Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   stel dat je met een orgaandonatie je doodzieke huisdier zouw kunnen redden... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=139)

kastdeur 21-01-2002 00:05

stel dat je met een orgaandonatie je doodzieke huisdier zouw kunnen redden...

zou je dat dan doen en waaromwel/niet?

~owjah doc: dit is geen onsin~

tomtommertje 21-01-2002 00:55

Ik zou het doen, waarom? Omdat mijn huisdieren alles voor me zijn!

*~*DutchGirl*~* 21-01-2002 14:44

ik denk niet dat mijn hart in een rat past, maargoed. als ze het erin kunnen krijgen, en ze hebben het nodig.

J A

Mijn huisdieren zijn niets minder dan een vreemd mens

^AmArU^ 21-01-2002 14:47

ja ik denk hte zeker wel!

Slither 21-01-2002 15:13

Hangt ervan af hoe lang 'ie dan nog te leven heeft...

Hoe lullig 't ook klinkt, ik ga niet voor een maandje doorleven mijn nier afstaan.

Silverwolf 21-01-2002 22:03

Het ligt er aan wat voor dier het is, en wat het voor mij betekend. Als het een jong dier is dat een transplantatie nodig heeft, en voor de rest van zijn leven aan zware medicijnen vast zit, dan zou ik het in zijn belang niet doen. Als het een zeer oud dier is, dat toch niet lang meer te leven heeft, dan denk ik dat je het ook beter kunt laten. Maar als het dier nog een aanzienlijke tijd langer kan leven door de transplantatie, en geen pijn of andere lasten zou hebben, dan wel.
Silverwolf

drama 21-01-2002 22:07

Citaat:

ikheetfroukje schreef:
zou je dat dan doen en waaromwel/niet?

~owjah doc: dit is geen onsin~

Ja, zou'k wel doen. 'k bedoel, bij m'n zus zou ik het ook doen..

Kupu 22-01-2002 10:48

Ben het aardig eens met Silverwolf...

tijgertje_007 22-01-2002 11:35

jaa.. mijn hamstertje iz mijn lief.. ik heb veel voor hem over.. duz eventueel oowk een orgaandonatie..

Stevill 22-01-2002 11:51

zeker doen
dieren zijn ook levende wezens hebben ook dankbaarheid gok ik zo als ze het zouden begrijpen

DarkRaven 22-01-2002 12:23

nope

Mad^Athlete 22-01-2002 13:59

Ik zou het zeker doen, mijn hond is me even dierbaar als mijn zusje, voor haar zou ik het ook doen, dus waarom voor hem niet

*Marieke* 22-01-2002 14:47

Ja! Voor een hond/paard wel, maar voor een vis bijvoorbeeld niet!

***DKNY'ke*** 22-01-2002 18:18

hangt er wel van af welk orgaan natuurlijk!! ik ben ni bereid zelf te sterven om mijn hart aan mijn hond af te staan he, nogal wiedes!! maar n nier ofzo, geen probleem, als t beestje der zonder ni verder kan en ik wel, ik bedoel maar, waarom ni dan!!
stukje lever zou ook nog gaan denk k!!

ciao

xELSx (very big dierenfan en vooral van mijn labradorke max!)

break of dawn 23-01-2002 16:17

Ik weet het niet, als je een niet bv aan zo'n dier geeft, dan heb je er zelf nog maar een (= op zich geen probleem).... maar als later blijkt dat je moeder of vader of een ander belangrijk persoon een nier nodig heeft.... tja, dan kun je hén niet meer helpen he.

Kupu 23-01-2002 16:37

Citaat:

break of dawn schreef:
Ik weet het niet, als je een niet bv aan zo'n dier geeft, dan heb je er zelf nog maar een (= op zich geen probleem).... maar als later blijkt dat je moeder of vader of een ander belangrijk persoon een nier nodig heeft.... tja, dan kun je hén niet meer helpen he.

nee, maar dieren stoten mensenorganen ook af... Dus dan zou het al van een ander dier moeten komen. Opzich is het best wel mogelijk, het enige is het kostenplaatje dus, en hoe het dier er in de toekomst bij zou lopen... Eigenlijk vind ik het niet echt kunnen, omdat het dier niet zelf kan kiezen, en omdat het dier niet weet wat hem/haar overkomt. En zo'n dier moet waarschijnlijk lang aan medicijnen, en zal nooit weer zo worden als teon hij/zij gewond was.

break of dawn 24-01-2002 13:41

Citaat:

Kupu schreef:
nee, maar dieren stoten mensenorganen ook af... Dus dan zou het al van een ander dier moeten komen. Opzich is het best wel mogelijk, het enige is het kostenplaatje dus, en hoe het dier er in de toekomst bij zou lopen... Eigenlijk vind ik het niet echt kunnen, omdat het dier niet zelf kan kiezen, en omdat het dier niet weet wat hem/haar overkomt. En zo'n dier moet waarschijnlijk lang aan medicijnen, en zal nooit weer zo worden als teon hij/zij gewond was.
En zonet zat je nog te verkondigen dat je het zo eens was met silverwolf.... tjonge jonge, jij weet ook niet wat je wil. Alsof jij er zoveel verstand van hebt. http://forum.scholieren.com/mad.gif kan ik niet tegen he..... oeh!

bealzebub 28-01-2002 11:10

ik heb oa een paard en een hond. ik zou het niet doen want stel dat de andere ook iets krijgt, ik zou niet kunnen kiezen...

Piccola 31-01-2002 17:55

Dat zou ik dus echt niet doen! Tja, sorry, maar dat heb ik nou net niet over voor mijn konijntje...

2 good 4 You 05-02-2002 13:58

tuurlijk ik zou alles doen om mijn huisdieren te laten leven.

kafka 05-02-2002 15:13

nee, want huisdieren stinken

Lucky2002 06-02-2002 19:49

Citaat:

kafka schreef:
nee, want huisdieren stinken

eeeh, jij stinkt!

Groetjes Svetlana

Lucky2002 06-02-2002 19:51

Citaat:

***DKNY'ke*** schreef:
hangt er wel van af welk orgaan natuurlijk!! ik ben ni bereid zelf te sterven om mijn hart aan mijn hond af te staan he, nogal wiedes!! maar n nier ofzo, geen probleem, als t beestje der zonder ni verder kan en ik wel, ik bedoel maar, waarom ni dan!!
stukje lever zou ook nog gaan denk k!!

ciao

xELSx (very big dierenfan en vooral van mijn labradorke max!)

Ik hoef de keuze gelukkig niet te maken, maar als ik niet oud zou kunnen worden door een ziekte en mijn paard/hond/kat/vogel of konijn beter zou kunnen maken door een orgaan af te staan waardoor ik zou sterven zou ik dat doen. ja, dat heb ik voor ze over !

Groetjes Svetlana

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:50.