![]() |
D:\Muziek\The Violet Burning\Demonstrates Plastic and Elastic\The Violet Burning - 09- Sugarlight U.S.A..mp3
|
Citaat:
|
Led Zeppelin
|
DJ Bruno -
|
|
|
aula - zegt:
geschreven op de computer? Paula - zegt: of met de hand |
|
Oegstgeest 7 april 2006
|
Thu, Apr 06, 2006 -- Taken en tutoruren
In de Themahandleiding is een schema opgenomen welke taken in welke weken aan de orde zijn in de tutoruren. Doordat er maandagen uitvallen vanwege Pasen e.d., moet dit schema aangepast worden. Onder "Course information" vind je dit aangepaste schema. |
$T€PH@N // QuickzCC™ (ip) // S4n Fr4nc!sCo //
nee het is een grapje $: $T€PH@N // QuickzCC™ (ip) // S4n Fr4nc!sCo // ik en maaike $T€PH@N // QuickzCC™ (ip) // S4n Fr4nc!sCo // zie je het al vor je :D Marit. Wat we samen vroeger droomden weet de helft van ons niet meer Ik wantrouwde al Marit. Wat we samen vroeger droomden weet de helft van ons niet meer Maar waarom maak je een stom kutgrapje ;( $T€PH@N // QuickzCC™ (ip) // S4n Fr4nc!sCo // :L $T€PH@N // QuickzCC™ (ip) // S4n Fr4nc!sCo // omdat k je jaloezie wilde zien :( Marit. Wat we samen vroeger droomden weet de helft van ons niet meer ahw.. $T€PH@N // QuickzCC™ (ip) // S4n Fr4nc!sCo // Het is lief als je jaloers bent ;) |
Harry.Potter.And.The.Goblet.Of.Fire.2005.PAL.NL.DVDR-FAC.nfo
|
Omschrijving: salade met macaroni, courgette, meloen en cashewnoten
aantal personen: 4 keuken: goedkoop,lekker, snel bereidingstijd: 10 - 20 minuten ingredienten: 1 el olijfolie, 200 gram(figuurtjes)macaroni, 2 kipfilets, 1/2 liter kippenbouillion, 1 courgette, 1 kleine meloen 50 gram cashewnoten hulpmiddelen: 2 grote pannen, vergiet,opscheplepel, theedoek, hamer/vijzel, mesje, snijplankje bereidingswijze: Doe de kippenbouillon en de kipfilets in een pan en laat deze op een middenhoog vuur in 20 minuten gaar koken Doe ondertussen 2 liter water in een grote pan en voeg een beetje zout toe en breng het water aan de kook, doe de macaroni in de pan en breng het opnieuw aan de kook, laat de macaroni in 10 minuten gaar worden Laat de kipfilets afkoelen en snijd deze in dunne reepjes Snijd de courgette in blokjes en steek uit de meloen kleine bolletjes Laat de macaroni uitlekken in een vergiet en spoel af met koud water Schep de olijfolie door de macaronie Doe de macaroni, kipfilets, courgette en meloen in een grote schaal en schep alles goed door elkaar Doe de cashewnoten in een theedoek en sla ze klein met een hamer, of gebruik een vijzel om ze klein te malen. Strooi de cashewnoten als garnering over de salade Omschrijving: salade met pasta aantal personen: 4 ingredienten: 300 gr. pipe rigate (pasta). 1 stuk brie van 200 gr. 1 dikke plak achterham (150 gr). 3 trostomaten. 1 bakje rucolasla (30 gr.). 1 blikje maiskorrels (300 gr.). 6 eetl. yoghurt dressing voorbereiding: pasta beetgaar koken, en laten afkoelen tot het koud is. Brie in stukjes snijden. Ham in blokjes snijden.. Tomaten wassen en in stukjes snijden. Rucola in stukjes snijdenMais laten uitlekken. bereiding: De pasta mengen met de tomaat, mais, brie, ham en de dressing. Op smaak brengen met zout en peper. serveertips: salade garneren met rucola. |
Vrijdagmorgen: Catechese
Voorbereiding a. Beschrijf hoe je de catechese tijdens je stage hebt ervaren. Ik vond de catechese tijdens mijn stage erg leuk en interessant om te doen. Ik heb een aantal keer geobserveerd, maar al vrij snel ben ik zelf catechisatie gaan geven. Zelfs een keer zonder praktijkbegeleider, die vanwege omstandigheden niet aanwezig kon zijn. Dat ging best goed. Ik vind het leuk om met een groep aan de gang te gaan en ze te laten nadenken over allerlei zaken, maar ook om hun vragen en vaak slimme antwoorden daarop te horen. Omdat er maar 2 groepen waren (waarvan 1 op maandag waar ik niet bij kon zijn), heb ik vrij weinig catechese gegeven. Slechts 5 lessen. De groep was ook nog eens erg divers (9 jongeren in de leeftijd 13 tot 20 jaar) maar dat maakte weinig uit. Allemaal hadden ze wel motivatie of een positieve inbreng. Dat heb ik als erg goed ervaren. b. Geef aan welke leerpunten er zijn geweest bij het observeren van een catecheseles. Wat sprak je aan, wat heb je geleerd en welke verbeterpunten zou je willen noemen? Een van de leerpunten die ik tijdens het observeren heb meegenomen is dat de informatie die gegeven wordt duidelijk moet zijn voor de ontvangers. Het moet op hun niveau aangereikt worden op een manier dat ze er wat mee kunnen. Verder ook dat jongeren soms hele rare gedachtekronkels kunnen hebben als het gaat over geloven. De gekste dingen zijn normaal, en daar moet rekening mee gehouden worden, en soms ook tegengas komen als een mening tegen de Bijbel ingaat. c. Geef aan wat je tijdens je eigen les aan positieve ervaringen hebt opgedaan en formuleer de knelpunten die je hebt gesignaleerd bij jezelf. Ik vond het erg leuk om gewoon om te gaan met de groep, en vond het positief om te zien dat ze veel reageren op wat er opgeworpen werd door mij. Positief is ook dat ik lol kon maken met de groep, maar tegelijk ook serieus bezig zijn. Belangrijk daarbij is dat ik een balans vind daarin. Een van de knelpunten is mijn woordkeuze (te moeilijk, te soft) en de voorbeelden die ik kies kan ik beter van te voren voorbereiden dan ter plekke verzinnen, want dan slaan ze vaak minder goed aan, of reageren ze op de vorm en niet op de inhoud. Verder moet ik meer ingaan op wat er op tafel komt aan mening en vragen. Vooral ook opletten wat niét gezegd wordt. Ook de vertaalslag maken naar deze tijd (in combi met voorbeelden) is iets wat soms knelde. d. Licht uit de knelpunten er één uit die je wilt inbrengen voor intervisie. Vertaalslag is een punt wat ik graag behandeld zie worden. Lesopzet Lesdoelen: Cognitief: Weten wat de lijdenstijd is, en wat het inhoudt. Affectief: De catechisant beseft dat het lijden niet makkelijk is geweest. Vaardigheid: De catechisant staat stil bij het lijden van Jezus. Opening / Binnenkomen / Welkom: 10 minuten De groep is vaak nogal druk, en komt op het laatste moment binnen. Ik geef ze daarom even de tijd om uit te razen, te kijken of er nog belangrijke dingen zijn gebeurd. Daarna de opening door middel van het boekje dat altijd gebruikt wordt. Verkenning: 5 minuten Bordassociatie: Welk lijden lijkt je erg? Informatie: 10 minuten Allereerst aan jullie een vraag: Kan je het je voorstellen dat Jezus echt geleden heeft hier op aarde? Of is het allemaal maar een vaag verhaal? We zitten nu in de zogeheten lijdenstijd. Een tijd voor Pasen, waarin we nadenken over het lijden. En ik kan me zo voorstellen dat jullie daar weinig bij stilstaan. Wat maakt deze tijd nou precies zo bijzonder? Jezus is niet op deze aarde gekomen om een makkelijk leven te leiden. Juist niet, het moet voor Jezus erg moeilijk geweest zijn om te doen wat Hij moest doen. In de Bijbel staat veel over de tijd waarin Jezus heeft geleden. Denk maar eens aan de tuin van Gethsemane. Jezus zweette bloed. Hij moest het ondergaan, Hij koos er bewust voor. Hij moest namelijk sterven op het kruis. Voor onze zonden. Dat geeft het lijden dus een hele diepe betekenis. Hij heeft voor ons betaald, gedaan wat wij niet konden doen. En daar is de lijdenstijd ook een beetje voor. Om te beseffen wat er gebeurd is, bijna 2000 jaar geleden. Bijbelstudie: 5 minuten Mattheus 16:22: “En Petrus, Hem tot zich genomen hebbende, begon Hem te bestraffen, zeggende: Heere, wees U genadig! dit zal U geenszins geschieden.” Vraag: Wat vinden jullie van deze houding van Petrus? Zouden jullie het ook doen? Verwerking: 10 minuten Is er verschil tussen het lijden van Jezus en het lijden van andere mensen? Wat kunnen wij leren van het lijden van Jezus? Welke hoop zit erin? Sluiting: 5 minuten Lesschema Onderwerp: De lijdenstijd Lesdoelen: Cognitief: Weten wat de lijdenstijd is, en wat het inhoudt. Affectief: De catechisant beseft dat het lijden niet makkelijk is geweest. Vaardigheid: De catechisant staat stil bij het lijden van Jezus. Tijd Leerinhoud Werkvorm Leermiddelen Opening 10 - - - Verkenning 5 Nadenken over het lijden is erg goed. Welk lijden vinden zij erg? Explorerend Bordassociatie Informatie 10 Jezus heeft geleden. Kunnen wij ons dat voorstellen? Wat zijn de consequenties ervan? Jezus had het niet makkelijk, hij moest het ondergaan. Ook vandaag nog relevant: nadenken erover -> lijdenstijd. Aanbiedend Opgezochte informatie uitgewerkt en aangeboden. Bijbelstudie 5 Nadenken over Petrus, en over hij er mee omgaat. Aanbiedend Bijbel Verwerking 10 Het lijden. Zit er verschil in lijden van ons en Jezus? Wat kunnen wij leren van het lijden. En welke hoop zit erin. + Wat verder vanuit de groep komt. Dialogiserend Sluiting 5 - - - Opening vergt vrij veel tijd, maar ze zijn altijd te laat en moeten even binnenkomen. |
Er is pas nog een geweest, dacht ik? Maargoed: ontopic:
weet je toevalli (Geen idee waar het vandaan komt :p) |
|
Roos -- Maar ook dit bleek het paradijs niet te zijn. zegt:
En, waar blijven je excuses? |
Een heel verslag van vriendin dat ze hier op de pc heeft gemaakt en niet de moeite waard is om online te zetten.
|
Citaat:
|
D E T R U S O R hypotoon hypertoon normaal SF hypotoon 20% 10% --I hypertoon 15% 45% -- NC normaal --- --- 10% TER
Een tabel over blaasfuncties, die er in word wel normaal uitziet. |
Portishead & DJ Shadow (UNKLE) -
|
Je kunt mee doen bij de regio die het dichtst bij jou in de buurt is. Is de voorronde bij jou in de buurt al geweest, dan mag je meedoen bij een andere voorronde van jouw eigen keuze.
|
[leeg]
|
|
5. Amandelvormige ogen
6. Lange en gekrulde wimpers |
ActiveX Objects Missing 2
Messenger games require ActiveX objects in order to play. Please verify that you have the ability to install ActiveX objects on this machine and relaunch your game. |
|
Database management systeem
Om een database te beheren heb je tools (hulpmiddelen) nodig. DataBase Management System (DMBS) Een DMBS bestaat uit een aantal programma's om een database mee te maken en te beheren. Voorbeelden van DMBS programma's zijn Oracle, Ingress, DB2 en MS Access. |
|
Juist ja....
|
|
http://www.centraalbeheer.nl/cbi/cb/...d=&linkTarget=
Offtopic: Hehe die openingspost met al die topics. (y) |
|
Citaat:
|
|
Taak 1 Veiligvoedsel is een 4-sprong. Jan en Tiny willen graag specialiseren in bet bereiden van traditionele kaas, yoghurt en bier. Ze vraagt aan ons welke eisen er worden gesteld aan de ruimtes en welke micro-organismen kaas, yoghurt en bier kunnen bederven.
Het is een eenvoudige taak maar was moeilijk om informatie te zoeken. Maar dat is uiteindelijk wel gelukt. Inhoudsopgave: Welke eisen worden er gesteld bereidingsruimtes? 3 Welke micro-organismen kunnen de producten kaas, yoghurt en bier bederven? 4 Kaas 4 Yoghurt 4 Bier 5 Slot 5 Bronnen 6 Zoals al eerder werd gezegt vragen Jan en Tiny zich af aan welke hygiënische eisen hun zuivelboerderij moet voldoen; waar voedingsmiddelen worden bereid. Natuurlijk spelen er bij het bereiden van kaas, yoghurt en bier micro-organismen een zeer belangrijke rol. Die maken kaas, yoghurt en bier tot wat ze zijn. Maar er zijn natuurlijk ook micro-organismen die de boel bederven welke zijn dat? Welke eisen worden er gesteld bereidingsruimtes? Als je van een gewone ruimte een bereidingsruimte wil maken voor voedingsmiddelen voor de consumptie moet je ruimte aan enkele eisen doen. Anders mag je geen voedsel bereiden. De afwaskeuken moet gescheiden zijn van de bereidingsruimtes. Bij voorkeur moet je het zo plaatsen dat ze direct vanuit het restaurant, de afdelingen of de distributie te bereiken is. Zo komen vuile borden etc. niet in de keuken en het is ook overzichtelijk. In de bereidingsruimtes moeten natuurlijk koelkasten zijn. Deze moeten zijn voorzien van een thermometer zodat de temperatuur snel en makkelijk kan worden bijgehouden. Het is van belang dat er een constante temperatuur blijft. Liefst tussen 4°C en 7°C . In de bereidingsruimte zelf hoort het ook koel te zijn. Met en constante temperatuur. De temperatuur moet geregeld kunnen worden met behulp van bijvoorbeeld airconditioning. Om de kans op kruisbesmetting zo klein mogelijk te houden, kunnen opslagruimtes (magazijn, koel- en diepvriesbewaarruimtes) het beste bij de leveranciersingang liggen. Medewerkers hoeven ‘vuile’ producten zo niet langs de bereidingsruimtes transporteren. Scheidt koude ruimtes van warme ruimtes. Dit kan met een muur of wand. De keuken moet ook goed worden schoongemaakt. Muren, plafonds, roosters en armaturen dienen moeten dagelijks worden schoongemaakt en gedesinfecteerd. Hetzelfde geld voor kranen, handgrepen, afvoergoten en – putten en de prullenbak. Gebruik een afsluitbare prullenbak en geen open prullenbak en het afval moet regelmatig worden verwijderd. Alle materialen die in contact zijn geweest met verse producten van dierlijke afkomst moeten gedesinfecteerd worden na gebruik, met warm water worden schoongemaakt; geen koud water. Deze normen staan in het normsysteem van de HACCP. HACCP staat voor Hazard Analysis Critical Control Points. Met HACCP is de voedselveiligheid van levensmiddelen beter te beheersen. Bedrijven mogen ook gebruik maken van een hygiënecode die door de branche-organisatie is opgesteld. Hulpmiddel bij het invoeren van een voedselveiligheidssysteem is een hygiënecode. Hierin zijn maatregelen opgenomen om gevaren voor de voedselveiligheid te voorkomen of tot een minimum te beperken. Zo hebben slagers, bakkers, supermarkten, horeca, zorginstellingen en nog vele andere bedrijfstakken een hygiënecode, die gebaseerd is op HACCP. Het werken volgens zo’n hygiënecode geeft aan dat de producent er alles aan doet om ervoor te zorgen dat de consument veilig voedsel krijgt. Welke micro-organismen kunnen de producten kaas, yoghurt en bier bederven? Bacteriën, virussen, schimmels en gisten zijn allen micro-organismen, ze zijn met het blote oog niet te zien, ze zijn overal om ons heen en vooral de eerste drie uit dit rijtje roepen negatieve associaties op. Maar laat je niet ongerust maken: in elke teug lucht die wij inademen zijn micro-organismen aanwezig. Als die allemaal ongezond zouden zijn dan zou er allang geen mensheid meer bestaan. Veel voeding, die wij heden ten dage zeer waarderen, zou niet tot onze beschikking zijn, zonder de werking van juist deze organismen. Brood heeft gist nodig om te rijzen, geen yoghurt zonder bacteriën of kaas zonder schimmels. De rol van het micro-organisme is in deze gevallen: het tot stand brengen van een verandering in het oorspronkelijke product waardoor er een geheel ander product ontstaat, dat niet alleen eetbaar is, maar dat wij ook lekker(der) vinden; omzetting met behulp van micro-organismen dus. Kaas Kaas is ook gemaakt van bepaalde micro-organismen. Soms bevat kaas zelfs ‘goede’ schimmel. Denk dat aan schimmelkaas. Maar toch zijn bepaalde schimmels vaak de oorzaker van het schimmel op de kaas. Je herkent het aan een witte en donkergroene kleur en voelt zacht aan. Bij kaas is het voldoende om gewoon het beschimmeld stukje weg te halen. De rest kan je gewoon eten. Als je kaas eet die beschimmeld is, kun je soms buikklachten krijgen. Beschimmeld kaas kan verkomen worden door de kaas koel te houden. En als je zelf kazen maakt kun je het verkomen door de kazen geregeld om te draaien als ze rijpen hierdoor krijgt schimmel geen kans. Yoghurt Bij de bereiding van yoghurt worden aan melk specifieke yoghurtbacteriën toegevoegd, namelijk Lactobacillus bulgaricus en Streptococcus thermophilus. Alleen als deze bacteriën zijn gebruikt voor de fermentatie van de melk en alleen als ze in voldoende mate én levend in het eindproduct aanwezig zijn, mag het product yoghurt heten. Wordt er een andere bacteriesoort gebruikt dan de yoghurtbacteriën, dan mag het product geen yoghurt heten en moet het onder een andere naam worden verkocht. Schimmels, gisten en bepaalde bacteriën bederven yoghurt. De bacterie die valt onder de Listeria soort bederft meestal het yoghurt. Deze soort bacterie kan zich namelijk goed vermenigvuldigen bij koelkast temperatuur. Als dit gebeurd vinden wij het yoghurt niet meer lekker. Bier Bier wordt gemaakt met behulp van gisten. Ook deze ‘bederven’ maar dat kan je niet zien. Zoals bij yoghurt en kaas. Bier die bedorven is krijgt een ‘oude’ smaak. Wie ik niet kan beschrijven omdat ik nooit bedorven bier heb gedronken. Bier kan bederven door oxidatie en door micro-organismen. Als je zelf gaat brouwen, moet je natuurlijk je gisten hebben. Je moet dit zeer specifiek doen. Je moet zorgen dat je een reincultuur van gisten kweek. Dit betekend 1 gist-soort. De aanwezigheid van één ongewenste gistcel of bacterie bij het opkweken is voldoende om het bier volledig te bederven. Sommige ongewenste micro-organismen groeien zo snel dat ze de gist volledig overwoekeren. Slot In feite zijn micro-organismen niet slecht. Want door sommige kunnen we kaas,yoghurt en bier maken. Als we geen micro-organismen hadden was dit allemaal niet mogelijk. Maar micro-organismen kunnen ook slecht zijn. Ze kunnen je ziek maken kunnen je voedsel bederven. Daarom is het ook belangrijk dat je voedsel bereidings plek. Goed schoonmaakt, anders loop je onnodige risico’s om ziek te worden terwijl je dit allemaal kon verkomen. Zo zie je dat je niet van je eigen keuken zomaar producten kan gaan maken voor consumenten. Er komt heel veel bij kijken. Bronnen http://www.row.minvws.nl/content.aspx?cid=160 http://www.mvo.nl/voedselveiligheid/...20092005a.html http://www.bocobrussel.be/Vrijwillig...heidKeuken.htm http://www.voedingscentrum.nl/voedin...role+en+haccp/ http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=1021 http://www.chemieforum.nl/forum/inde...showtopic=5406 http://www.hobbybrouwen.nl/artikel/kweekgis.html |
Fool's Fate
|
Sue [(f)] . Hou van je Leon... (l) . Some days I just pray to the god of sex and drums and rock 'n' roll . :) zegt:
Godverdomme slut, ga web-log kijken ofzo! En anders ga je zometeen maar met mij de stad in, en nee... je hebt niets te willen. (a) |
|
De structurele eigenschappen van DNA:
- twee complementaire strengen van nucleotiden - gebonden met waterstofbruggen - nucleotiden zijn opgebouwd uit een suiker- fosfaatgroep en een base (A,T,C en G) - 3’ hydroxy eind en 5’ fosfaat eind - covalente bindingen tussen de ruggen van twee basen Helix: - een ‘draad’ die zich rond draait om een centraal punt. Complementair: |
|
|
Mossel
Ga naar: navigatie, zoek Mossel Taxonomische indeling Rijk: Animalia (Dieren) Stam: Mollusca (Weekdieren) Klasse: Bivalvia (Tweekleppigen) Orde: Mytiloidea Familie: Mytilidae Geslacht: Mytilus Soort Mytilus edulis Linnaeus, 1758 De mossel (Mytilus edulis) is een meestal eetbaar schelpdier. Het is hoogstwaarschijnlijk het meest voorkomende dier aan de kust. Hij leeft vooral met de getijdenzone. De kleur van de schelp van de mosselen is meestal blauwzwart, bij jonge mosselen tot doorzichtig geel. De binnenzijde van de schelp is vaak bekleed met parelmoer. Parelmoer is de witachtige, glanzende stof waarmee de mossel, maar vooral de oester, parels maken. Je kunt mosselen vrij makkelijk herkennen aan hun lange, asymmetrische vorm. Ze hebben een harde en dunne schelp, om zich te verdedigen tegen roofdieren. De befaamde mosselbanken ontstaan doordat vele mossels zich vestigen op een harde ondergrond. Hoe geschikter de plaats, hoe meer mosselen er zijn. Omdat ik me afvroeg of een mossel een dier is! |
Ja, ik kijk wel eens bij traceren, als het lang duurt voor iemand antwoord.
Omdat ik dacht dat ik het fout deed, maar dat nog even wou controleren |
The White Stripes
(Doorverwezen vanaf White stripes) Ga naar: navigatie, zoek http://upload.wikimedia.org/wikipedi...k_White_WF.jpg Jack White tijdens een optreden in San Diego in 2005 The White Stripes is een Amerikaanse band die bestaat uit slechts twee personen, de zanger/gitarist Jack White (geb. 9 juli 1975 als Jack Gillis) en Meg White (geb. 10 december 1974) op de drums. Ze spelen een combinatie van rock, blues en country. Inhoud [Niet tonen] * 1 Biografie o 1.1 Populariteit in Nederland * 2 Discografie o 2.1 Albums o 2.2 Singles o 2.3 Dvd * 3 Externe link [bewerk] Biografie De band is in 1997 opgericht in Detroit. Het is lang onduidelijk geweest of ze broer en zus waren of dat ze een relatie hadden. Ze lieten het zelf erg in het ongewisse. Later werd bekend dat ze op 21 september 1996 getrouwd zijn geweest, en op 20 maart 2000 officieel zijn gescheiden. Tijdens optredens zijn ze gekleed in rood, zwart en wit, net zoals hun albums en video's gestyled zijn. Typerend is ook hun afkeer van digitale technologie, zo is hun album Elephant volledig analoog opgenomen, in Toe Rag studio's te Londen. Ook brengen ze nog LP's uit. Muzikale inspiratiebronnen zijn Engelse jaren 60 bandjes, rock, folk, blues, country en musical. Het tweede album heet De Stijl, wat verwijst naar de beweging waar de kunstenaar Gerrit Rietveld lid van was. Jack White is een bewonderaar van de stroming en maakte ook de meubels na van Rietveld. Ook is hij samen met Meg in het Rietveld-Schröderhuis geweest toen ze in Nederland optraden. The White Stripes hebben naast hun muziekalbums ook een dvd uitgebracht, Under blackpool lights. Deze bestaat uit een compilatie van twee opeenvolgende concerten opgenomen in de Empress Ballroom in de stad Blackpool. [bewerk] Populariteit in Nederland Deze band werd (in Nederland) voor het grote publiek vooral bekend door hun single Seven nation army van het album Elephant. Daarvoor hadden ze echter al drie albums gemaakt, waarvan vooral De Stijl en White blood cells goed werden ontvangen. |
|
ü
|
ijkfdjdfik
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:11. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.