![]() |
vakantiebaantje
ik ben 18 jaar, en werk als part-timer (in het weekend en 's avonds) in een supermarkt. Deze week wordt de zomervakantieplanning al gemaakt; iedereen moet dus al hebben aangegeven wanneer en hoelang hij/zij op vakanie gaat.
Omdat het in mijn geval nogal onzeker is, heb ik dit nog niet kunnen doen. Toen ik hier een opmerking over kreeg, zei ik dat ik het nog niet zeker wist, maar dat ik niet veel kon werken in de zomervakantie. Dit, omdat ik waarschijnlijk een maand naar Mexico ga, en omdat ik introductie weken op m'n nieuwe school heb. Hierop kreeg ik de reactie dat het niet de bedoeling was dat ik 6 weken vakantie zou nemen. De rest van de werknemers (parttimers) mocht dit ook niet, dus ik ook niet. Nu vraag ik me af of m'n werkgever mij 6 of 7 weken vakantie kan verbieden. Groetjes |
Wanneer jij op oproepbasis werkt en geen contract hebt waarin staat dat jij verplicht bent om een minimum aantal uren te werken kan hij jou mijnsinziens geen vakantie onthouden.
|
Citaat:
Je bent daar overigens mee accoord gegaan want het staat waarschijnlijk in de huisregels van het filiaal of van het bedrijf. |
Dat kan inderdaad ja. Maar je kunt toch gewoon tussen je Mexico-vakantie en je intro-weken in werken? Hoeveel intro-weken heb je trouwens dan wel niet? en in het weekend kan je dan toch ook werken?
|
als het goed neem ik ongeveer 5 weken vakantie voor Mexico, en heb ik 2 weken introductie. In de tussentijd wil ik wel gaan werken ja, maar dat zijn er hooguit 3 weken.
|
Ja ik ken een meisje dat bij de AH is ontslagen om deze reden.
|
de AH heeft volgens mij an sich al een rottig CAO. bij mijn werkgever mag ik rustig een jaar vakantie nemen. geen probleem. ik hoef alleen geen geld te verwachten onder het mom van 'vakantie uitbetalen". tenzij ik aangeef, haal t maar van mijn vakantieuren af (10% van alles wat ik werk).
ja, bij ons heb je EN vakantiegeld (de gebruikelijke 8% van wat je verdiend hebt het afgelopen werkjaar) EN nog 10% vakantieUREN. deze kan je OF opnemen of uitbetaald krijgen :D |
Citaat:
Wat betreft dat jij een jaar op vakantie mag dat is mooi voor jou :) Zelf ben ik nu ook tijdelijk maar 8 uur aan het werk en dat is ook geheel geen probleem bij de AH. Het ligt er natuurlijk ook weer zo erg aan hoe je je zelf opsteld daarin. Misschien kan je een deel met ze sluiten dat je in die overige 3 weken 40 uur beschikbaar bent ofzo. Dat gebeurd bij ons ook nog wel eens. Hoe erg regels worden nageleeft ligt ook aan je eigen flexibiliteit hoe jij voor het bedrijf bent,. ben jij een betonne deur dan hoef je van je werkgever ook niet veel te verwachten. Groetjes Ivo Jan |
https://werktraject.werk.nl/werk.nln...lex-afroep.asp
Lees bovenstaande link eens door, als je zo'n voorovereenkomst hebt getekend ben je iig niet formeel verplicht om te komen werken. Echter kan het wel zo zijn dat je baas zoiets heeft van ik roep jou niet meer op. Van ontslag kan geen sprake zijn, je hebt immers geen vast contract. Maar het niet meer oproepen komt in de praktijk op hetzelfde neer als een ontslag. |
Citaat:
Idd als je een nul uren contract hebt dan hoef je niet eens vrij te vragen maar ik denk niet dat ze dat heeft. |
Citaat:
Kan Idd ja. Bij ons in de C1000 mag je maximaal 5 weken vakantie nemen, zoniet wordt je ontslagen. Maar als ze je goed vinden, nemen ze je naar verloop van tijd, na je vakantie weer aan(vage shit :s ). Ook als je bij ons je aantal vakantie weken die je wilt hebben, niet voor 30 April inleverd, wordt je ook ontslagen.. |
ik ken zat mensen die hiervoor ontslagen worden..
|
Een vriendin van me heeft zelf ontslag genomen, omdat ze liever niet ontslagen wilde worden. Maargoed zij ging 6 weken naar Vietnam.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:27. |