![]() |
Stress!
Presteer jij beter onder druk?Of juist niet?
|
Ja, ik wel. Onder druk presteer ik het best. Daarom begin ik met het voorbereiden op een tentamen meestal één á twee dagen van te voren. En een paper lever ik altijd op het laatste nippertje in, terwijl ik dan die vijf minuten ervoor nog intensief ermee bezig ben geweest.
Eerder beginnen aan tentamens en/of papers lukt me gewoon niet. |
Ik leer wel beter onder stress denk ik, hoewel het niet veel uitmaakt want ik leer eigenlijk alles maar 1 dag van te voren :D
Als een vriendin van mij een onvoldoende haalt voor een toets dan gaat ze meteen heel hard werken voor de volgende toets (dus bij haar werkt het wel) |
mja, dacht altijd van niet maar ik geloof toch van wel.
Eh... snappie? :confused: :D |
Nee, maar ook niet als er in het geheel geen druk achter staat, ik moet wel een doel hebben dat ik wil bereiken, en dat kan ik dan het beste bereiken door er rustig en regelmatig naar toe te werken.
|
Citaat:
wat zij zegt. |
Ik presteer nooit goed.
|
Als het niet perse moet vind ik het heel lastig om te leren. Dus, ja eigenlijk wel. Maar als ik een heleboel moet doen, en snel af moet hebben dan weet ik weer niet waar ik moet beginnen en doe ik vaak helemaal niks.
|
Normaal gesproken presteer ik goed onder druk.
Ik heb echter een keer meegemaakt dat het iets te gek werd. :o |
Soms. Geen pijl op te trekken eigenlijk. Druk is goed. Maar als ik (bijvoorbeeld) iets moet doen met anderen, die op hun eigen manier manier omgaan met druk, zoals bijvoorbeeld mensen die roepen 'dit gaan we nooit halen' dan raak ik geirriteerd en werk ik juist weer minder snel. Wat een slechte zin.
|
Citaat:
|
Citaat:
"Voorlopig beter niet" - aldus mijn studieadviseur. ;o |
Citaat:
|
Ja, maar er is echt belachelijk veel nodig om mij het gevoel te geven dat ik onder druk sta.
|
Citaat:
|
Leren voor een tentamen niet, en toch begin ik vaak op het laatste moment. :o
|
Ik heb volgensmij nog nooit zonder stress/druk een tentamen gemaakt. Alleen als het zo simpel was dat ik me geen zorgen hoefde te maken en ja dan haal ik hoger.
|
Ja, ik begin nooit ergens aan als het nog niet moet.
En als het wel moet maak ik het ook af. |
Ik presteer juist alleen als ik onder druk sta. Ik kan alleen leren voor iets als ik die zes móet halen..
|
Ik presteer een stuk beter onder druk. Daarom begin ik gemiddeld een uur van tevoren met leren.
|
Onder druk presteer ik niks meer. Wat ik dan presteer is meestal waardeloos.
|
Nou, ik weet niet of ik dan beter presteer. Maar ik ga meestal pas aan iets werken/leren als het écht moet, anders niet, dus ik kan het niet echt vergelijken.
|
Citaat:
|
ja dan ga ik harder en beter werken.
anders verveel ik me zo snel. ik stel alles zowiezo toch uit tot het laatste moment :o |
Een beetje, maar ik presteer sowieso ondermaats want 0 concentratievermogen & discipline.
|
Ik kan beter werken onder stress ja, want dan moeti k werken en ik ben nogal lui. Vandaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik presteer wel meer onder stress, maar niet beter denk ik.
|
Ik presteer alleen maar onder druk.
|
Ik doe meer onder stress, maar presteer niet altijd beter.
|
ik doe iig meer onder (tijds)druk. En volgens mij presteer ik dan ook wel beter, al heb ik het nooit anders gedaan.
Als ik teveel te doen heb en geen idee heb hoe ik eraan moet beginnen en wat ik precies nog moet doen sla ik wel op tilt en doe ik niks meer. Maar als dan de tijdslimiet in zicht komt ga ik alsnog wat doen en komt het goed. |
Ja, dat denk ik wel. Maar niet teveel druk, want dan kan ik me niet meer concentreren op één ding.
|
Mwa ja nou nee niet appart. Gewoon hetzelfde, hoewel ik onder druk wel meer doorzettingsvermogen krijg met bijv. verslagen die af MOETEN. Maar qua toetsen ofzo maakt het weer niks uit.
|
Wat Petra zegt.
|
Nee, daar kan ik niet tegen. Maar ik moet wel een doel hebben, een deadline. Dan kan ik daar rustig naar toe werken.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11. |