![]() |
H5N1: en dan
Stel dat de ziekte hieruit breekt, en het inderdaad zo muteert dat het overdraagbaar is van mens tot mens, wat dan? Wil je dan nog bijzondere maatregelen treffen, antibiotica hamsteren, of maar gewoon zien wat er gebeurt?
TS: Tsja, wat kun je doen? Afwachten dus... |
Daar maak je serieus een profiel voor aan? :(
|
Binnen blijven en dan zie ik het wel. Ik ben er echter niet echt bang voor.
|
Antibiotica zal niet helpen, vrees ik
|
Net als bij de vorige vogelgriep pandemie, eerst bacardi opdrinken en dan maar eens verder kijken.
|
Het griepseizoen is voorbij, de kans dat het nu nog overslaat is een stuk kleiner geworden...
|
en tegen september zouden ze een vaccin gevonden moeten hebben, heb ik gisteren op tv gehoord. (Welja, ze hebben er al 1, maar nu zijn ze hem aan 't testen...)
|
Wat is er trouwens met SARS gebeurt :confused: Is die ziekte helemaal uitgeroeid?
|
Mediahype is over he?
|
Volgens mij wel, maar ik weet het niet zeker. Je hoort er iig niks meer van
|
Citaat:
|
Citaat:
heb je de Trouw wel eens gelezen? |
Geen van beiden.. mag dat ook.. :)
|
Het zal allemaal wel meevallen. :confused:
|
Er zouden ongeveer 40.000 Nederlanders doodgaan hadden ze uitgerekend. Dat is dus 1 op de 400 mensen. Dus met een beetje geluk gaan er 1 of 2 vage kennissen dood en is het niet zo'n ramp.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nix bijzonders.. gewoon werken...
Beetje bier drinken enzo. Het zal allemaal wel loslopen :) |
Precies.. dood gaan we toch wel. Of het nou door dat stomme virus komt of niet.
|
De mediahype is dood, als je goed luisterd hoor je nog heel vaag het gekerm van de enkele zeer-traag-van-begrip-zijnde journalisten die nog steeds zoeken naar die enkele kip in oostweetikveelstan die misschien wel eens besmet zou kúnnen zijn. Als ze die dan vinden, haalt het meteen de voorpagina terwijl ondertussen virussen als ebola en aids stilletjes ontelbaar keer zoveel slachtoffers maken. (n)
Als het gebeurt, dan gebeurt het. De tijd die we nog te leven hebben kunnen we volgens mij veel nuttiger besteden dan hierover in paniek raken |
Iedereen onderschat het zo heel koeltjes, maar als er echt een gevaarlijk virus uitbreekt over heel de wereld, praat je wel anders ;)
Anyhow ik geloof dat Geneeskundestudenten dan moeten meehelpen met iets :confused: Dus dan zou ik dat maar doen (en gelijk een vaccinatie cheffen :D) |
Dood gaan we uiteindelijk toch wel. Ik zou hooguit proberen mijn dieren nog naar een redelijk 'veilige' plek te verkassen, en verder gewoon doen wat ik niet laten kan. Of uit pure verveling mijn kist alvast timmeren natuurlijk. (Y)
|
Citaat:
|
Citaat:
De vraag is niet OF er een griep-pandemie komt, maar alleen WANNEER ;) (ik heb duidelijk teveel met prof. Osterhaus gekletst :D) |
Ja maar er moet alleen worden voorbereid door de mensen die er iets van snappen en er tegen kunnen doen. Ik simpele cultuur-maatschappijer ben niet eens goed in wiskunde. Waarom nu al in paniek raken als ik er toch niets aan kan veranderen?!
|
Niemand vraagt ook of je in paniek wilt raken. Ja, Shownieuws misschien ;)
|
Nope. Maar je Beginbericht klinkt behoorlijk eng en alien achtig a la mutaties en epidemies etc.
En paniek krijg je sowieso wel als er zoiets uitbreekt, of als het uit gaat breken. |
Citaat:
En je kunt je niet eens voorbereiden omdat je niet weet hoe het gaat muteren, dus tot die tijd vind ikhet vergooide energie om je daarop voor te gaan bereiden. |
Citaat:
|
De overheid kan zich wel voorbereiden :)
|
Citaat:
|
Niet zo aanstellen allemaal en niet zo dramatisch doen. Vooral kip blijven eten en niet in paniek op z'n kop rondjes gaan stuiteren :s
Dat vind ik. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn biologieleraar uit de vierde was zo dol op die man, voor mijn gevoel hebben we constant naar Osterhaus-video's zitten kijken over retrovirussen. |
We zien wel of het er komt.........wss is het er al jaren dus ja..:S
|
Simpel zat, mocht het overslaan tot dodelijk variant, ga ik er niets tegen doen.
Natuur gaat haar gang, en dat laat ik dan ook maar zo. Ga je dood, ben je dood, en zo niet niet. Let It Be So |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28. |