Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Weed 'verdamper' (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1388542)

Streepjescode 04-04-2006 19:17

Weed 'verdamper'

Raar verhaal misschien, maar ik kan absoluut niet tegen tabeksrook (m'n longen willen dan graag m'n lijf uit) maar wil wel graag eens weed proberen. Heb ooit eens gelezen over een constructie waarbij het spul (de werkzame stoffen) op de een of andere manier verdampt werden waardoor je wel de effecten had maar niet de rook.

Iemand die dat bekend in de oren klinkt? Ideeen? Suggesties? Eten (spacecake) lijkt me geen succes omdat je dan veel langer onder invloed kan zijn en minder controle hebt over bij welke hoeveelheid je je lekker voelt.

EZBlade_temp 04-04-2006 19:22

vaporizer heet het.

http://www.marijuanavaporizerreviews...-Vaporizer.JPG

die dingen zijn alleen niet goedkoop. Misschien kun je een puurpijpje gebruiken

Paars_Draakje 04-04-2006 19:26

ik zit eigelijk met het zelfde probleem (wil ook binnenkort wiet proberen) en bheb een en ander uitgezocht.
je kunt het ook puur roken, het schijnt alleen dat het minder goed brandt.
Ik denk dat je met dat verdamp ding een waterpijp bedoelt? heb ik geen verstand van, ik dacht dat er een topic over was, maar kan het niet meer vinden :s
nou ja er zijn genoeg mensen die er heeeel veel verstand van hebben :p

Streepjescode 04-04-2006 19:29

dat zal het inderdaad zijn, zo'n vaporiser. Hum. Eerst maar even rijk worden dan...

een waterpijp is wel nog steeds gewoon rook, voor zover ik weet. En al rook je het puur, het verbrand nog steeds. Dus dat zal het in mijn geval niet echt beter maken.

zeehond23 04-04-2006 19:33

een verdamper is wel ook een stuk heftiger als gewoon roken (vind ik dan) dus oft echt bijzonder slim is om daar mee te beginnen is een ander verhaal.. Maar aan de andere kant, waarom niet (Y)

MTpower 04-04-2006 21:21

What about spacecake? :o

O.B. 04-04-2006 22:09

ik heb met vrienden wel es een zelfgemaakte vaporizer gemaakt.
Moet je een lampenpeertje openmaken, en daar de wiet en een héél klein beetje water in doen...vuur eronder houden endan met rietjes lucht uit de peer zuigen...werkte prima, maak binnenkort wel een mooie paint-bouwtekening.

Pippeloen 04-04-2006 22:12

bij de meneer jansen in de den haag kan je die gebruiken.
staat er gewoon voor algemeen gebruik (y)
(nog nooit gedaan overgens)

Zyh 04-04-2006 22:16

Citaat:

Naojan schreef op 04-04-2006 @ 23:12 :
bij de meneer jansen in de den haag kan je die gebruiken.
staat er gewoon voor algemeen gebruik (y)
(nog nooit gedaan overgens)

mr jansen :cool:
http://www.maps.org/mmj/volcano.jpg
dat ding kost 450 euries in de wink0l
en zo bijzonder vind ik het niet eens.

je kan ook een waterpijp nemen en dan gewoon puur roken?
of zoals eerder gezegd werd een spacecake??
dus ja genoeg keuze dacht ik zo, succes :p

wann 04-04-2006 22:23

Zoeen moet je ook niet kopen.

De Verdamper. <== Punt

Zyh 04-04-2006 22:35

De uitwerking is heel zuiver waarbij je niet stoned of hangerig wordt

maar dat heb ik sowieso niet echt met vaporizers

C r Y p S 04-04-2006 23:04

Dat over die gloeilamp: je kunt ook dat soort 'vaporizers' kopen voor vijf eurie ofzo. Gewoon een glazen bolletje, met een kapje met gaatje en een pijpje erin. Ik heb zo'n ding liggen hier, alleen heb ik hem nooit echt goed gebruikt. Ik zou zeggen: kijk wat rond in de vele winkeltjes in Amsterdam (Nieuwedijk ofzo).

Het zal zeker werken. Het enige verschil met een dure vaporizer is dat je daar de temperatuur precies kan instellen, zodat je bijvoorbeeld nét de thc verdampt en zo min mogelijk andere stoffen (ivm schadelijkheid enzo). Maar hoe dan ook: roken is altijd minstens zo schadelijk als een vaporizer gebruiken.

EZBlade_temp 05-04-2006 10:10

die heten smokebubbles

bosbeest 05-04-2006 20:17

http://azarius.nl/productinfo.php?productmain=710
http://azarius.nl/images/tmp/azarius...orizerglas.jpg

hiero, erg goedkoop, erg goed ding, 1x gebruikt bij een vriend en works like a charm!

professor2 05-04-2006 21:39

ik wil zon ding eigenlijk wel es zelf maken :)

Nocturnal 06-04-2006 16:19

Ik ben op het moment bezig met het verbouwen van Coffeeshop Anytime in Alkmaar, er komt daar een afgesloten rookvrije ruimte waarin een aantal vaporizers staan. Misschien is dit een leuke plek om het eens te proberen, het wordt een hele mooie ruimte waar je makkelijk een paar uurtjes kan/mag spenderen.

De verbouwing is volgens de planning rond eind april klaar.

/edit

Die gast van de-verdamper.nl werkt veel samen met deze coffeeshop, de verdampers die er staan komen ook bij hem vandaan, coole gast (y)

Wammus 06-04-2006 21:45

Rook toch gewoon een joint.

Puur is prima te doen alleen het is de eerste keer mischien een beetje zwaar voor je keel. Het klopt inderdaad dat pure wiet een beetje moelijker blijft branden dus je moet hem vaak aansteken dan een gewone joint. Ook zou ik wel wat tabak aan het begin doen om het geheel brandend te krijgen anders heb je kans dat er een hoop uit valt en dat is natuurlijk zonde.

Ook kan je een waterpijp (zo'n ding die in de arabische landen veel wordt gebruikt maar dan met doorgaans appel of menthol kooltjes) proberen maar dan met in plaats van de kooltjes hash. Dat werkt ook best aangenaam. :)

Verder heb je ook nog het puurpijpje zoals gezegd maar dat vind ik persoonlijk maar niets.

C r Y p S 07-04-2006 10:05

Citaat:

wammus schreef op 06-04-2006 @ 22:45 :

Verder heb je ook nog het puurpijpje zoals gezegd maar dat vind ik persoonlijk maar niets.

Maar dat is dan gelukkig weer heel persoonlijk inderdaad :) :p

bosbeest 07-04-2006 17:25

Citaat:

wammus schreef op 06-04-2006 @ 22:45 :
Ook kan je een waterpijp (zo'n ding die in de arabische landen veel wordt gebruikt maar dan met doorgaans appel of menthol kooltjes) proberen maar dan met in plaats van de kooltjes hash. Dat werkt ook best aangenaam. :)
hahaha gast... je haalt 2 dingen door de war, je vervangt de tabak van de waterpijp (heb zelf appel, banaan en aardbij) met hash, maar lekkerder is de hash boven op de tabak verkruimelen.
De kooltjes heb je altijd nodig, tenzij je constant met een aansteker boven de pijp wil hangen, die niet vervangen dus.

Zyh 07-04-2006 18:39

die turkse waterpijpen vind ik maar niets, niet intressant en ook nog vrij onhandig voor de gemiddelde stoner

gewoon een mooie bong is nog altijd het best

http://shop.mariuana.it/images/bong_...occia_4351.jpg
deze zijn relaxt met een smal middenstuk zodat je er ijsklontjes in kan gooien xD
koude rook roelt

Streepjescode 07-04-2006 20:50

Zal ik nog even herhalen dat juist de *verbrandingsrook* bij mij het probleem is? Het lijkt me geen leuke ervaring om naast high ook druk m'n longen aan het uithoesten te zijn. Dus een joint is geen optie, ook geen pure. En een waterpijp is nog steeds gebaseerd op verbranding, hoewel de rook wel zachter schijnt te zijn (?)

Leuk die coffeeshop in Alkmaar. Dat zou dan inderdaad nog de beste optie zijn, al is het voor mij helaas wat ver weg.

Of zo'n glazen buisje. Hebben mensen wel wisselende ervaringen mee zag ik.

wann 07-04-2006 21:20

Misschien dat Amsterdam wat dichter bij is voor je.

Any Day coffeeshop
Korte Kolksteeg 5
1012 SK Amsterdam
020-4208698
Open: 10-01 uur
Home of Everts Verdamper (vaporizer). Corner Spuistraat
Heimathafen von Everts Verdamper. Ecke Spuistraat
Thuishaven van Evert en zijn verdamper.
Op de hoek met Spuistraat.

bosbeest 07-04-2006 21:37

je merkt het haast niet bij een waterpijp, je krijgt alleen even een lkkr smaakje in je mond, je kan echt je hele longen volhijsen en het is nog lekker ook, maar goed, als je niet tegen verbrandingsrook kan, is denk ik de enige optie de vaporizer, die varieren van prijs tussen 12,50 en 400 euro... maak een keuze zou ik zeggen

wann 07-04-2006 21:45

Alhoewel ik moet zeggen dat een verdamper die je met 2 gram goede wiet (of meer, als dat er nog in past) vult ook best hard kan inslaan op je longen als je een diepe hijs neemt.

polysix 09-04-2006 18:43

Zo'n verdamper - en dan heb ik het over de smokebubble variant- kan aardig hete rook veroorzaken.

MB 10-04-2006 15:05

Citaat:

Streepjescode schreef op 07-04-2006 @ 21:50 :
Zal ik nog even herhalen dat juist de *verbrandingsrook* bij mij het probleem is? Het lijkt me geen leuke ervaring om naast high ook druk m'n longen aan het uithoesten te zijn. Dus een joint is geen optie, ook geen pure. En een waterpijp is nog steeds gebaseerd op verbranding, hoewel de rook wel zachter schijnt te zijn (?)

Leuk die coffeeshop in Alkmaar. Dat zou dan inderdaad nog de beste optie zijn, al is het voor mij helaas wat ver weg.

Of zo'n glazen buisje. Hebben mensen wel wisselende ervaringen mee zag ik.

Rook dan puur door een waterpijp, de water koelt de rook af en dan is het veel verdragelijker voor je longetjes.

ILUsion 10-04-2006 18:52

Waterpijp is wat betreft de rook honderd maal zachter. Het is helemaal niet te vergelijken met gewoon roken, wat de smaak betreft; want dat is wat bij sigaretten/joints gevoeligheden in de keel opwekt. Het leuke aan de waterpijp is dat de rook afgekoeld is en veel zachter; waar rechtstreeks roken eerder 'stekelig' en harder aanvoelt.

In jouw geval zou ik het in ieder geval wel eens proberen, hoor.

C r Y p S 11-04-2006 16:30

Alleen kun je met veel waterpijpen wel weer veel meer rook tegelijk je longen in trekken... en dan moet je er alleen maar meer van hoesten is mijn ervaring. Dus als je de waterpijp al gebruikt, dan zeker voorzichtig hijsen.

O.B. 26-04-2006 20:36

Heb ff een paint in elkaar geflanst.
Hoop dat de bedoeling ervan jullie duidelijk is.http://img279.imageshack.us/my.php?i...porizer5gx.jpg

Zyh 27-04-2006 15:45

Citaat:

O.B. schreef op 26-04-2006 @ 21:36 :
Heb ff een paint in elkaar geflanst.
Hoop dat de bedoeling ervan jullie duidelijk is.[afbeelding]

haha zieke skillllllllllzzzzzzzzzz

bosbeest 27-04-2006 20:50

dus...... zelf een bubble maken???

Ir. de Narie 28-04-2006 00:22

http://www.de-verdamper.nl/pag1n.html

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42.