![]() |
Concentratieproblemen
Hoi allemaal, ik heb steeds meer last van concentratieproblemen.
Zoals nu, hoor ik te zitten leren voor me economie-toets van morgen , maar loop ik rond te dwalen op internet, met mijn muziek te kloten, oftewel niets nuttigs... Heeft iemand tips? |
Heb je dit al een langere tijd? En zijn er oorzaken voor? Ik heb er ook heel erg veel last van, maar bij is de oorzaak ervan bekend. De leraren weten hiervan, en houden hier ook rekening mee.
En voor je economie toets.. je kunt vragen of je apart mag gaan zitten, dat doe ik ook meestal. |
In jouw geval: discipline knul. Dit heeft niets te maken met een concentratieprobleem, maar gewoon een gebrek aan wilskracht. Zet msn uit. Zet relaxte muziek op en ga leren.
En blijf weg van gele fora. |
Citaat:
Check Check Hoe kan ik anders je reactie lezen? :P |
ga leren bijdehandje :p
|
Jezelf echt dwingen te leren, geen computer aan, radio uit etc. Verder met jezelf een schema afspreken van leren (en wat je doet) en wanneer je pauze houdt.
Heb je hier al lang last van, of is dit meer iets van de laatste tijd? Heb kan natuurlijk gewoon wel eens voorkomen. Heb je zorgen, slaap je slecht? Blow je veel? Ben je verliefd? Dat kan allemaal invloed hebben op je concentratie. |
Mijn vriend heeft net hetzelfde probleem, wanneer hij moet studeren heeft hij nooit zin en zit hij hele dagen iets anders te doen: internet, fietsen, prutsen, ... (n)
|
fietsen :confused:
"ik heb niet voor me proefwerk geleerd want ik ben eind gaan fietsen" |
Citaat:
|
Citaat:
|
heb ik ook last van maar ik kan gewoon goed gokken
|
Citaat:
|
Ik ga voortaan na de lessen in het forum zitten werken. In mijn eentje, zodat niemand me stoort, en dus moet ik wel gaan werken. Bovendien heb ik dan een betere concentratie.
|
Daar heb ik ook vaak genoeg last van, iemadn zei net wel dat je discipline moet hebben. Maar dit is niet alles, als je weet hoe het is zal je anders denken, het klinkt zo makkelijk zoals ji het zegt maar dat is het heus niet.
|
ik ga maar proberen wat ritalin of adderall te regelen voor de examens.. dan schijn je uren achter elkaar volop geconcentreerd je werk te kunnen doen
|
dat zou ik ook wel eens in me hadnen willen hebben, heb volgende week PTA-week, wel handig dan ;)
|
blow je ook?
|
Citaat:
|
en dat gaat niet zo makkelijk als mensen zeggen..
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Anyway, discipline, zet je pc uit, leg alles weg wat je af zou kunnen leiden en houd je alleen bezig met je schoolwerk. |
Is er iets naars gebeurd? Ik heb het altijd als ik een emotionele klap heb gehad. Nu net gehoord dat mijn oma beenmergkanker heeft en over een paar maanden dood gaat. Vandaag een zwak voor Biologie gehaald, terwijl ik daar heel goed in ben, gewoon omdat k me niet kan concentreren. Zoiets?
|
Ga op zoek naar een plek waar je goed kunt leren. Ik kan me ook slecht concentreren op leerwerk, maar op mijn bed gaat het stukken beter dan aan tafel. Geen idee waarom :o
Iemand uit mijn klas gaat bijvoorbeeld tijdens een tentamenperiode iedere dag naar school om daar in een projectruimte te gaan zitten leren. Dat werkt voor haar heel goed. |
Ik kan het ook niet thuis, op de middelbare school gelukkig wel. Nu ga ik gewoon elke dag naar de bieb, daar is het stil en kun je bijna niks anders, dus dan lukt het wel.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26. |