![]() |
Meervoudige persoonlijkheid
Wanneer heb je een meervoudige persoonlijkheid?
|
als je verschillende persoonlijkheden hebt :confused:
|
Citaat:
|
Als je een meervoudige persoonlijkheidsstoornis (multiple personality disorder) hebt. Dat betekent dat je een aantal persoonlijkheden hebt, elk met eigen gedachten, ideeën en gewoontes. Deze leven niet zozeer naast elkaar, maar wisselen elkaar af: het ene moment ben je de één, het andere moment de ander (hoe lang een persoonlijkheid aanhoudt verschilt).
Verwar dit niet met schizofrenie. Dat gebeurt in de media vaak, maar schizofrenie houdt onder andere in dat je waanideeën hebt (bijvoorbeeld grootheidswaanzin of achtervolgingswaanzin) en hallucinaties (bijvoorbeeld stemmen horen, maar die niet herkennen als onderdeel van jezelf). |
Citaat:
ik kon natuurlijk ook op google zoeken, :p sorry,, k was al bang dat ik dat had,, want ik heb heel vaak verschillende meningen, en anderen worden daar gek van, want het ene moment zeg ik dat, en het andere moment is dat weer totaaal anders, alsof ik 2 verschillende personen ben :confused: maar het is wel erg vergezocht om te zeggen dat ik zo'n stoornis heb. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vaak van mening veranderen is iets heel anders dan twee of vier of negentien volledig verschillende personen zijn.
|
Het heet trouwens tegenwoordig geen meervoudige persoonlijkheidsstoornis meer maar DIS (Dissociatieve Identiteits Stoornis). Vaak hebben deze mensen ook kenmerken zoals depersonalisatie, derealisatie, 'geheugenverlies' (niet weten wat een andere persoonlijkheid heeft gedaan).
|
Citaat:
|
hahahah wat een achterlijk topic :D
|
Citaat:
Dodelijk vermoeiend. |
Je kunt hier ook even kijken voor meer informatie Klik dan even links op mps/dis
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Soms kom je via de nieuwe naam verder op google dan met de oude term. Verstandelijk gehandicapten zijn these days personen met een verstandelijke beperking :p Veel te lange zin (n) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb de GGZ en dergelijke instanties (als het RIAGG) altijd al gezien als de verzamelplaats van op commercie gebaseerde semi-psychologen c.q. maatschappelijk werkers.
Wat een aanfluiting. |
Citaat:
|
Citaat:
cli·ënt (de ~ (m.), ~en) 1 iem. die van de diensten van een advocaat, notaris, psychotherapeut, maatschappelijk werker e.d. gebruikmaakt in zijn verhouding tot deze Volgens de vandale staan ze volledig in hun recht ;) Tot zover mijn jaarlijkse bijdrage. Ik ga weer terug in winterslaap :+ |
Ik vind cliënt vriendelijker klinken dan patient, maar oke, wie ben ik? :P
|
Citaat:
Ik heb zelf in dat verband zo'n 2 jaar geleden bezwaar gemaakt tegen het feit dat men op de site van CZ in de medische encyclopedie van patiënten met het syndroom van Asperger sprak. Mijn reactie was dat mensen met het syndroom van Asperger geen patiënten zijn omdat ze niet ziek zijn, maar alleen een andere vorm van denken en beleven van dingen hebben dan "normale" mensen. Ik stelde toen dan ook voor om de termen patiënt(en) met het syndroom van Asperger" door "iemand(mensen) met het syndroom van Asperger" te vervangen, wat toen ook gebeurd is. :) |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:06. |