![]() |
Mijn eerste bijdrage op dit subforum
Dans
Kom, Kom dans, dans met mij Kom, Zwaai met je haren, zoals de golven denderen in zee Kom dans, dans met mij Kom, Zweef met je armen, zoals de spreeuwen in de herfst Kom dans, dans met mij Kom, Rimpel je huid, zoals het zand in machtige woestijnen Kom dans, dans met mij Kom, Gooi je benen, zoals de wieken in de plattelandse wind Kom dans, dans met mij zonder woorden, glans dans dans en sterf sterf in sprankelende cadans maar dans |
de woordjes 'glans' en 'dans' aan het eind horen iets ingesprongen te staan, maar dat zie ik alleen terug op het invoerscherm....jammerlijk genoeg.
|
Klopt, 't forum doet niet aan inspringen, tenzij je de [CODE] tag gebruikt.
Je gedicht bevat naar mijn mening teveel herhaling. Echt, haal minimaal drie keer dat "Kom dans, dans met mij Kom," eruit want na de eerste keer weten we het wel. De zinnen daartussen zijn namelijk best aardig en dat geherhaal ertussendoor doet nogal afbreuk aan je gedicht. |
Zoals CSN al zei, te veel herhaling naar mijn mening. Het lijkt erop alsof je één strofe wil uitrekken.
|
misschien komt dat omdat het eigenlijk een liedtekst is.
|
dat was t eerste dat ik dacht toen ik begon te lezen: lyrics.
Gesproken/gezongen zijn herhalingen vaak minder of helemaal niet storend, maar het geschreven kan het nogal saai overkomen. |
Ik heb eigenlijk alleen de zinnen tussen de herhalingen gelezen, en ik vind dat je mooie woordcombinaties maakt.
Dans Kom, Kom dans, dans met mij. Kom, Zwaai met je haren, zoals de golven denderen in zee Zweef met je armen, zoals de spreeuwen in de herfst Rimpel je huid, zoals het zand in machtige woestijnen Gooi je benen, zoals de wieken in de plattelandse wind dans met mij zonder woorden, glans dans DANS sterf in sprankelende cadans maar dans |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:54. |