoe harder je zeurt, hoe meer ik ga eten, alleen maar om irritant te zijn :cool: |
Citaat:
|
Citaat:
Ook grappig is dat ze dan beginnen en dat ik dan mij zit te verdedigen en op het eind zeggen ze dat ik opdringerig ben.. he.. wie begint er nou mee door te zeggen dat veganisme onzin is.. dan moet je niet raar opkijken als ik argumenten geef voor mijn leefwijze. |
Citaat:
|
Citaat:
He MTpower..eet jij maar lekker veel vlees.... weet je wat.. ga nu maar vlees eten.. hoe meer hoe beter... hup hup tempo... dat vlees is niet te lang houdbaar. hoe sneller je daardoor doodvalt... ;) |
Citaat:
|
Met een vegetarier zou ik nog wel kunnen leven, maar met een veganist echt niet. Diegene moet er echt geen probleem mee hebben dat ik af en toe lekker vlees eet. Het is lekker, net zoals melk, eieren, enz. Wil het niet graag laten staan, dus als ik hem accepteer zou hij mij ook moeten accepteren met mijn vleeseten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Sowieso zou ik niet eens aangetrokken worden door iemand die vlees eet enzo. Het wekt afkeer af.. dat is al niet zo goed in een relatie :) |
Ja ik kan opzich wel een relatie hebben met vleeseters. Ik woon nog thuis en mn ouders eten ook vlees en vis en ik kan er wel naar kijken als zij dat eten zonder daar echt afkeer van te hebben. Alleen ik zou het niet graag willen bakken voor hem en met het kopen zou ik ook moeite hebben denk ik. Dat moet ie dan maar zelf doen. En natuurlijk zoals in andere punten waarin je van elkaar verschilt, respect voor elkaars opvattingen is het belangrijkste. Geen gezeur over 'eet nou een dagje per week vegaballetjes' maar ook niet over het andersom als de tocht naar een restaurant met lekkere vegetarische maaltijden op vakantie moeilijker blijkt te zijn.
|
Ik zou wel een relatie kunnen hebben met een vleeseter, maar er zouden wat discussies ontstaan als ze ook bio-industrie vlees at. Ik vind het echter niks om iemand op af te rekenen.
|
Ik ben al mijn hele leven vegetarier en heb tot nu toe 3 relaties gehad met jongens die wel vlees aten. De eerste werd binnen 2 maanden ook vegetarier (en voordat jullie beginnen over druk en indoctrinatie enzo... hij begon er zelf over, ik ben niet bezig de wereld te bekeren...), de overige twee zijn gewoon vlees blijven eten maar kookten als ik er was gewoon vegetarisch. En het maakt mij niet uit wat andere mensen doen, als zij graag bioindustrie vlees op hun brood willen dan is dat hun probleem, zo lang mensen maar niet van mij verlangen dat ik hetzelfde doe...
Ik voel me alleen verantwoordelijk voor mezelf, niet voor de rest van de wereld :) |
Ik heb een relatie met een vleeseter, maar toen die begon at ik zelf ook nog wel eens vlees. Maar aangezien ik degene ben die de boodschappen doet en kookt wordt hij toch elke dag volgestopt met sojamelk en tofublokjes :evil:
Ik las op Vegatopia dat sommige mensen hun KAT vegetarisch laten eten. Dat gaat mij echt te ver. Natuurlijk is de dierenvriend-in-hart-en-dieren ook tegen het houden van huisdieren, maar ik moet en zal katten in mijn huis :o Gelukkig bestaat er biologisch kattenvoer (dat is in ieder geval iets), want een kat een krop sla geven... :D |
Citaat:
http://www.vegancats.com/ |
Tja, maar ik lees op veel meer plaatsen dat het gewoon erg slecht is voor een kat om geen vlees te eten, erger nog dan voor een hond. Bovendien gaan ze veel meer jagen, en dagelijks een muizenlijk cadeau krijgen zie ik ook niet echt zitten.
|
Citaat:
|
Vegetariër zou geen probleem zijn, wederzijds respect enzo. Dat moet er sowieso zijn, op elk vlak, dus ook wat dát betreft.
Veganist heb ik zo m'n bedenkingen bij. Ik denk dat ik op een gegeven moment vrij geïrriteerd ervan zal raken. |
Ik zou het moeilijk vinden om een relatie aan te gaan met iemand die nog vlees eet. Met een andere vegetariër of zelfs met een veganist heb ik daarom ook geen problemen.
Gelukkig heeft mijn huidige vriend aan het begin van onze relatie het eten van vlees en vis gestaakt. En bovendien werd er in mijn (en in zijn) familie al door sommige personen geminderd. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
met een vleeseter iets krijgen zal waarschijnlijk niet zo'n probleem zijn, behalve als hij anti-vegetarier is ofzo.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28. |