![]() |
Slapeloze Nachten
Slapeloze nachten
Nachten vol gedachten, nachten vol met de dag van vandaag, De dag van morgen en luttele hersenspinsels Zoveel dingen om te doen, terwijl de zin ontbreekt Liedjes in je hoofd, gesprekken van de hele week Een slapeloze nacht, een minuut lijkt een uur, Een uur lijkt geen eind te kennen, je onderscheidt schaduws op de muur Ieder geluid lijkt honderd maal versterkt, Je lichaam is klaarwakker, maar je geest is moe Een slapeloze nacht is daadwerkelijk nutteloos, Het lichaam wilt niet slapen, de geest is boos, Wie had ook kunnen denken, een nachtrust als opgave, Doen om te rusten, een zekere ironie zit er wel in Het lichaam maakt geen onderscheid tussen dag en nacht, Je wacht tot plots de moeheid toeslaat, je hoopt dat plots de moeheid toeslaat, Moeheid waar je jezelf zo lang tegen verzet, je hebt het nodig, Je smeekt erom, zal je ooit naar dromenland wederkeren? |
Mm, tja, de 1e twee stroven vind ik best mooi, de laatse twee lijken er volgens mijn gevoel aangeplakt te zijn, omdat je het anders niet lang genoeg vond ofzo...
Ik wil je niet afkraken en ik moet zeggen dat ik niet echt veel verstand van dichten heb, maar zo voelt het voor mij :) |
Citaat:
|
ik heb op jouw verzoek ook op jouw gedicht beantwoordt
ik vind het een mooi gedicht alleen ik vind het best ingewikkeld, Ik ben 12 weet je maar het beschrijft wel precies wat je voelt en meemaakt erg mooi gedaan (y) :) :D :rolleyes: |
Citaat:
jeeeej...:D...haha...owkeej...thnx (y) |
Je woordkeuze is wel leuk :). Het heeft wel wat.
Maar 'schaduw' in meervoud is toch echt schaduwen (of ze zijn bij het Groene Boekje echt doorgedraaid :o). Verder is je ritme echt niet-kloppend. |
Inderdaad, wat is 'schaduws'?
Het is 'Het lichaam wil" in plaats van 'wilt'. Verder zou ik proberen voortaan één bepaald metrum te kiezen, in ieder geval per strofe. Nu is de ene zin lang, de ander kort en ik heb eigenlijk het idee dat je qua metrum maar wat aanrommelt. Verder zitten er best leuke stukjes in, maar ik vind het eigenlijk een stukje proza waarvan je de regels onder elkaar hebt gezet, ondanks de rijm die je zo nu en dan gebruikt. In deze topic staan wat tips m.b.t. rijm, metrum en dergelijken - misschien dat je er iets aan hebt. |
thnx 4 tha tips....ik had eerlijk gezegd ook niet zozeer de behoefte om me aan regels te houden...kwilde gewoon emoties uitdrukken :rolleyes: maar kzal er cker iets mee doen (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03. |