![]() |
Ongelooflijk asociaal
Er zat vandaag een oudere dame naast mij in de bus. Ik zat voorin waar er twee rijen stoelen tegenover elkaar staan. De vrouw had haar boodschappentas voor haar neergezet, wat later een grote vergissing bleek te zijn. Er kwam een Marokkaanse jongen van rond de 23 naast haar staan en vroeg letterlijk: ' Kan je die lelijke tas daar even weghalen, oud kutwijf?' Snel zette zij haar tas opzij waarna de jongen tegenover haar ging zitten. Hij zei: ' Waarom zet je jou tas daar neer?! Je wilt gewoon niet dat er een buitenlander tegenover je komt zitten, he? Wacht maar oude kut, straks trap ik je in elkaar en steek ik je neer. Vieze kanker nederlanders, ze zijn allemaal fucking raar. Wacht maar, straks schop ik je lelijke kankertas naar zijn moer.' Waarop de vrouw antwoordde: ' Moet je eens proberen.' Hij zei toen: ' Wat wil je doen? Ga je me slaan met je kunstknie?' Hij begon daarna en gesprek met een kameraad over dat hij zijn vader zou neersteken omdat hij hem nog zag als een kleine jongen. Toen kwamen we aan bij mijn eindhalte en stapte ik uit.
Dit is zo'n beetje wat er vandaag gebeurd in de bus nadat ik van school kwam. Ik heb helemaal niets tegen buitenlanders, ik ben zelf ook surinaams. Maar ik kan niet ontkennen, marokkanen zijn vandaag bij mij in achting gedaald. De woede die ik voelde kende ik nog niet. Ik had al gegrepen naar mijn zakmes, maar ben gewoon de bus uitgestapt. Nog nooit heb ik mij zo laf gevoeld. |
Tot zover het oude bekende liedje. Alhoewel ik sterk vermoed dat je overdrijft.
|
Waarom denk jij dat?
|
Omdat één gozer een nekschot verdient, dalen alle Marokkanen in je waarde?
Is dit VMBO-logica ofzo? |
Citaat:
Maar als je zegt dat je probleempjes met Mocro's hebt ondervonden, dan geloof ik je onmiddelijk. |
dat was gewoon een kut-Marokkaan ;)
|
Pfft. Je hebt zelf een zakmes op zak, waar heb je die voor nodig in onze urban jungle? Om een vervelende tjappie neer te steken zeker? Onbeleefde mensen heb je overal, of ze nu Marokkaans, Nederlands, Surinaams, Turks of Ambonees zijn. Dat je nog zo vreemd opkijkt van een dergelijke situatie. Neemt niet weg dat het een trieste zaak is natuurlijk. Maar dat Marokkaanse jongeren in jouw optiek gedaalt zijn door één voorval in de bus gaat wel een beetje ver.
|
Ik heb vaker dit soort dingen meegemaakt, maar nooit zo erg als vandaag. Ik heb er moeite mee om het toe te geven maar ja, marokkanen zijn in mijn achting gedaald.
Wie zegt dat dit trouwens de enige keer is? Ik woon in Oud-Zuid wat denk je zelf? |
Haha.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat zeg je alleen maar omdat ie Suri-Swuri is! Rascist!!1!!
|
Citaat:
Ik vind jouw forum-nick trouwens net zo aanstootgevend als het gedrag van die jongen in de bus. |
Ach, ik heb dit soort onbeleefdheden/agressief gedrag ook wel van Nederlanders gehad hoor. Sterker nog: van een Nederlandse vrouw van middelbare leeftijd.
Maar ik zal niet ontkennen dat ik gisteren weer eens gruwelijk lastiggevallen ben door 2 Marokkaanse jongens... Het zijn niet Marokkanen die steeds agressiever worden, t is gewoon de hele samenleving. En fuck, ik word er soms een beetje moedeloos van. |
Citaat:
|
@DanielC
Omdat, zoals eerder gezegd, ik het nog nooit zo erg heb meegemaakt. Bovendien ben ik tegen generaliseren, hoe raar het ook klinkt. Maar zelf begin ik er nu ook aan ( tot mijn schrik). Dat over mijn nick, daar heb je gelijk in. Heb ik zo een 5 jaar geleden bedacht en moet ik eens veranderen. |
Wat maakt dit dan zoveel erger dan een andere situatie, waar bijv. een zeventien jarig meisje wordt uitgescholden en bedreigt door een groepje jongeren? Wat voor 'dingen' heb je uberhaupt meegemaakt?
|
Citaat:
|
wat ik niet snap is waarom alle marrokanen nu in je achting zijn gedaald :confused: of zijn nu ook alle mannen in je achting gedaald, en alle mensen van rond de 23, en alle mensen die met de bus reizen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Fuck off.
|
Citaat:
Maargoed, gezien het feit dat de andere bevolkingsgroepen waartoe die jongen behoorde ook in de achting zijn gedaald, is het gewoon een zeer gegeneraliseerde generalisatie, dat kan natuurlijk :p |
Iemand gaat bij mij in achting dalen. Wie dat is bepaal ik straks na een kop koffie.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind die oudere vrouw wel koel met haar 'Moet je eens proberen." :cool:
En zeiden de rest van de buspassagiers niets? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Kan me haast niet voorstellen dat dit echt is gebeurd. Zelfs de meest asociale klootzak heeft nog een bepaalde grens.
Maar als het wel echt is gebeurd dan kan ik alleen maar reageren met een :(. |
Citaat:
|
Kankermarokkanen! :mad: :bloos:
|
Och, HB. Wat ben je toch weer schattig. :D :D
|
Citaat:
|
Rita weet wel raad met ze!
|
|
Nou, ik wel met religieuze fanatici!
Die kook ik levend. |
Ik ben wijs genoeg er niet op in te gaan!
Ga je examens leren, jochie! |
Citaat:
Beetje moeilijk te geloven verhaal. |
Citaat:
|
Zwijnhondje. :D :D :D
|
Zwijnhondje. :| Ik weet hoe ze dat op z'n drents zouden zeggen. :( (n)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14. |