![]() |
[Videokaart] Pc start niet verder dan vga bios
Als ik m'n pc aanzet, krijg ik het volgende scherm:
http://img85.imageshack.us/my.php?im...htbeeld5vx.jpg Daarna start ie ook niet door.. Soms als ik geluk heb doet ie het wel, dan kan ik eventueel ook in de bios, maar verder dan het logo van WinXP is ie nog nooit gekomen. Hoe kan dit!? Vanochtend brandde ik er nog rustig een dvdtje mee, na een reboot vanavond is er niks meer goed aan :| |
Kaduuk? Andere videokaart proberen?
|
Dat ding zit er misschien 2 maanden in!?
|
trek alles eens uit je moederbord, behalve je videokaart (ook geheugen en harde schijf ja :p )
start de computer dan eens op. Als hij geen rare dingen vertoond, computer uitzetten en geheugen plaatsen als je weer geen rare dingen ziet, Harde schijf plaatsen als nu windows XP netjes opstart, kan het aan ander falende hardware liggen |
Ding is kapot; OF het geheugen is kapot, OF hij wordt te warm.
Ik zou er eens een oud PCI kaartje in hangen en zien of hij dan goed boot, dan weet je meteen waar je aan toe bent. |
Citaat:
|
Citaat:
Kan ook de kvm-switch nog zijn, maar goed. Pech voor mij, voorlopig heb ik even geen zin om nog nieuwe spullen te halen voor dat ding. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Check je stroom, verleng de stukjes niet te vaak en zorg dat je voeding voldoende stroom geeft.
|
Citaat:
|
Ik zou eens kijken naar de connectors van je AGP videokaart evenals de aansluiting in de AGP poort zelf. Het kleinste beetje stof kan al voor ernstige storing zorgen.
Zorg er ook voor dat er geen knikken in je VGA kabel zitten die het signaal zouden kunnen verstoren. Clear CMOS werkt ook altijd wel eens. Het staat waarschijnlijk wel in het boekje van je moederbord, wat te doen als je je CMOS wilt resetten. Een standaard procedure die bij elk moederbord werkt, is het volgende: - Trek voedingkabel (230V) eruit. - Hou powerknop ingedrukt gedurende 10-15 seconden - stop voedingkabel terug - start computer op. Sterkte ;) Jesper |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11. |