![]() |
Engelse theorie van een natuurkunde proef
Heeey :D
Ik ben voor het vak natuurkunde opgescheept met een engelse theorie :( En ik hoop dat iemand een beetje wil/kan helpen :rolleyes: En omdat ik weet waar het over gaat, maar alles volgens DIE theorie moet, weet ik nog een beetje wat ze met de grootheid d bedoelen dus dat is al bekend :) . Helaas moet ik alles tot in detail weten van die tekst :o Ik kom er een beetje moeilijk uit... :confused: ........ ..... and d is the very small distance the ruler`s center of mass lies above the contact point of the ruler with the cylinder. ( For a ruler of rectangular cross section, d would equal half the thickness of the ruler.) You can test the validity of this equation by observing the oscillation periods using cylinders having various radii. If you try the experiment using cylinders having radii less than d, such as stick pens or pencils having a round cross section, you will probably find that achieving balance is difficult, and that only very small oscillations can be observed. For cylinders having radii less than d, the equilibrium is unstable , and no oscillations can be observed. ... oscillation = trilling periods=trillingstijd radii ( radius) = straal De rest daar kom ik wel uit :p Alvast bedankt :p |
Holy Christ!
Ik ken alle woorden, maar wat het in godsnaam betekent in deze context?! :eek: :D |
:rolleyes:
Te saai (en toch ook opperserieus) om discussies aan te gaan. Zogenaamd te dom om de context te begrijpen en dat tegelijkertijd voor de lol melden :rolleyes: ? (n) Zogenaamd dom, ben je als je lui bent he...t zal me bij blijven ;) |
Citaat:
Dat mijn natuurkundekennis niet verder gaat dan het berekenen van de snelheid naar aanleiding van de gegevens over afstand en tijd, wil toch niets zeggen over mijn intelligentie? Buiten dat; hoezo ga ik geen discussies aan? Ik kan me geen discussie herinneren die ik uit de weg ben gegaan. Dat ik niet alles op dit forum lees is een ander verhaal, waar gaat het om? |
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:19. |