![]() |
Een leven zonder QuickTime?
Is het ook mogelijk om gewoon normaal te kunnen computeren zonder quicktime?
Dus dat je alle bestandssoorten kunt afspelen zonder QT? Ik ben QuickTime namelijk nu zo spuugzat, telkens maar weer met .mp3's en .mid's associeren. Dus is een leven zonder QuickTime mogelijk? |
Ja hoor,..door quicktime te verwijderen en daarvoor in de plaats quicktime alternative te installeren.
|
ja hoor.... maar dan kan je geen qt filmpjes bekijken :o
|
Gebruik je een stokoude versie ofzo? Ik heb hier QuickTime 7 en die bemoeit zich nergens mee, zie hem alleen als ik een QuickTime filmpje wil bekijken.
|
Ja, een leven zonder QuickTime is zelfs aan te raden!
Het enige mogelijke nadeel is dat je geen .mov bestanden meer kan afspelen, maar ik geloof dat dit met de juiste codecs en VCL Player of Classic Media Player allemaal wel valt op te vangen. Maar je kan er ook voor kiezen om gewoon geen QuickTime-filmpjes meer te bekijken. Dat heb ik gedaan en het bevalt me goed. Het is ongeveer hetzelfde als gewoon geen .ra of .ram bestanden van RealMedia meer te willen gebruiken, omdat het zo belachelijk kut is. Ook al is er een alternatief beschikbaar. Vergelijk het maar met website die een on-skip-bare flashintro met herrie hebben of een midi op de achtergrond. Die gooi je toch ook meteen dicht, ongeacht hoe waardevol de informatie is die erop staat? Principes moet je hebben, vind ik. LUH-3417 |
aanraden is anders. Maar met de flashplayer-gebaseerde videospelers van tegenwoordig denk ik niet dat je nog lang veel sites zal zien met quicktime filmpjes.
|
Nou, het wordt wel veel gebruikt voor HD trailers...
|
vlc speelt hier mov.. daarbij zie ik gelukkig geen quicktime op linux.
vlc wil ook wel voor windows mensen spelen hoor! |
Citaat:
|
Volgends mij, omdat dan in vlc ze moet bekijken.
Zijn standaard gui zit er niet zo bijzonder uit. Quicktime alternative bestaat alleen uit quicktime codecs, zodat iedere media speler ze kan afspelen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:40. |