![]() |
Geschiedenis
wat is het onderwerp dit jaar?
|
sowieso vietnam net als vorig jaar en iets als 'van kind tot burger'
|
Idd.... vietnam... egt ranzig.. wij krijgen al die beelden te zien van gefolterde amerikanen en bloed en afgerukte beenderen enzo....
:( geen pretje om te zien... |
Vietnam en Van Kind tot Burger (volksopvoeding blablabla)
Gewoon de 2 katernen die je als het goed is hebt gekregen. :p |
Citaat:
|
Het zijn ook écht de meest interessante examenonderwerpen die er zijn... :rolleyes:
|
Onze school doet mee aan een soort van experiment dus wij krijgen een geheel ander examen..
|
kvond 't knap dat ze 'n onderwerp als Vietnam zo saai hebben kunnen maken(N) en ik doe zelf nu hbo, dus heb ik geen 2 katernen gekregen;)
lancashire was nog 'n beetje interessant opzich, maar 't jaar ervoor( ja gezakt:P) was 't NL en hun gezagsdragers, over politiek(:(:|:s) in de jaren 50 enzo(N)echt nutteloos en saai(N) |
Kijk, ik vind geschiedenis wel leuk, vooral de geschiedenis voor 1800. :P En de middeleeuwen en oude culturen..:D
Maar nee, ze slaan de enige interessante delen van de geschiedenis over (de delen waarvan je mooie verhalen kan vertellen) en beginnen over zoiets...:P En dan heb ik ook nog zo'n leraar die een zwaar depressieve kijk op de wereld heeft en vooral iedereen duidelijk wil maken hoe slecht de wereld wel niet is... :o (n) Kortgezegd, ik heb totaal geen zin in geschiedenislessen.:P Groet, Cathinca |
geschiedenislessen zuigen gewoon hard :(
vietnam vonk maar nix om te leren.. dan gaat dat volksopvoeding nog wel (alhoewel dat ook suuuuuuper saai is :s) |
|
Ik dacht eerst het onderwerp Vietnam: ow das leuk, heb ik in de 3de ook gehad. Had ik zo'n leraar die echt prachtige verhalen kan vertellen waardoor geschiedenis leuk was.
Zo ook bij Vietnam, hij is zelf in Vietnam geweest, filmpje gemaakt in Vietnam die zelfs nog aansloot bij de stof. Maar nu echt: beide onderwerpen vind ik niks aan. Vietnam al die presidenten, dr is nu al niet veel meer blijven hangen en dan Van Kind tot Burger: helemaal erg, met die schoolwetten, de rest ben k ook alweer vergeten :bloos: Vind het wel jammer dat ze zulke saaie onderwerpen hebben gekozen |
Citaat:
|
Ik vind Vietnamoorlog wel interessant eigenlijk...
|
Citaat:
|
Vietnam was oke (had voor SE 8.5 ONDANKS die slechte lerares)
Volksopvoeding--> ben nog niet echt begonne... vreselijke lerares die geen schema of rooster of whatever heeft, nix voorbereid, *aantekeningen* geeft, (Lees: Letterlijk uit t boek overschrijven op het bord), als je iets vraagt, moet ze het eerst opzoeken in t boek.. want tsja tis wel errug moeilijk dingen uit je hoofd te weten :rolleyes: en dan horen van de andere Havo-gs klas hoe goeie lerares zij hebben die alles plant, weet, uitlegt en oefent... grrrr... word dus weer helemaal alleen gaan lezen en doen... net zoals vietnam.. |
Is Vietnam op volksopvoeding het opstel dit jaar?
|
Citaat:
|
Citaat:
Vorig jaar waren de onderwerpen lancashire en vietnam (lancashire was het jaar daarvoor ook al geweest) en toen ging het opstel over lancashire. Dus ik vermoed dat het dit jaar vietnam is. |
Citaat:
Het zijn gewoon a,b,c,d,e,f (of nog meer) vragen en daar moet je gewoon antwoord opgeven. Uiteindelijk lijkt het dan een opstel maar eigenlijk zijn het gewoon vragen met een wat langer antwoord. En ik dacht inderdaad Vietnam aangezien we daar vorig jaar de open vragen over hadden, benieuwd :s |
Vandaag hebben we als schoolexamen vijf hoofdstukken "Van kind tot burger" gehad. Het lukte me echt niet om te leren. Zo saai...
Nou ja, ik heb alles wel weten in te vullen, maar of het goed is... |
Heeft iemand misschien de antwoorden van het werkmateriaal ('van kind tot burger') op zijn computer staan? of wie weet wel een link naar een of andere site waar dit opstaat.
Tis dat ik afgelopen 2 periodes niet erg veel (lees: nix) heb gedaan aan 'van kind tot burger', en me net bedenk dat dat werkmateriaal best belangrijk is. De leraar wil sowieso al nix afgeven :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij ons zijn we nog maar net begonnen aan Vietnam, lerares heeft het volgensmij een tikkeltje verkeerd ingeschat, maar echt moeilijk kan het volgensmij niet zijn, want die examenkaternen zijn vrij makkelijk naar mijn mening. |
Citaat:
Geweldig, ik ben dan blijkbaar abnormaal ofzo. Niemand vindt het in mijn klas leuk maar ik vind het echt interessant. |
Citaat:
|
Peanuts :D !!
|
Heeey!
Ik vind de Vietnam-oorlog wel heel interessant!!! Je let nooit op bij ons in de les... en je leert al die antwoorden van die basisvragen uit je hoofd.. lult wat.. op je schoolexamen en hebt dan nog een 8.3 :cool: haha!! Mischien ligt het aan de leraar ;) Maar van Kind tot Burger.. vind k sommige stukken echt minder!! Over kinderwetje, en kinderarbeid is wel interessant maar de rest kan me echt gestolen worden!! Suc6 allemaal!! ps. Is dat bij dat opstel schrijven, dat je een paar begrippen voor je neus krijgt.. en die moet je dan gebruiken in dat opstel! Want dat hebben wij wel een keer geoefend! En dat was wel echt easy! :) Kusje! |
Citaat:
|
Citaat:
Bij mij vind ook bijna niemand het echt interessant, terwijl ik zoiets heb van Vietnam is een leuk onderwerp, is interessant om over te lezen en dat van kind tot burger boekje daar wordt je tegenwoordig mee dood gegooid. Moet er onderhand wel een beetje in zitten... Naar mijn mening wordt dit een niet al te moeilijk examen. kus |
Ja toch.. ik ben wel down met de onderwerpen... maar had eens een vraag, wie heeft een samenvatting van Onderwijs in nederland blah blah blah... want kan hem echt nergens vinden.. en daar ben ik dus niet down mee..
|
http://examen.kennisnet.nl/havo/oefenexamens
Hier staan oefen examens, als het goed is kan je ook de antwoorden opvragen. |
Citaat:
|
Van kind tot burger gaat prima, blijft goed hangen, maar vietnam is echt een crisis. Ik weet alleen nog dat Amerika tegen het communisme is. Maar verder?
|
ik vind vietnam eig simpel en kindje niet :(
|
Iemand die misschien samenvatting/aantekeningen online heeft staan?
Ik heb hier totaal niets van meegekregen en mis dit toch zeker wel bij het leren.. |
Ik heb 2 goeie van geschiedenis..
Als je profiel 1 hebt, heb je geluk: Ik heb ook nog kunstgeschiedenis voor je in de aanbieding.. Moet je maar ff PBen of zo |
een fijne site voor geschiedenis is: www.werkplaats.wolters.nl hier staat per hoofdstuk van ieder boekje vragen en antwoorden. Als je deze uit je hoofd leert wordt je examen een eitje ;) *hoop ik*
|
ik heb zo'n samenvatting van een of andere examencommissie of iets vaags... van Opvoeding... zo eentje waar je voor moet betalen :| en in examenbundel staat ook goeie samenvatting (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:09. |