![]() |
Kruiden/Smaakversterkers ed.
Pepers. (Y)
Sambal. (Y) Kikkoman. (Y) Munt. (L) Etc. [Edit] Gebruik jij veel verschillende kruiden en/of smaakversterkers, of houd je je eten het liefst zo neutraal mogelijk? Wat vind je de lekkerste kruiden en smaakversterkers? |
Fijn hoor.
|
zout, kees is klaar.
|
Puike openingspost. (y)
Ik gooi altijd overal Maggi overheen! ;) |
Ik heb je OP maar even een beetje uitgebreid :p
Kaneel <3 Alles met kaneel lust ik wel geloof ik, zelfs in een of ander Egyptisch groentenprutje is het superlekker. |
Tabasco!
|
Zo veel mogelijk peper en masala. (y)
|
Ik gooi overal komijn overheen als het een beetje toepasselijk is.
Tomaat + Oregano = (Y)(Y)(Y) |
Niet echt. Voor vlees vleeskruiden zout en peper, in de soep gooi ik ooit nog wat extra zooi maar ik varieer er niet echt in
|
zout
peper knoflook (y) oregano tijm en dille op eh alle vis enzo :p |
Knoflook snipperen > knoflookpers.
|
Ik heb pas een set van 10 schattige potjes oosterse kruiden gekocht, maar die moet ik nog leren gebruiken (wanneer ik een eigen keuken heb <3).
Wat ik wel af en toe gebruik is knoflook, kerrie, chili, basilicum en zout natuurlijk. En ik heb een strooipotje sesamzaadjes, maar dat telt eigenlijk niet als kruiden. Ik hou ook van kaneel, maar dat gebruik ik alleen in brood/koek enzo, niet door avondeten. |
Tandoori <3 <3 Niet uit een Knorr pakje, maar gewoon 'echte' :)
|
Ik houd wel van kruiden.
Mijn gebakken aardappeltjes met verse knoflook, veel kerriepoeder, peper, paprikapoeder, en wat Italiaanse kruiden gaat er altijd wel in (y) Verder houd ik van thijm, en van verse kruiden zoals basilicum, koriander, rozemarijn. Die koop ik in zo'n bakje in de koeling van de AH. Alleen over mijn kip doe ik ordinaire "kipkruiden" hehe :o |
Ik kan niet goed tegen kruiden, maar ik vind het wel lekker. (y)
|
Knoflook en bosui blijven bij mijn favoriet.
|
Eten zonder kruiden vindt ik meestal niets
kerriepoeder kaneel (valt dat ook onder kruiden?) paprika poeder en dan kipkruiden |
tijm, oregano, basilicum in tomatensoep is heeeerlijk
masalakerrie voor roti met knoflook en ui en vanillearoma(L) ruikt heeel erg lekker en is het ook |
italiaanse kruiden
verse gember rode ui |
Peper, zout gebruik ik het meest.
Knoflook is mijn favoriet :cool: |
Over de gebakken aardappels gaat meestal paprikapoeder maar soms ook kipkruiden of italiaanse kruiden. In de spaghetti gaan spaghettikruiden, in de macaroni gaan Italiaanse kruiden, kaneel in de appelmoes, over de pannenkoeken, etc, zout over de friet, in het water van de rijst, pasta en aardappels.
Dat was het wel geloof ik. Ik houd wel van een beetje prutsen met kruiden. :) |
Ve Tsin of hoe je dat schrijft :p
|
Citroen/limoen hou ik ook wel van :)
|
ik heb een hele bak kruiden die ik allemaal regelmatig gebruik. ik hou van gekruide gerechten.
|
Citaat:
|
Speklapjes kruiden en Mexico gehaktkruiden, hmm (y) !!
|
ik gebruik altijd wel kruiden, maar dat is dan meer voor mijn ouders dan voor mezelf, want ik proef vaak het verschil niet. Wat ik wel proef en lekker vind: italiaanse kruiden door pastasauzen en op een gebakken ei met kaas, munt door de tomatensalade, kaneel door toetjes met bv appel of rijstepap, uiteraard zout. Goed, als ik kruiden gebruik doe ik er meestal ook flink wat in.
|
Maggi!!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:54. |