![]() |
Verboden voorwerpen in vliegtuig?
Een vrij dringende vraag, ik weet wel dat scharen, puntige voorwerpen enz niet in de handbagage mogen, maar wel in de grote bagage.
Nu mijn vraag is, hoe zit het met flessen onder druk? (denk maar aan deo, zonnebrandolie, haarlak, haarmousse ... enz) Mogen deze in de grote bagage? (dus de bagage die niet in het vliegtuig meegenome wordt)... |
|
Citaat:
Als ik google krijg ik zowel ja als nee als antwoord, of dat je de luchthaven moet contacteren. |
Citaat:
|
Ligt aan de inhoud van de flessen onder druk. :o :D Een gasflesje voor een campingkookpitje mag bv. niet in het vliegtuig. (Mijn zusje had dat een keer.)
|
Citaat:
Het kan alleen wel dat de flessen door de druk leeg lopen, ook deo of haarmousse enz. Ik zou dus alles wel apart in een plastic zak doen :) |
Gashoudende flessen onder druk zijn niet toegestaan, tenzij het gaat om artikelen voor persoonlijke verzorging. Deodorant, hairspray, etc. mag je gewoon meenemen. Campinggasflesjes zoals eerder al aangegeven dan weer niet, en ook geen CO2 patronen (voor luchtbuks, paintball marker of bandenoppompertje, etc.) En duikflessen mag je ook niet meenemen, tenzij ze niet gevuld zijn.. maar jah, die krengen zijn loodzwaar, dus die WIL je niet eens meenemen in het vliegtuig. ;)
|
Mijn vraag gaat dus over persoonlijke verzorging , nl deo, en zonnebrandschuim en haarmousse ...
Op de website van finnair staat dat max 2 liter aan zulke flessen mee mag, maar de website van zaventem specifieert dan weer niet en zegt alle gashoudende flessen ... Daarom deze vraag. Maar ik zal het maar erop wagen, ik heb er in ieder geval nooit zo over nagdeacht dat dat niet mee zou mogen :s |
Ze gaan op het vliegveld echt niet controleren of je precies 2 liter aan dat soort spul bij je hebt hoor..
|
Het lijkt me het slimste als je op de website van de vliegmaastchappij waar je mee vliegt, of het vliegveld waar je vandaan vliegt kijkt, en niet op allerlei random sites.
Ik neem trouwens altijd gewoon deo/haarlak enzo mee, en dat is volgens mij geen enkel probleem. Ik zou me er in ieder geval geen zorgen over maken. |
Citaat:
2. Website Zaventem : geen duidelijkheid , alle gassen en spuitbussen mogen niet 3. Website Finnair : toiletartikelen tot 2 liter mogen waaronder deo Is dit duidelijk of het nu mag of niet ? en zijn dit random websites? niet echt he Maarbon heb het zekere voor het onzekere genomen en niets onder druk meegenomen. |
Aha, ik dacht dat je bedoelde dat je via google op die sites terecht was gekomen.
Maar dan nog blijft mijn antwoord op je vraag; gewoon meenemen, dat is echt geen enkel probleem. Je gaat toch niet je hele vakantie zonder deo etc. doen? Of wou je alles daar kopen en vervolgens weer weggooien voor je terugvliegt? |
Haarproducten gebruik ik niet , deo heb ik zonder spuitbus , en zonnebrandcreme ook, de spuitversies zijn enkel makkelijker
|
Gewoon meenemen wat je mee wil nemen, als ze ergens iets van zeggen gooi je het gewoon weg en koop je het daar als het nodig is..
|
Citaat:
|
Volgens mij bestaat het ook als spray.
|
Wat ook niet mag een didgeridoo in het vliegtuig meenemen ...
Dan zou je zo maar de piloot dood mee gaan knuppelen :confused: Dus kwam mn didge is 300 kleine stukjes uit het laadruim :mad: :mad: :mad: |
Mag ik ook Nun chakus meenemen in me grote bagage? Houten nun chakus
|
Citaat:
Zo hoorde ik een verhaal van mijn stiefzus dat een collega van haar met haar man op vakantie ging en ze vroegen of ze even in haar tas mochten kijken. Zij vond dat geen probleem, ze had niets te verbergen zei ze. :D Haalt die bewakingsman er een supergroot broodmes uit :D Daar wilde ze het brood mee snijden. Hahaha... Dus ze hebben hun brood moeten kopen geloof ik :D :p |
ja dat mag :)
kan geen kwaad als het goed is.. maar doe ze wel in extra plastic tasje in je gewoone bagage ! voor alle zekerheid! |
Hoe zit dat met medicijnen die onder druk staan, mag dat wel? Loop je dan niet het risico dat ze leeglopen en dat je zonder zit?
|
Citaat:
Het risico dat ze leeglopen is nihil. Het enige dat er gebeurd is dat de verhouding tussen de druk in de fles veranderd ten opzichte van de druk buiten de fles. In principe staat dit gelijk als dat je een hogere druk in de fles zou doen. Gelukkig zijn alle drukhoudende flessen dusdanig ontworpen dat ze een behoorlijke veiligheidsmarge mee hebben gekregen. Resultaat: je medicijn / deodorant / haarspray / whatever zal echt niet leeglopen tijdens de vlucht, tenzij er echt iets mis is met de fles zelf ofzo.. :) |
Citaat:
Bedankt voor je antwoord (y) |
Ik heb allemaal kaarsenhouders van glas gemaakt, een stuk of 25, en wil die graag weer heel in nederland hebben. Ik heb ze goed verpakt in een doos, zodat er mee gegooid kan worden, maar omdat ze vrij zwaar zijn, wil ik ze liever niet in de koffer hebben (overgewicht). Ik zie niks van glaswerk staan dat je dat niet mee mag nemen. Weet iemand hoe dat zit? Ik kan me namelijk voorstellen dat je het niet mee krijgt omdat je er iemand mee zou kunnen vermoorden...
Bedankt! |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ga backpacken en neem ook kamperen kan ik mijn zakmes meenemen in mijn rugzak, die uiteraard niet mijn handbagage is? |
Heb je het over een zwitsers mes? Ja dat mag gewoon in de cargo bagage...
Je moet wel niet met een zwaard afkomen :) maar een zakmes /zwitsers mes mag normaal |
Ja, ik had het over een normaal zakmes met wat simpele functies zoals mes en opener e.d.
Mooi, kan die iig mee (y) |
je mag ook geen kajak meenemen als handbagage, DAT JE HET EVEN WEET
die site van de klm is echt hilarisch |
Citaat:
Overigens zijn er mensen die al normale messen of nagelschaartjes in moeten leveren, dus ik zou t echt ff goed controleren of t mag. |
Citaat:
Handbagage mag inderdaad geen scherpe voorwerpen en nagelschaartjes bevatten. |
Citaat:
Net als kruisbogen en ski- en wandelstokken. |
Alcoholische dranken met een alcoholpercentage van meer dan 70% (140% proof)
Wtf, dat mag zelfs niet mee... :D |
deo mag.. ze hebben me er niet voor gearresteerd.. bij de rest is het naar mijn ervaring hetzelfde..
|
Iemand ervaring met muziekinstrumenten? Ik ga einde van het jaar op muziektournee met orkest in China en vlieg vanaf Frankrfurt. Liefst zou ik m'n Trompet in de handbagage doen omdat die mannen van de koffers er altijd zo mee smijten en ik bang ben dat er deuken in komen.. Echter met een trompet zou je best iemand ko. kunnen slaan :cool: ...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
nou de lijst met verboden voorwerpen.. kan sinds deze week ook weer geupdate worden....
|
bij ons mochten alleen dichte verpakkingen mee zoals nieuwe flesjes water, en ook medicijnen op recept, al het andere was vaak taboe, dus ook deo en zonnebrandcreme
|
Citaat:
|
bij ons zeiden ze dat je geen drinken en tandpasta en deo etc mee mocht nemen, maar als ze in je tas keken dan zeiden ze er niks van :confused:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57. |