![]() |
mooiste/lelijkste stuk snelweg
Ja, kom maar op, wat is je favoriete snelweg? Voor mij is het de A77 in Frankrijk. Prachtig zwart asfalt, ruim aangelegd, nieuw, door zacht glooiend landschap.
http://saint-eloi.waika9.com/panneaux-autoroute/a77.jpg |
Nijmegen -> Rotterdam (A15) om een uur of 6:00 of 23:00 op zondag :)
|
A2 Randweg Eindhoven voor de fun, lekkere doordraaiers en wat leuke bochtjes.
A50 Eindhoven <> Uden om te knallen (heel het stuk kan met >240km/u ;)). |
Op de Veluwe heb je van die mooie wegen met bossen aan weerszijden.
Lelijkste? Alle snelwegen in België? Okee misschien niet allemaal, maar de meeste waar ik heb gereden zien eruit alsof ze voor het laatst zijn onderhouden in 1985... |
* Italie: A1 tussen Milaan en Bologna. kaarsrecht over honderden kilometers.
* Frankrijk: A20 Heerlijke nieuwe weg door schitterend glooiend landschap. * Duitsland: A5 Karlsruhe - Basel: lekkere brede autobahn richting het zuiden. |
Vet, kaarsrecht over 100 km, dat is dus gewoon met 200+ of te wel je max van je auto die snelweg over :D
|
dat stukje tussen utrecht en amersfoort, daar rij je tussen twee van die heuvelruggen in ofzo, ziet er uit alsof je in centerparcs zit :D
|
Citaat:
overigens heb ik geen favo stukje snelweg, alleen stukjes waar ik een hekel aan heb. (alle filegebieden tussen zes en tien 's ochtends en vier en zes savonds.) als ik dan echt een favoriet stukje weg moet noemen; 1) circuit zandvoort 2) tt-circuit assen |
Door de veluwe kun je inderdaad alleraardigst rijden, best mooie omgeving enzo.
Kwa asfalt is de A50 wel ok omdat het nieuw is. |
A4 amsterdam-denhaag :cool:
|
Elk stuk asfalt waar je met 120 overheen mag?
Hmz. En als je bij Arnhem ergens het land verlaat, richting het zuiden, dan loopt er een snelweg langs de Nurnburgring...die snelweg slingert zich zo mooi door de heuvels heen. En ja, daar heb ik maar 2x over gereden dus ik herinner me er weinig meer van :) |
Citaat:
|
De A20 vanaf Parijs naar Toulouse, vanaf Orleans en vooral na Vierzon is het knallen over een mooie weg, geweldige kwaliteit asfalt: stijgen en dalen, mooie bochtjes. Pas op rond Brive: hier zitten een paar bochten waar je écht in de ankers moet (als je 160 rijdt)
|
Was me ook opgevallen dat de A50 meestal niet echt druk is, en vrij nieuw, waar je dus nog lekker kan doortrappen.
Ik weet alleen niet hoe vaak ze daar staan te controleren... Randweg Eindhoven is niet zo, want je mag daar maar 100 km/h. De snelwegen in Belgie zijn meestal best wel kut ja, met die betonnen platen, totaal niet comfortabel. |
Op de A50 staan ze zo goed als nooit te controleren, tenzij er werkzaamheden zijn, dan moet je wel ff oppassen.
A67 is ook wel een leuk stukkie 's nachts. |
Ik vind de A10 ring Amsterdam wel stoer om met 160 overheen te jagen, om dan vervolgens uit te komen op de A4 waar je de snelheid nog wat kan opvoeren. :cool:
:o In het buitenland vind ik de A75 in Frankrijk mooi, met daarbij natuurlijk de brug van Millau. (y) |
Citaat:
leg eens uit? |
Citaat:
1: je lult uit je nek of 2: je bent echt een gevaar op de weg 3: hoeveel boetes krijg jij binnen 4: hoevaak is je rijbewijs al in beslag genomen en over de a4: permanente traject controle waar je 100 mag, dus had je al 100en euro's moeten lappen... Ga ergens anders stoer doen, en die brug is iid mooi. |
Citaat:
Overdag is het wel erg gevaarlijk. 2: Klopt. 3: Ik heb nu 3 boetes over een periode van 1,5 jaar. En heb al meer dan 100.000 km gereden. - was 45 euro voor snelheid - was 30 euro voor snelheid - was parkeerbon, 46 eurootjes. 4: nog nooit. |
Citaat:
Citaat:
|
Neuh, ik rij regelmatig de A2 randweg Eindhoven en A50, wat hij zegt klopt echt wel.
Als mijn auto harder zou kunnen dan 155 km/h zou ik dat zeker wel doen 's nachts, rijdt dan namelijk toch geen kip. |
Mooi als in fraai: de A1 over de veluwe
Mooi als in lekker kunnen knallen: A27, A28, A7, A6.. |
De napoleonsbaan is kut!800000 van die fucking flitspalen.
Maar dat is ook geen snelweg :P |
Ik heb geen favoriete snelweg, maar bij een aantal wegen meer een gevoel. :)
A4 Een vrij interessante weg met meerdere persoonlijkheden. A44 De wat oudere minder bekende zus van de A4. A12 Een vrij zakelijke serieuze weg met wat mooie kanten. A13 Rommelig, maar gezellig. A15 Erg gezellig en speels. |
De A16, langs de HSL Zuid, de Moerdijkbrug, de Ridderster en de Van Brienenoordbrug. (y)
|
Citaat:
die? :o |
Citaat:
De A50 Eindhoven<>Uden is wel rustig en ze controleren er vrijwel nooit. Daar kun je met gemak lekker doorrijden. Misschien niet overdag, ik rijd er vooral 's avonds en 's nachts. Paar kutboetes voor een paar km te hard en één keer voor 32 te hard (op de snelweg dus valt binnen Wet Mulder, niets aan het handje daarom). |
Citaat:
Kennelijk staat mooi voor de meesten hier gelijk aan geschikt voor hardrijden ;) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik rij liever een stuk meer naar het Noorden, dezelfde snelweg. Na strand Nulde en voor Zwolle. Daar waar de bossen beginnen en de snelweg ook gescheiden is door bomen. Fijn stuk weg, overzichtelijk, en die bossen zijn prettig. En je komt langs parking de Kraaienberg ^^. Daarentegen vind ik het 's nachts een verschrikking daar. Ik haat onverlichte snelwegen, zeker als ze ook nog eens helder verlichte afritten hebben die je afleiden of bochten maken. |
Citaat:
|
Ik doe dat ook... Ik heb sowieso al moeite met kijken als het donker is, maar je hebt ook compleet geen houvast dan op die snelwegen. Met de mistlampen aan zie je dan wel de lijnen aan de zijkant beter en dat rijdt toch iets prettiger.
|
Ik rij eigenlijk alleen maar op de A58.. en de stukjes waar ie overgaat in de A16 en de (belgische) A4. De heenweg is oké, op de terugweg zit er bij Roosendaal/Bergen op Zoom zo'n vervelende bocht in waar je maar 50 mag (n) Die mogen ze er wel eens uitslopen.
|
Citaat:
's Nachts kun je er véél harder, je moet alleen ff in de gaten houden dat er vrij veel flitspalen staan. Overigens is het stuk van rondweg Eindhoven (a2) naar Venlo (a67) ook érg lekker doorknallen 's nachts. Mooie stukken snelweg zijn er vooral in de Achterhoek, bij Duitsland, met de heuvels en bossen enzo, is echt zalig rijden :) |
Citaat:
|
Citaat:
Wat ik goed ken is de A58, A16 en A17. De A79,Heerlen-Maastricht vond ik mooi qua omgeving. De A17 is een slecht wegdek en een saii stuk weg, de A59 is nog veel erger qua saaiheid. |
Citaat:
|
Mooiste:
A40 in Duitsland thv. Essen :D http://http://www.weigle-haus.de/webcam/webcam.jpg http://http://www.transfer-ruhr.de/t...images/a40.jpg |
TIP TIP TIP TIP TIP TIP TIP TIP
Voor alle Nederlanders die richting het oosten/zuidoosten van Frankrijk -net als ik altijd deed- over Luxemburg rijden: GA VIA REIMS! Vorige week naar de Alpen (tussen Geneve en Chamonix) geweest, heen via België (blegh) en Luxemburg (okee, goedkoop tanken en een slof sigaretten voor 35 euro), maarja: slecht wegdek in België, en bovendien duurt het uuuuuren voor je eindelijk in Frankrijk bent -en de vakantie dus echt begint- Bovendien heb ik 1,5 uur in België STILgestaan vanwege, je raad het al, werk aan de weg een paar km voor de grens met Luxemburg. Bovendien rij je in één grote optocht Nederlanders met caravan en vrachtwagens die die caravans weer inhalen. Dusss mijn broer had voor de terugweg een tip, ik zal het voor de duidelijkheid hier even 'vanuit Nederland richting het zuiden' opschrijven, althans, hoe ik rij: Vanuit Breda, de kant van Parijs op (dus antwerpen, gent, lille over de E17, gaat in Frankrijk over op de A1) - Ter hoogte van Arras ga je de A26 op, richting Reims. Wat je dan ziet: Alle Nederlanders die niet in Belgie al richting Luxemburg zijn gegaan, volgen hier de A1, simpelweg omdat ze naar het westen/zuidwesten gaan. Prima weg overigens, niets mis mee. Maar er zijn maar weinig vakantiegangers die richting Reims gaan. Ik kan vertellen dat ik op die weg (dik 250km) nog geen 50 auto's voorbij gereden ben. Dus. - Na Reims volg je de A4 richting Chalons, bij Chalons ga je de A26 weer op (ja, dat snap ik ook niet helemaal) - Bij Troyes de A5 richting Langres en dan gewoon, zoals je gewend bent, naar Dijon, Lyon/Geneve of waar je dan ook maar naartoe wilt. Op deze manier ontwijk je ook de steden Metz en Nancy, en gebied met een nogal hoog flitspaalgehalte en snelheidsbeperking van 110 tot 90km/h. Het klinkt heel onlogisch, en feitelijk gezien is het ook langer. Maar het is sneller, of misschien ook wel niet, maar het is in ieder geval een stuk relaxter rijden! Mooie uitzichten ook, maar het mooie is dat de cruise-control op 160 kan en je h'm er vrijwel niet meer af hoeft te halen. Succes! |
Citaat:
|
A10 zuid langs afslagen voor Duivendrecht tot en met schiphol.
Maar de nummer 1 is denk ik de snelweg van Hannover naar Berlijn(A2 ofzo??) En de A50 van Heerde naar Zwolle en Apeldoorn naar Arnhem |
De A28 bij Elspeet, prchtige snelweg.
|
In Nederland:
A28 over de Utrechtse Heuvelrug en langs de Veluwe A50 Zwolle-Arnhem A7 Afsluitdijk Buitenland: Alle stukken Autobahn die het toelaten mijn Mercedes zich met snelheden te laten voortbewegen waarvoor hij gemaakt is. De rustige Franse autoroutes Maar ik prefereer secundaire wegen, als ik recreatief aan het rijden ben, wil ik wat van de omgeving zien en dat kan, zeker in het buitenland, niet vanaf een snelweg. Dus als ik naar Zuid-Frankrijk ga, ga ik net onder Brussel van de snelweg af, en kom er niet meer op ;) Ook een aanrader: Duitsland over Land- en Bundesstrassen doorkruisen, Oostenrijk en Italië ook, en vervolgens in Monaco eindigen. Is 1000 km om, maar 't is vakantie, dus who cares? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46. |