![]() |
[STELLING] De OV kaart moet een geldige legitimatie worden
Altijd dat gezeur over legitimatie en die passenbende in je portemannaie of jaszak, dan kan verholpen worden en wel door bijvoorbeeld de ov-kaart of je bankpasje ook de geldigheid van legitimatie te verlenen (immers, als je je passport niet bij je hebt controleren ze je ID aan de hand van één van deze twee)
Vandaar de stelling: OV en bankpas moeten geldige legitimatie worden. |
Nee. Een ov-kaart is makkelijk te vervalsen en een bankpas heeft niet eens een foto van de persoon zelf.
|
Bankpasjes hebben geen foto, nee dus. OV vind ik opzich niet zo'n probleem, maar ik vind het zo wel goed geregeld eigenlijk. Mensen die geen ID mee willen nemen, riskeren een boete. Duidelijker kan het niet.
|
Ik heb zo'n Europese Identiteitskaart maar die is nog maar 6 maanden geldig, en daarna mag ik geen nieuwe meer aanvragen. Dat ding is nog wel handig om jezelf te identificeren, maar een paspoort bij me dragen heb ik weinig zin in.
|
Foto en dergelijke kan geregeld worden;)
|
een chip onder je huid zoals bij koeien is ook een idee! :)
|
Citaat:
OT: Opzich wel fijn ja. Ook omdat een paspoort en een ID hebben wel erg duur is. |
Punt 1: 'Paspoort' is de correcte spelling.
Punt 2: Paspoort en id-kaart zijn voldoende. Het is onzin om OV en bankpasje ook een geldig legitimatiebewijs te maken. Dan zou erin geïnvesteerd moeten worden dat ze niet te vervalsen worden. Bovendien heeft niet iedereen een OV of een bankpas en is het paspoort en de id-kaart juist ontworpen om je overal te kunnen legitimeren. Punt 3: Een rijbewijs is meestal ook wel geldig. Ikzelf heb altijd mn id-kaart en rijbewijs (en mn OV en mn bankpasje) bij me in mn portomonnee. Tot slot: Wat is de aanleiding voor deze discussie? Is het zoals het nu is echt zo slecht? |
Citaat:
|
Alleen ID of Pasport. OV en Bankpas zijn veel te fraudegevoelig en die verplichting is om te kunnen controleren, niet om te raden of iemand inderdaad is wie hij/zij zegt te zijn/
|
nee, geen goed plan.
Mede ook omdat OV maar 1jaar of een deel ervan geldig is. |
Nee, wel moet de legitimatieplicht afgeschaft worden.
|
Een rijbewijs is ook een geld legitimatiebewijs.
Ov nee en bankpas ook nee om dezelfde redenen die hierboven staan |
Citaat:
|
Citaat:
|
Een rijbewijs is toch ook een geldige legitimatie? :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee. Ik was tegen de identificatieplicht maar nu het zover is vind ik ook dat mensen maar gewoon een paspoort of ID-kaart moeten aanschaffen. Die laatste heeft het formaat van een OV, kan makkelijk in je portemonnee en kost je eenmalig drie tientjes. Dat zijn gewoon levenskosten, kosten die je nu eenmaal moet maken als Nederlander.
|
Nee, te makkelijk te vervalsen.
Uit eigen ervaring weet ik dat je met een kopie van je Ov-kaart in een plastic hoesje zelfs kunt reizen zonder dat ze het zien :p Legitimatieplicht moet blijven (y) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben het niet met de TS eens omdat het veel te makkelijk is om een OV na te maken. Er kan dan wel geïnvesteerd worden in beveiliging maar dat vind ik onzin omdat er al een identiteitspas is die zoals gezegd de ruimte in neemt van een bankpasje ofzo. Lijkt me niet al te veel moeite dus. Voor de mensen die zeggen dat een paspoort lastig is om mee te nemen: Dit valt wel mee. Die stop je gewoon in de binnenzak van je jas en klaar ben je. Ik vind niet dat de legitimatieplicht afgeschaft moet worden omdat het een hoop moeilijkheden scheelt bij het controleren van de gegevens van iemand die verdacht wordt van een misdrijf (hoe onzinnig dan ook). Verder zie ik ook geen nadelen behalve dan dat het mischien wat lastig zou kunnen zijn ivm het meenemen van id kaarten of het ervan laten zien om onzinnige redenen maar goed daar leef je dan maar mee. |
Ik ben niet tegen de legitimatieplicht, omdat het lastig zou zijn. Heck, ik heb mijn rijbewijs altijd bij me en ik doe daar geen extra moeite voor.
|
Met een identiteitskaart kan je je in heel Europa legitimeren, terwijl dat met een OV niet zo is. Perfect toch?
|
Citaat:
|
als je je OV-kaart bij je kan hebben kan je ook je ID-kaart bij je dragen. Same size..of je doet je paspoort in je tas en je laat hem daar lekker zitten, dan is het een kwestie van 1 x een armbeweging maken van je paspoort naar je tas, als dat al teveel moeite is...ik denk trouwens ook dat bankpasjes en Ov-kaarten makkelijk te vervalsen zijn
|
waarom, neem je id mee, net zo groot als een bankpas -_-
|
Citaat:
|
Hoewel: onze katten zijn ook gechipt, en dat is wel zo'n veilig idee. Moeten ze bij alle pasgeborenen doen. Een chip met hun eigenste nieuwe sofinummer.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik vind dat rete irritant dat je voor alles een ander pasje nodig hebt. Ik raak die krengen altijd kwijt.
Als die ID kaart nou eens tevens bankpas, bibliotheekkaart, visakte en OV kaart werd? Dat zou nog eens handig zijn. |
Citaat:
dan liever een chip onder de huid :P |
Citaat:
Top idee! En ik weiger een chip onder mijn huid te laten plaatsen! |
Citaat:
Wat betreft die chip NEE BEDANKT |
Citaat:
Aangezien ik al een paspoort had maar echt niet met dat kreng ga rondlopen, heb ik gewoon een ID kaart aangeschaft. Geen enkel probleem. Ontopic: Niet mee eens, een ID kaart en paspoort is meer dan genoeg. Het gaat 5 jaar mee dus hoef je je in principe 5 jaar geen zorgen te maken. Waarom maar weer uitbreiden met OV kaart en bankpas. Vooral bankpas is natuurlijk complete onzin. |
Citaat:
|
jah doe dan: paspoort, id kaart , bankpas, ov kaart, brommercertificaat, CJP-pas, schoolpasje, chippas, verzekeringspas ......
|
Sowieso is het niet echt handig om met je paspoort 24/7 over straat te gaan. En als je je id gewoon in je beurs stopt, dan vergeet je hem ook niet, en als je je beurs vergeet, heb je je andere passen ook niet. Niet echt een nuttig idee.
|
jah doe maar. er is in me portemonee geen vak voor id kaart én ov
|
Citaat:
|
|
Zal me echt een worst wezen :s
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:12. |